kattm skrev 2011-04-01 16:28:56 följande:
Huvudsaken är att du sprayar tills mensen kommer. När kroppen har stött ut slemhinnan som fanns är man helt nedreglerad och kan börja med sprutorna. Var glad att du inte behöver spraya några veckor extra bara för att passa in äggplock och återföring med klinikens tider (det är rätt vanligt om de har många patienter), och att du inte har biverkningar. Vid den här IVF:en sprutade jag i 10 dagar innan ägglossningssprutan.
Jag har testdag imorgon och börjar bli riktigt nervös. Vågar knappt gå på toa för att jag inte vill se om mensen har startat. Man blir helt knäpp under ruvningsperioden.
Hej cattm, så spännande att det är testdag imorgon men förstår verkligen att du är nervös!
Du får höra av dig imorgon med hur det gått! Jag hoppas verkligen att det blir ett positivt besked. Hur tidigt har mensen kommit de andra gångerna?
Jag är ju lite rädd att det kommer bli som du säger med att spraya extra för det känns som att mitt äggplock och återföring skulle kunna krocka med påsk.. eller tänker jag fel då? Om jag började sputa den 21 mars?
Stor kram och lycka till inför imorgon, jag håller tummar och tår allt vad jag kan!