• isaflisa

17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!

Jag är 17 år och väntar min första bebis jag är i vecka 7(6+2), Jag och min pojkvän (som är 22) lever på distans då han  flyttade 3 veckor efter vi blev tillsammans för att börja plugga på högskolan.. Jag går 2a året på gymnasiet och vill verkligen behålla min lilla plutt, men min pojkvän och jag blev tsm den 1 augusti 2010 och jag blev gravid den 21 september, det är tidigt för oss och med tanke på att han precis börjat sin utbildning vill han inte ha barn just nu, men jag vill verkligen ha kvar min älskling!!

vad ska jag göra?? någon annan där ute som är i samma situation som jag?

• Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!
  • Lollinona

Jag tycker att du ska göra som ditt hjärta vill; det vill säga behålla den lill* bebisen. Glad Ingen annan än du kan bestämma hur du ska göra och jag tycker att det låter som att du i stort sett redan har bestämt dig, jag tror att du skulle ångra dig enormt om du inte behöll. 

Jag hade inte heller varit ihop med min pojkvän länge när vi blev på smällen, bara sisådär 5 månader. Vi såg det som en självklarhet att behålla - trots att min släkt var ganska så skeptiskt till en början. De ansåg att vi var för unga och att vi skulle ha väntat. Nu har däremot hela bunten ändrat på sig och de ser med stor förväntan fram mot det lilla pyret som beräknas anlända om fyra dagar!

Och vi är lika lyckliga nu som då, lite lyckligare till och med tror jag. {#emotions_dlg.flower} Trots att jag bara är 21 och han 23. Flört
    Allt går om man bara vill! Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

BF 101025 <3
  • Envira

nej jag är inte med barn, önskar att jag var det dock haha! ;) I ett sånt här tillfälle måste du nog tänka på vad du själv vill ! Och din pojkvän verkar ju ska ställa upp ändå, och om du känner honom väl så vet du ju ifall han skulle älska sitt barn när det väl var fött.
    Om jag blev med barn skulle min sambo  förmodligen säga som din, men jag VET att när min mage väl skulle börja växa, och barnet var fött, så skulle han älska det av hela sitt hjärta!:) 

• Cad 1955

Jag fick mitt första barn tidigt (yngre än dej då) och vill bara säga att du ska inte låta din pojkvän hoppa av skolan,jobbigt, jag vet.
    Och du ska inte heller hoppa av skolan, du kan ta ett sabbatsår, men hoppa inte av skolan
    Gör in det kommer det troligtvis bli en stor träta längre fram,

• isaflisa

Ja okey, ååh då är det ju inte långt kvar ju :) så roligt! Jag tror jag kommer behålla det och jag vet att min pojkvän kommer att ändra åsikt snart, han och jag har inte träffats på en vecka nu och magen har växt för att vara vara i vecka 6+2! så han kommer nog falla lite för dte skulle jag tro :P

Envira: Hoppas att  ni blir gravida snart då :) han kommer definitivt ändra dig efter några veckor.. :)

• isaflisa

Men kan han ta ett år ledit från högskolan? jag vet att jag kan ta ett sabbatsår eller läsa på distans men frågan är om han kan det.. jag har sagt att jag kan flytta upp till honom i E-tuna så han kan gå klart utbildningen, men dte vill han inte om vi skaffar detta barnet "/

• Envira

Men det är ju jättebra om du flyttar till honom där han går högskola, för då får han ju ett bättre jobb sen. Ni får ju leva snålt ett tag då men sen blir det ju mycket bättre! Varför gillar han inte den idén?

• isaflisa

Jaa visst är det en bra idée :O nej för att han vill inte gå till skolan när han fått ett barn, han vill vara hemma med sin familj.. "/

• alvaereva
    isaflisa skrev 2010-10-21 17:28:17 följande:
    Men kan han ta ett år ledit från högskolan? jag vet att jag kan ta ett sabbatsår eller läsa på distans men frågan är om han kan det.. jag har sagt att jag kan flytta upp till honom i E-tuna så han kan gå klart utbildningen, men dte vill han inte om vi skaffar detta barnet "/
    Vad går han för utbildning?
    Klart man kan ta ledigt för att vara föräldraledigt men många utbildningar finns också på distans. Ibland finns chansen att läsa på halvfart också om han vill blanda pappadagar med studier.
  • Envira

Ja men om han ska ta jobb hos sin pappa är han ju inte hemma jämt då heller..? Är man 30+ så är det ju ändå någon som måste åka och jobba när man har barn

• isaflisa

jo visst, men han vill ha sin och min familj i närhetn så att man kan be om hjälp om det skulle vara någonting :) Så det går att läsa på ´distans:O jag ska åka upp till e-tuna imorgon, få ta ett snack med min lilla gosse då :) lill ju såå gärna att välkomna min lilla plutt till världen ju!

• isaflisa

Han vill verkligen inteGråter vad ska jag göra? jag älskar honom för mycker för att riskera att förlora honom, men ändå vill jag inte ta död på min pluttis...

• liah86

verkligen tråkig sits du hamnat i. att din mage är lite störe är inte pga bebisen utan pga den är svullen. jag vet inte vad jag ska råda dig till, detta är ditt beslut. dock är risken stor att det kommer bli tufft speciellt ekonomiskt, och du har inte ens gått ut skolan. hade jag varit i din sits hade jag kontaktat en kurator som är till för just den sitsen du hamnat i. det ska finnas på kvinnokliniken. eller så vänd dig till UM men av min erfarenhet tyckte jag det var bättre på kvinnokliniken. kram!

• 930721

Jag är också 17 år och gravid, blivande mamma i Juni , min pojkvän är 22 år och jag längtar jätte mycket tills den kommer. Men det är bra väg kvar då jag bara är i vecka 7 :( . Han håller på att leta jobb och vi letar lägenhet så vi inte behöver bo hemma hos mina föräldrar när den lilla kommer... 
    Jag vet inte vad du ska gör , men ni får prata om det!
    Och jag hoppas allt löser sig :) 

Svar på tråden 17år o med barn, någon med i min ålder? kolla hit!