• isaflisa

17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!

Jag är 17 år och väntar min första bebis jag är i vecka 7(6+2), Jag och min pojkvän (som är 22) lever på distans då han  flyttade 3 veckor efter vi blev tillsammans för att börja plugga på högskolan.. Jag går 2a året på gymnasiet och vill verkligen behålla min lilla plutt, men min pojkvän och jag blev tsm den 1 augusti 2010 och jag blev gravid den 21 september, det är tidigt för oss och med tanke på att han precis börjat sin utbildning vill han inte ha barn just nu, men jag vill verkligen ha kvar min älskling!!

vad ska jag göra?? någon annan där ute som är i samma situation som jag?

• Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!
  • isaflisa

Jo jag vet att det kan tära mycket på vårat förhållnde, men jag skulle klara av att ta hand om plutten själv det vet jag, jag är mogen för det, men jag vill ju inte förlora min pojkvänn heller, med tanke på att han är mitt livs kärlek..

• isaflisa

åååhh tack så mycket för stödet! detdär behövde jag verkligen höra!!
    Jo jag sa det med, för vi slarvade under den månaden jag tog ut min spiral o satte in P-ring.. så jag sa att man får ta konsikvenserna för sina handlingar.. och han är min själsfrände och han är berädd att flytta till mig och offra sin drömutbildning för mig och bebisen, men han vill ändå inte ha barn förens om några år..  men det lutar mot att ha min lilla plutt kvar iaf :) 

• isaflisa

Tack! :) nu gick "behålla barnet" mätaren upp några procent till :)

• isaflisa

Jaha :) men är du med barn eller? :O  Jag är ju som sagt i vecka7(6+2) och detta är inte första gången jag är gravid.. Jag vill verkligen ha barnet, men det tar emot att den man älskar inte vill ha barn för tillfället för att dt är en dålig tajming... Jag har velat ha barn sedan jag var 14 år och har varit med barn 2 ggr tidigare med min föedetta, då jag var 16år och han 17.. Men det känndes så himla fel, nu känns allt rätt.. men hur jag än gör är det någon av oss som inte kommer bli nöjd.. "/

• isaflisa

Min pojkvän tar jobb hos sin pappa,och vi flyttar till ett område där de bor, Jag läser min skola på distans sista året så allt sånt är ju redan planerat,  :)

• isaflisa

Ja okey, ååh då är det ju inte långt kvar ju :) så roligt! Jag tror jag kommer behålla det och jag vet att min pojkvän kommer att ändra åsikt snart, han och jag har inte träffats på en vecka nu och magen har växt för att vara vara i vecka 6+2! så han kommer nog falla lite för dte skulle jag tro :P

Envira: Hoppas att  ni blir gravida snart då :) han kommer definitivt ändra dig efter några veckor.. :)

• isaflisa

Men kan han ta ett år ledit från högskolan? jag vet att jag kan ta ett sabbatsår eller läsa på distans men frågan är om han kan det.. jag har sagt att jag kan flytta upp till honom i E-tuna så han kan gå klart utbildningen, men dte vill han inte om vi skaffar detta barnet "/

• isaflisa

Jaa visst är det en bra idée :O nej för att han vill inte gå till skolan när han fått ett barn, han vill vara hemma med sin familj.. "/

• isaflisa

jo visst, men han vill ha sin och min familj i närhetn så att man kan be om hjälp om det skulle vara någonting :) Så det går att läsa på ´distans:O jag ska åka upp till e-tuna imorgon, få ta ett snack med min lilla gosse då :) lill ju såå gärna att välkomna min lilla plutt till världen ju!

• isaflisa

Han vill verkligen inteGråter vad ska jag göra? jag älskar honom för mycker för att riskera att förlora honom, men ändå vill jag inte ta död på min pluttis...

Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!