Inlägg från: FrokenJo |Visa alla inlägg
  • FrokenJo

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

Hej allihop!!

Välkomna ni nya - vad roligt, grattis!

Jag har börjat gilla det här med tanken på tvillingar även om jag oroar mig massor nu. Eller kanske är det just därför.. De senaste tre dagarna har jag fått för mig att något är tokigt. känner mig inte så gravid, känner inte något särskilt i magen alls, varken buffar eller spänningar. Haft lite ont bara någon enstaka gång och då genast tänkt att något är fel. Jag blir så trött på mig, vill bara njuta och vara sådär cool som jag är på mina bra dagar "allt ordnar sig, jag kan inte påverka något och så länge jag inte vet motsatsen så måste det vara bra"! Fick ett kort, kallt svar från min BM också när jag mailade henne i torsdags. Hon har fixat extra ul-tid hos min läkare på onsdagmorgon samt att han ska ringa på måndag. Sedan tillade hon "om du inte blöd för då kontaktar du sjukhuset förstås". Inte så lugnande direkt.

Inatt har jag t o m drömt att jag var orolig och fick komma till en läkare. Då var det två flickor därinne mer minns jag inte...

Trevlig helg och kram!

• FrokenJo

Vi har kikat på Baby jogger City select. Ruggigt dyr den med men vi har inte så stora valmöjligheter då vår hiss är supersmal...

Var f  ö hos läkaren idag. Gjorde ett snabbt ultraljud och allt var med pyrena! Så himla skönt! Nu är det bara två veckor till det stora ultraljudet! Spännande!

• FrokenJo

Men fy vad otäckt Love83! Man blir ju så väldigt nervös för de små så fort det händer något...

Tycker också att det blivit lite tyst, men det är kanske några lugna veckor så här mellan att det är tidigt och tungt..?!

Jag mår rätt okej. Fysiskt bara lite småont i nedersta delen av magen, växtvärk kanske, inget obehagligt egentligen men... Magen börjar växa och det är kul! Dessutom sprattlar det ordentligt nästan dagligen nu! :) Längtar mig halvt galen till RUL nästa torsdag - jag är sååå himla nyfiken! Vi ska kolla kön den här gången, vill inte ha en "surprise"-bild på nåt uppvak den här gången. Stort trauma från när Nils kom med katatrofsnitt i v 27+6. Har f ö fått träffa en psykolog nu och ska träffa henne igen om knappt två veckor. Känns mycket bra faktiskt!

Grattis ni nytillkomna! Mitt börjar landa bra nu, tio veckor efter beskedet...
    Ta hand om er i vintervädret! (Jag är livrädd för att ramla och går som en gammal tant.. haha.)

• FrokenJo

Tack Love83! :)

Skönt att man inte är ensam om gångstilen... Hehe, än så länge måste folk undra. Det blir lättare när man har en jättemage så folk fattar!

Lyckomia: är du också lärare alltså?

• FrokenJo

Lyckomia: Vad roligt! För vilka åldrar? Jag är tidigarelärare i ma/sv (och lite annat) och har nu en åk 5!

Love83: Här hålls alla tummar! :) Jag vill också!! Berätta sen och visa gärna upp dem!

Kram!

• FrokenJo

Hihi, blev lite till mig... Vi ska gifta oss på måndag! :) Bokade tid nyss! Inget speciellt - i kommunhuset - men det känns ändå speciellt!

Var bara tvungen att berätta för nån!

Kram!

• FrokenJo

Hej på er! Vad härligt att det händer grejer och att alla ultraljud är positiva! Jag är helpirrig nu, RUL om 12 timmar - har haft nedräkning i jag vet inte hur många dagar! :) Hoppas på att få redan på kön också.. Vore roligt med en flicka den här gången men... Jag tycker att jag är så hårig på magen att jag tror att det är två pojkar ändå! Haha!

Blir trött i magen på kvällarna nu och lite öm nertill. Min mage har verkligen börjat växa - det är roligt, men svårt att dölja. Hoppas på att allt är bra imorgon så jag kan berätta för min  klass på fredag.

Nu ska jag lägga mig så att det blir imorgon snabbt! ;)
    Godnatt!

• FrokenJo

Hej på er! Jag vill också börja handla nu! Och Ullared vore ju hur kul och bra som helst... Ska försöka få till det!

Allt var bara fint och bra idag!! Så himla skönt och de såg verkligen ut att ha det bra därinne! Ser rätt kul ut, de ligger på högra sidan, mer eller mindre, båda två - som i en våningssäng nästan! :) Och... det är två små flickor vi väntar!!!! Hon kollade noga och lät riktigt säker, visade t o m blygdläpparna på den ena... De är med största sannolikhet två-äggs. Hjärta Fina hjärtan med två kammare och två förmak, magsäckar, kissblåsor, njurar såg bra ut... De är nästan lika stora. Blev inte flyttad så mycket; 2-3 maj mot 4 innan. Det enda hon inte lyckades kolla noga var läpparna men det blir väl lättare nästa gång tänker jag. Ska till läkaren den 20 dec och sedan 12 jan. Nu längtar jag till att få barn - inte bara tänk på graviditet längre.

Sådär på natten har jag med Love83. Då är det nog för att det växer. Jag är också stor som v 25 med Nils ungefär. BM sa att så länge det inte känns som att man vill hålla emot med handen mellan benen så ska det vara lugnt.

Och lyckomia: det räcker fint med 2! ;) Men tänk vad kroppen bearbetar saker...

• FrokenJo

Jag vet inte riktigt vad jag vägde innan men jag har nog gått upp 3-4 kg tror jag. Inte ett gram på 4 veckor och nu ett kilo på en vecka... =)

• FrokenJo

Hej på er!

Love83: Vilken jättefin mage!! Kanske dags att lägga upp fler magar här snart... Min har verkligen vuxit sista veckan! Alla kollegor är helt till sig! Haha! Jobbar ju som lärare så det är mest kvinnor... Rätt kul faktiskt!

jenpuh: hur var det??!!

Mina små töser sprattlar som bara den vissa tider på dygnet och när jag lutar mig för mycket framåt - då protesterar de! Men jag nojar också över hur man ska veta att det är båda... suck. Alltid är det nåt! Annars mår jag rätt bra nu! Passar på att njuta! Ang vikt så lär vi ju går upp ett gäng kilon i slutändan så det är nog "bara bra" att det inte har rasslat iväg alldeles redan.... Det börjar nog typ nu för mig dock. Vägning imorgon. Kan iofs vara brösten som står för de senaste hektona! Shit, vart ska det sluta?!?

Kram på er!

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!