Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Ha en mysig helg alla!
Åh Aurora79, vilket tråkigt besked :( Vilken dag började du då blöda på?
Jag är jätteledsen för din skull. Hade verkligen hoppats att du skulle få trådens första plus! Tänker på dig och hoppas att du snart kommer igen. Styrkekram!!
Imorgon är det dags för första besöket på kliniken... spännande!! Jag är nervös för att inte hitta, för att vi ska bli sena.. för att det ska bli oväder då vi har långt att köra och att sambon inte ska bli av med sin migrän som han fick gå och lägga sig med :( suck!!!
Och att jag ska glömma fråga något viktigt.... tips på vad jag inte ska glömma?
:)
Hej Allihop!
Då var första besöket avklarat och det känns jättebra!
Sambons spermier såg bra ut, men de var lite för få, 7 milj istället för 10 milj (tror jag det var?). Men sist så var de ännu färre och även endel slöa... så det var positivt och han blev glad ;) Verkade inte ens självklart att det är ICSI vi kommer att köra, utan det beror på hur spermieprovet blir när det väl gäller!
Vi ska köra långa metoden, det verkade som jag kunde få ha åsikter om det, men jag vill göra det som de tror mest på och hon sa att det var störst odds med den långa, så då vill jag inte chansa på korta även om jag säkerligen skulle må bättre genom den behandlingen.
Jag skulle ringa första mensdagen för att komma igång :) Vilket borde bli den 20 februari ungefär!! Iha. Så då börjar jag spraya på dag 21, alltså runt 13 Mars. Känns som att detta kommer gå rätt snabbt. Är SÅ glad över att äntligen vara här!!
SKönt att du klarade av äggplocket Phillie10, så spännande!!! Hur upplevde du äggplocket i förhållande till äggledarspolning? Det var bland det värsta jag gjort tror jag så jag hoppas att det inte ska gå och jämföra dessa två...
Hoppas vi några plus i tråden tills jag kommer igång :)