Inlägg från: Anonym (Hoho) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoho)

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

redneck girl skrev 2010-10-19 15:49:07 följande:

helt klart hade man blivit smickrad av det.en helt nykter karl som vågar det kan inte vara fy skam.

Ja, flera som var positiva till det här. Jag minns hur det lät i andra trådar när jag skrev att jag frågat tjejer om fika i vardagen Solig
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (s) skrev 2010-10-18 21:36:47 följande:

Helt klart är flirtande på vardagen bra! Blir man raggad på ute på krogen, lessnar man ju fort för det enda folk har i huvudet där är "ligga, ligga, ligga"... flirtande i vardagen är ju mer på riktigt, man är nyktra, tar det som en komplimang och vardagen får guldkant

Ja, jag skulle själv ha tyckt det varit kul om tjejer gjort så med mig. De jag frågade om fika såg glada ut, även om de tackade nej. 
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-02 06:58:22 följande:

Vet inte om män förstår detta men - när ni går fram till nån okänd kvinna på gatan eller i en park och visar ett romantiskt intresse så tvingar ni faktiskt kvinnan att fatta ett beslut där och då om det ska eller inte ska bli nån dejt.

Är ni medvetna om att detta försätter oss i ett något stressigt läge? Ett som vi dessutom inte var det minsta beredda på att vi skulle möta, till skillnad från när man är på puben eller nattklubb vilket är mer givna sociala platser?

Jag hade inte uppskattat om en man bara närmade sig utan att först ha signalerat något med ögonen på ett visst avstånd och sen  inväntat min besvarande blick.

Det är mycket bättre och mindre påfluget att visa ett första intresse med blickar och ögonkontakt och sen avvakta och se om man får ett positivt gensvar.

Går ni fram direkt så får ju kvinnan också avvisa er på ett mer direkt sätt om hon är ointresserad.
    Varför inte använda dejtingsidor istället? Där sker det hela mer på avstånd. Ghosta är nog lättare för båda parter. 

Jo, jag förstår det. Tjejerna blev förstås överrumplade, men det var bara chansningar. Jag försökte i alla fall, och tycker det är minst lika ärligt som på krogen. På krogen raggar man på de man tycker är snygga, samma om man raggar i vardagen. Skillnaden är att man är nykter i vardagen och slipper skrika över hög musik.
    Jag använder dejtsidor. Jag raggar inte på tjejer i vardagen längre.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Sara) skrev 2023-11-02 07:17:44 följande:
    Det var ju för att du trodde att en tjej som satt i receptionen var intresserad bara för att hon log och var trevlig- när det ingår i hennes jobb att göra sådant.

Om man är helt utsvulten på uppmärksamhet är det lätt att tro att vanliga vardagliga leenden betyder mycket mer än de faktiskt gör.
    Aldrig raggat på en tjej som satt i receptionen.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Sara) skrev 2023-11-02 07:35:08 följande:
    Då var det någon annan i samma sits, typ kafébiträde. Det var i allafall någon som är trevlig pga sitt jobb och inte för att hon var extra intresserad av dig.

Du tog aldrig åt dig då av våra kommentarer eller förstod varför det inte var lämpligt och det verkar inte som att du förstår nu heller fast du borde vara äldre och mer erfaren. 
    Ja, det var bland annat tjejer i servicebranschen. De såg glada ut och jag tyckte de var vackra med sina leenden. Jag tänkte mer att de kanske hade blivit intresserade när jag visade intresse, och om vi lärt känna varann.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (M) skrev 2023-11-02 08:01:24 följande:
    Nej, receptionister, kafebiträden, vårdpersonal mm är inte intresserade av dig bara för de ler och är trevliga. Det är en del i deras jobb.

Att förstå detta är en del av den sociala kompetensen som behövs för att kunna umgås med andra.

I det igår också att förstå en kontext. Är någon på krogen så är det ok att fråga om en dans eller börja snacka med en okänd. På bussen gäller annat. 
    Jag tyckte de var attraktiva, därför så raggade jag på dom. Jag trodde inte att de var intresserade, men jag hoppades på att de skulle bli det.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (M) skrev 2023-11-02 08:01:24 följande:
    I det igår också att förstå en kontext. Är någon på krogen så är det ok att fråga om en dans eller börja snacka med en okänd. På bussen gäller annat. 
    Verkar vara olika där, om du läser i tråden här.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-01-01 12:34:03 följande:
    Som det ska vara. Sluta fläka ut er sexualitet överallt i vardagen där den inte hör hemma. Finns redan specifika ställen där det passar sig att ragga. 
    Inget fel på vardagssex. Man kan ragga var som helst.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-01-01 12:37:59 följande:
    Betyder inte att man bör göra det. Vill ni vara creeps så står det er fritt men då får ni också räkna med att bli dömda som just detta. Asociala freaks.
    Ja, upp till var och en om man vill vara ett creep. Alla som raggar är inte det.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-01-01 12:41:09 följande:
    Om man raggar på olämpliga platser där kvinnor har annat att göra så jo - då är man en socialt inkompetent kuf. 
    Beror på hur man gör det. Om hon har fullt upp just då, så väntar man tills det blir lugnare.
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?