• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Tack för ditt svar lillamillan!
    Ja, det kommer nog inte bli några problem tror jag. Känns skönt att veta för jag kommer vara nervös som det är inför allting och att behöva vara det även inför sådana praktiska detaljer är jag glad om jag slipper! :)

Nu är det 8 dagar till spraystart!

• anmaelli

2 dagar till spraystart... :)
    Börjar bli nervös inför alla eventuella biverkningar man kan få. Inte bra att läsa på FASS... suck.

Frågade i veckan när jag var på mitt "standardhotell" om hur man fick igång minibaren för de senaste gångerna när jag tänkt på det här så har inte minibaren varit kall, och tydligen så hade de problem med dem så det ska finnas rum där de fungerar så jag kan förvara puregonet! När vi väl är där...  Vad jag har förstått så mår man oftast sämst under sprayningen?

Har ni kunnat träna som vanligt, för visst är det bara efter ET som man inte ska träna?
    Något annat man ska tänka på, hur är det tex med kaffe, alkohol?

Ha en mysig helg tjejer!

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-19 14:18:56 följande:
    Anlijoos: Dra ner på kaffe och alkohol redan nu men annars kan du  göra vad du vill.
    Dra ner på, men inte helt avstå?
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-19 23:50:15 följande:
    Anlijoos: Nä det tror jag inte du behöver... eller alltså du kanske inte ska supa dig dyngrak liksom.... ;)
    Jag looooovar :)
    Men tänkte mer att ibland kan det kännas skönt att kunna dricka en öl eller ett glas vin bara för att få stopp på spekulationer om att man är gravid...
    Känner mig förberedd inför morgondagens spraystart nu!
    Välkommen IVF försök 1!!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-20 20:41:28 följande:
    Anlijoos: Kan meddela att jag firade min sista kväll innan FET med 2 glas vin haha... och det visade sig ju bli de sista på vääääldigt länge. ;)  Och du, välkommen till IVF-världen på riktigt. You are in for quite a ride! ;)
    Haha, då kanske jag ska köra samma taktik :)

Hur mår du nu?
  • anmaelli
    cattm:
    Jag känner faktiskt ingenting! Känns lite skumt för jag försöker känna något, men icke... kan man göra fel med sprayen? Spraya för lite tex? Iofs är jag glad att jag mår bra såklart :) Så mycket på jobbet att jag knappt hinner tänka på det här mer än när telefonen ringer och det är dags för att spraya...
    Hoppas att det fortsätter så! Ska spraya en vecka till och sen blir det blodprov och UL 5 April så får vi se om jag får komma igång med sprutorna sen!

Hur går det för dig cattm?

Aurora79: Vad skönt att du mår bra!! Hoppas att förkylningen ger med dig snart också!
  • anmaelli
    kattm skrev 2011-03-25 21:49:52 följande:
    Jag ruvar på och hoppas och misströstar om vartannat. Jag har de vanliga biverkningarna av progesteronet (ömma bröst, dålig hy och molvärk), men inget som tyder på något mer. Det är en hel vecka kvar till testdagen. En evighet med andra ord.

Skönt att du inte känner av sprayen. Jag tror inte att man sprayar för lite. Däremot upplevde jag att det kändes som att det knappt kom något ibland. Jag tror att det beror på hur sprayen riktas, att den inte känns lika mycket överallt i näsan. När jag har sprayat så har biverkningarna kommit mot slutet av spray-perioden, speciellt första omgången (de två följande IVF:erna så har biverkningarna kommit lite tidigare). Men jag hoppas att du klarar dig utan några jobbiga varianter av biverkningar (eller några alls, men samtidigt kan det vara skönt med så där lite lagom biverkningar bara för att vara säker på att sprayen faktiskt gör något... ).
    Hejsan!
    Jag har nu haft lite huvudvärk igår kväll och idag så nu har jag precis tagit två panodil och gått och lagt mig under en filt i soffan... vet inte om det beror på sprayen eller om jag skulle haft det ändå. Har ju huvudvärk emellanåt och nu är det rätt mycket på jobbet så det kan lika gärna vara därför. Annars känner jag inte så mycket, lite ont i nedre delen av magen som inför mens vilken bör komma om några dagar och så var jag åtminstone igår väldigt trött. Men helt klart hanterbart... och jag vet ju inte om det är riktiga symptom :)

Spännande cattm, hoppas verkligen du får plus denna gång!!
  • anmaelli

Åh neej phillie10! Tråkigt Stor kram! jag är rädd att vi får vänta hela sommaren om vi Inge lyckas nu på första försöket, och det vågar man ju inte hoppas på... Har nu sprayat i 10 dagar och fortfarande inga biverkningar. Lite molvärk idag så jag hoppas att mensen är på gång så jag hinner få den innan UL o blodprov på tisdag.

• anmaelli

Jag ska ta blodprov och VUL på tisdag och då har jag sprayat i 15 dagar.
    Spännande, men lite oroande eftersom det inte känns alls... hur länge fick ni spraya? Känns som att 15 dagar är lite för lite... eller? Hur länge fick ni spruta sen?

Ha en mysig helg! :)

• anmaelli
    kattm skrev 2011-04-01 16:28:56 följande:
    Huvudsaken är att du sprayar tills mensen kommer. När kroppen har stött ut slemhinnan som fanns är man helt nedreglerad och kan börja med sprutorna. Var glad att du inte behöver spraya några veckor extra bara för att passa in äggplock och återföring med klinikens tider (det är rätt vanligt om de har många patienter), och att du inte har biverkningar. Vid den här IVF:en sprutade jag i 10 dagar innan ägglossningssprutan.

Jag har testdag imorgon och börjar bli riktigt nervös. Vågar knappt gå på toa för att jag inte vill se om mensen har startat. Man blir helt knäpp under ruvningsperioden.
    Hej cattm, så spännande att det är testdag imorgon men förstår verkligen att du är nervös!
    Du får höra av dig imorgon med hur det gått! Jag hoppas verkligen att det blir ett positivt besked. Hur tidigt har mensen kommit de andra gångerna?

Jag är ju lite rädd att det kommer bli som du säger med att spraya extra för det känns som att mitt äggplock och återföring skulle kunna krocka med påsk.. eller tänker jag fel då? Om jag började sputa den 21 mars?

Stor kram och lycka till inför imorgon, jag håller tummar och tår allt vad jag kan!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI