• isaflisa

17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!

Jag är 17 år och väntar min första bebis jag är i vecka 7(6+2), Jag och min pojkvän (som är 22) lever på distans då han  flyttade 3 veckor efter vi blev tillsammans för att börja plugga på högskolan.. Jag går 2a året på gymnasiet och vill verkligen behålla min lilla plutt, men min pojkvän och jag blev tsm den 1 augusti 2010 och jag blev gravid den 21 september, det är tidigt för oss och med tanke på att han precis börjat sin utbildning vill han inte ha barn just nu, men jag vill verkligen ha kvar min älskling!!

vad ska jag göra?? någon annan där ute som är i samma situation som jag?

• Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!
  • Birgitta2

Han vill inte, men du vill. Du bestämmer själv över din kropp. Du bestämmer om du vill behålla.

För att vara realist: Klarar du ett barn själv? Eller räknar du med stort stöd från din pojkvän? Ni har bara varit tillsammans en liten liten tid och frågan är om kärleken håller för ett så här stort åtagande - framförallt när han verkligen inte vill ha barn.

Innan du bestämmer dig: Läs i trådarna häromkring vad som händer med små barn. Vilka bekymmer som finns. Vad man kan räkna med vad gäller vaknätter, sjuka barn, ont om pengar och framförallt: att vara ensam om fostran.

• isaflisa

Jo jag vet att det kan tära mycket på vårat förhållnde, men jag skulle klara av att ta hand om plutten själv det vet jag, jag är mogen för det, men jag vill ju inte förlora min pojkvänn heller, med tanke på att han är mitt livs kärlek..

• Envira

Om du lyckats bli med barn så tycker jag definitivit att du ska behålla det .Dels för att jag tycker man ska ta ansvar för det man gjort, och när du själv vill behålla barnet är det ju en ren självklarhet att du ska göra det!
    Det kommer ju bli jobbigt men du klarar det om du bara vill! Om din pojkvän älskar dig lika mycket som du älskar honom så kommer han stanna kvar :)

• isaflisa

åååhh tack så mycket för stödet! detdär behövde jag verkligen höra!!
    Jo jag sa det med, för vi slarvade under den månaden jag tog ut min spiral o satte in P-ring.. så jag sa att man får ta konsikvenserna för sina handlingar.. och han är min själsfrände och han är berädd att flytta till mig och offra sin drömutbildning för mig och bebisen, men han vill ändå inte ha barn förens om några år..  men det lutar mot att ha min lilla plutt kvar iaf :) 

• Envira

Ja jag tror verkligen att du kommer ångra dig resten av livet om du tar bort ett barn som du verkligen ville ha.. 
       Du är ju inte jätteung ändå, så jag tror du skulle klara dig om du bara ställer in dig på det!:) 

• isaflisa

Tack! :) nu gick "behålla barnet" mätaren upp några procent till :)

• Envira

Jag är själv arton år och jag har typ världens bebislängtan, så jag förstår verkligen att du säger att du verkligen vill behålla barnet!

• isaflisa

Jaha :) men är du med barn eller? :O  Jag är ju som sagt i vecka7(6+2) och detta är inte första gången jag är gravid.. Jag vill verkligen ha barnet, men det tar emot att den man älskar inte vill ha barn för tillfället för att dt är en dålig tajming... Jag har velat ha barn sedan jag var 14 år och har varit med barn 2 ggr tidigare med min föedetta, då jag var 16år och han 17.. Men det känndes så himla fel, nu känns allt rätt.. men hur jag än gör är det någon av oss som inte kommer bli nöjd.. "/

• pussgurkan86

ni måste ju tänka på allting, ex. var ni ska bo och hur ekonomin kommer se ut. barn kostar. du får också ta reda på hur det kommer bli med skolan.

• isaflisa

Min pojkvän tar jobb hos sin pappa,och vi flyttar till ett område där de bor, Jag läser min skola på distans sista året så allt sånt är ju redan planerat,  :)

Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!