-
Man kan det även om man inte vill att andra ska tycka att man är ett creep.Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 12:41:28 följande:Klart man kan. Om man vill att andra ska tycka att man är ett creep.
-
Alla som raggar är inte creeps. En del är söta gentlemän. Jag stötte på en tjej som jobbade i en affär, mitt i julhandeln. Hon tog inte illa upp, såg glad ut.Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 15:24:39 följande:Ja verkligen. En person som börjar ragga i bussen eller på affären skulle i mina ögon framstå som fullständigt desperat och oattraktiv. Usch. Fanns en del creeps som stötte på mig när jag jobbade i kassan i min ungdom. Vidrigt!
-
Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. ÖgonenAnonym (Creep) skrev 2024-01-01 17:02:21 följande:Facepalm!
Du fattar inte ens varför tjejer ser glada ut. Det är för att det är en jävligt obekväm situation. Ibland rent av obehaglig. Att le är ett sätt att rädda situationen och komma därifrån så att situationen inte eskaleras. Att du tror att ett leende innebär att hon blir glad säger ju allt. -
Du var inte därAnonym (Creep) skrev 2024-01-01 17:31:50 följande:Tro mig, det gör du garanterat inte. Inte är du en genteman heller, för du lyssnar inte på kvinnor. Och hade du varit söt hade du inte varit en evig singel. Sorry.
-
PrecisKirenaj68 skrev 2024-01-01 17:53:41 följande:Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer.
Så ragga du på en vardag.
Lycka till. -
Nej, finns många tjejer som tycker att han kan försöka med nån på jobbet.Anonym (Swede) skrev 2024-01-01 17:59:48 följande:
Det låter som ett konstigt sätt att ragga på. Kan inte tänka mig att det genererar särskilt mycket framgång. Verkar som du saknar fingertoppskänsla .
Det är klart att man kan ragga i vardagen, inte på det där sättet. Håll dig borta från kollegor däremot.
-
Ja, jag skulle aldrig göra sånt nu. Men gjorde det då. Verkar finnas tjejer som tycker svenska killar borde vara mer framåt och våga mer.Kirenaj68 skrev 2024-01-01 19:10:08 följande:Fast jag hade inte föreslagit fika med en gång förstås. Det hade varit för påfluget och det flesta tjejer backar då.
-
Men du kan bli.Anonym (ABC) skrev 2024-01-01 18:04:15 följande:Jag var lett, varit trevlig och social i mitt yrke. Det betydde inte att jag var intresserad av personen
-
Jo, det vågar jag.Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:05:59 följande:Vadå precis? Du vågar ju inte ens skriva till någon på en dejtingapp. Istället startar du trådar om det
-
Ja, alla tjejer är inte likadana.Anonym (Swede) skrev 2024-01-01 18:06:58 följande:Jaha. Påstår du att tjejer tycker olika saker?
Hur vågar dom! -
Jo, ibland. Ibland inte.Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 21:26:11 följande:Nej, om tjejen inte skriver först så vågar du inte.
-
Vi blir alla bedömda. Om en kille tycker tjejen är snygg så är hon ett love interest.Anonym (SA) skrev 2024-01-02 02:44:39 följande:
Skönt att tråden verkade ordna upp sig till slut! Alla var så otroligt positiva till en början så man undrade när folk blev så sjukligt desperata!
Jag skulle ta det som ofredande. Om jag är och handlar så gör jag det av en anledning. Att sätta mat på bordet. Till mig, min man, mina barn. Inte för att på nåt sätt bli bedömd och ses som något slags "ögongodis", som någons våta dröm, som någons potentiella flickvän. Jag handlar för ren överlevnad, jag åker kommunalt för att ta mig från A till B, inte för att vara någons jourhavande kompis. Har inget som helst intresse av att diskutera mina matvaror i vagnen och föreslå måltider till nån missanpassad karl! Skulle någon knacka mig på axeln och ge mig en komplimang och/eller föreslå en fika på Ica så skulle jag undra vad det är för desperat pervo! Jag förstår att det är främst mäns dröm att det ska vara så enkelt, men tyvärr. En sund kvinna är lite mer noggrann än att hon följer med er bara sådär. Det är liksom inte "modigt", det är sinnesslött och rätt nedvärderande.
Låt folk i vardagen bara vara ifred!
-
Du har inte träffat rätt man. Nån av min kaliber t ex. Jag tror säkert att nån av tjejerna egentligen ville, men var fega, och ångrade det sen. Som en jag ser ibland, känns som hon kollar lite. Hon fantiserar nog om mig.Anonym (ABC) skrev 2024-01-01 21:42:24 följande:Ja, ha, aldrig
-
Om jag raggar nu så är det nån jag sett på en dejtsida, eller känner irl och vet är singel. Men förr så räckte det att hon var snygg. Då gick jag fram och frågade om hon ville ses nång gång (fika eller promenad)Anonym (Konstigt att utgå ifrån att personen är singel!) skrev 2024-01-02 10:24:15 följande:Vad är det för tjejer du raggar på?
Du vet alltså inget om dom mer än att dom ser söta ut?
Varför utgår du ifrån att dom är singlar?
De flesta som är över 25 år är ju oftast redan tillsammans med någon, ihop eller bor i hop. Hur kan du bara utgå ifrån att dom inte redan har en pojkvän, sambo eller man?
Jag tycker att det är jättemärkligt att bara gå fram till någon man inte vet något om och fråga om en dejt.
Skillnad om man t ex pratar ofta med tjejen på ICA och samtalar om olika saker och man fiskat innan om hon är upptagen eller inte, då kan man ju prova och man upplever att det finns intresse men bara att gå fram till någon okänd eller tjejen i kassan som bara ler och gör sitt jobb känns creepy.
Tror få skulle tacka ja om någon bara kom fram på bussen eller på ICA, man skulle undra vad det var för typ, men vara artig då man inte skulle veta hur personen skulle agera vid ett nej.
Sen som sagt kan man ju utgå ifrån personen redan har en partner då de flesta över 25 år har det även om många är singlar i omgångar.
Jag visste inte om de var singlar. -
Ja, jag var ju 100% seriös här. Inte helt osannolikt att nån av tjejerna blev nyfiken, men fegade.enfunderandeman skrev 2024-01-02 10:23:39 följande:Sök psykologisk hjälp omedelbart. Du låter som en potential våldtäktsman med ditt tänk. Speciellt "de vill egentligen" jag är man, men blir fan obekväm.. Det är det, eller kemisk kastrering som gäller för sådana sjuka individer
-
Nej, alla tackade nej. Jag räknade egentligen inte med att få ja, men jag tyckte det var värt att chansa i alla fall.Anonym (Konstigt att utgå ifrån att personen är singel!) skrev 2024-01-02 10:32:36 följande:Men var det någon som sa ja?
Tror som sagt de flesta skulle tacka nej om någon bara kom fram, tror många skulle bli helt ställda och undra vad det var för någon kufisk person.
Jag skulle aldrig säga ja även om han var supersnygg och jag singel.
Man skulle undra vad han hade för baktankar-
Tror de flesta tjejer vet vad killen har för baktankar. Att han menar att han vill ses för fika eller promenad, men att han senare vill ligga. -
Nej, om man tror det blir sex direkt efter fikat, då är man konstig. Jag tänkte mer att man kan lära känna varann. Förr eller senare så vill nog båda hångla och mer, om man gillar varann.Anonym (Konstigt att utgå ifrån att personen är singel!) skrev 2024-01-02 10:51:56 följande:Med baktankar menar jag inte bara ha sex utan mer att han kunde vara en galning, det känns inte normalt att tro att man kan gå fram till en tjej och fråga om en fika och tro att hon efter fikat vill ha sex.
Man lär sig redan som liten att inte följa med okända män och det är ju så det blir på ett liknande sätt.
Mannen kan vara en galning som våldtar eller har kompisar som också väntar på någon tjej som snällt följt med.
Känns därför creepy.
Visst är ju liknande på krogen men då pratar man ju i alla fall ett tag och tar reda på saker även om personen kan ljuga men man är i alla fall på neutral mark.
Bara följa med någon som kommer fram på gatan/bussen/ affären nej knappast troligt att så många tackar ja. de flesta skulle tycka att det var en kuf som frågade.
Sen skulle jag tycka att det var respektlöst av personen då han inte vet om jag redan har en man.
Jag tänkte aldrig så, att det var respektlöst. Tyckte jag visade respekt. Jag bara sa att hon var söt och undrade om hon ville hitta på nåt nån gång. När hon tackade nej, så respekterade jag det, och vi skildes åt med ett leende. -
Däremot respektlöst när jag stötte på två som jag visste var upptagna. Ena tjejen sa inte nej, och vi tänkte ses, tills hon kom på bättre tankar.Anonym (Hoho) skrev 2024-01-02 10:55:17 följande:Nej, om man tror det blir sex direkt efter fikat, då är man konstig. Jag tänkte mer att man kan lära känna varann. Förr eller senare så vill nog båda hångla och mer, om man gillar varann.
Jag tänkte aldrig så, att det var respektlöst. Tyckte jag visade respekt. Jag bara sa att hon var söt och undrade om hon ville hitta på nåt nån gång. När hon tackade nej, så respekterade jag det, och vi skildes åt med ett leende.
Jag känner gifta kvinnor som berättade om män som raggade på dom, de visste att kvinnorna var gifta. Det är respektlöst.