Sfinkterruptur förra gången, snart dags för tvåan..livrädd!!
Hej.
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med denna tråd mer än att det kanske finns fler där ute som jag och att vi kanske kan stötta varandra på något vis.
MIn förra förlossning (flicka född -07) gick väl inte direkt som jag hade önskat. För att göra en lång historia kort gick jag sönder väldigt mycket och det tog låååång tid att bli bra (eller bra och bra men så bra som det kunde bli)..
Nu står jag inför ännu en förlossning och jag är livrädd att gå sönder igen. Har bf i mitten på november så snart är det dags. För varje dag som går blir jag mer nervös. Har pratat med en läkare pga detta men det samtalet gav inte mycket alls mer än att det kommer att stå i min journal att jag hade en sfinkterruptur grad 3-4 senast och att de skall kolla extra noga efteråt..
Men jag hade skrivit in i mitt brev till förlossningen senast också att min största skräck (förutom att något går galet med barnet förstås) var just sfinkterruptur och det hjälpte inte.
Oj detta blev långt, sorry....men vad göra? eller är det bara att ta det som det kommer och hoppas på att slippa bli faecesinkontinent??