• Lojjo

UPPSKRÄMD av elak människa.

Jag är så ARG just nu! Jag väntar mitt tredje efterlängtade barn. Mina två tidigare förlossningar har varit fantastiska med ca ett år emellan. Nu har det gått 4 år till nr 3 och det är klart att det är pirrigt att göra om allt igen. Till saken hör att jag innan min första förlossning var jätterädd och trodde jag skulle dö av smärtan MEN blev positivt överraskad både den gången och nästa.

Igår pratade jag med en fyra barns mamma som bara var tvungen att berätta att HON hade sin ABSOLUT VÄRSTA förlossning med nr 3. ALLA höll typ på att dö. FRUKTANSVÄRT.

Varför varför varför berättar hon detta för mig? Nu snurrar tankarna igen, jag som varit relativt lugn. Jag vet ju att jag gjort detta förut och att det har gått bra.... men nu...

Visst är det hemskt att vissa människor inte kan hålla truten? Har NÅGON en positiv känsla att förmedla inför förlossning nr 3, egna erfarenheter?

Behöver ditt stöd tack..

• Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.
  • lotta34

tredje förlossningen för mej var den "lättaste" första var hemsk o andra hyfsad...
    nu väntar ja fjärde o ska snart  föda, sista var för sju år sedan, spännande hur denna ska vara... hoppas som tredje eller lättare :) 

• mucklis

Jag håller med TS, att folk bara inte kan vara tysta ibland. Jag är gravid med mitt första barn och vet ju såklart inte vad jag kan förvänta mig. Det som folk runt omkring mig verkar tycka vara det roligaste att säga är: "Du vet väl att det kommer göra jävligt ont och att du kommer spricka en massa" osv. osv.

Folk borde tänka till lite innan de öppnar munnen...

• alberta77

Min tredje var den absolut bästa! Tösen föddes med armen vid huvudet men ändå sprack jag typ ingenting. Mådde jättebra efter och avslaget varade inte mer än en vecka. Hoppas du får en riktig toppenförlossning så du kan berätta hur underbar din tredje var sedan

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • Lojjo

Tack för alla kommentarer! Det känns faktiskt bättre nu när man har lite mer erfarenheter att ta del av!

• saltgurkan

Jag är "bara" gravid med andra barnet men har en vänner som har tre.. hon sa istället
    -du kommer längta efter din tredje förlossning..
    -men jag ska ju bara föda mitt andra!
    -jag vet, men vänta bara till trean, underbart!

Det kommer gå super, lycka till!

• NovaFlikkan

Min 3dje förlossning var den lättaste och bästa av alla. Gick snabbast också. Tycker inte du ska lite på någon som gör så mot dig... Hon verkar ju bra dum som bara uttalar sig på det viset.
    Lycka till,kommer gå jätte bra :)

• Shirley

Vi har 6 barn. 5 har jag fött vaginalt och ett med planerat snitt. Jag kan garantera dig, LYSSNA INTE på någon, visst, erfarenheter och olika upplevelser kan vara bra att höra (tycker jag själv) så man vet vad som KAN komma. MEN egentligen, varför lyssna när det KAN bli helt tvärtom?

Nu vart 3:e här planerat snitt men 4:e var smidig. 5:e smidigare och 6:e min jobbigaste. 1:a och 6:e här var smärtsammast och jobbigast. Att det ska gå fortare och fortare, lättare och lättare är INTE sanning, det stämmer säkert för många men långt från alla. Har fått höra många gånger på förlossningen att ALLA förlossningar är unika, hur många barn du än fött, även för samma kvinna.

Och det kan jag bara skriva under på. Smärtan har varit olika för mig, helt klart.

Vad jag menar är, bry dig inte om det hon sa. Att just 3:e skulle gå si eller så - skitsnack! Det kan bli jättejobbigt, det kan gå smidigt - vare sig det är din 3:e eller 9:e förlossning.

Tro på dig själv och försök att inte lyssna så mkt på andra för hur deras förlossningar vart påverkar ju verkligen inte hur din kommer bli. Och bara för "Huldas" förlossning var fruktansvärd, eller "skitlätt" så behöver inte din bli lika!

• Shirley

* 2:an och 6:e här var smärtsammast, ska det stå.

MEN jag lever :) och vet du, jag verkligen längtar tills jag får göra det igen.

• Adephi

Vet inte att det skulle vara något som gör 3:an värre än dom andra..

Fick min 3:a nu i feb och det gick kanonbra, när väl jag hade väl etablerat värkarbete så gick det av bara farten. Började få riktiga värkar vid 16 tiden och vid 19 tiden så var hon ute.

Det går inte att förutsäga hur en förlossning ska bli..

• Elro

Har 3 barn, 16, 13 o 1 år. Har haft bra förlossningar alla 3 gångerna. Även fast det gått lång tid emellan 2 & 3 så påminner alla förlossningar om varandra. Oroa dig inte kan ju varit många saker som legat bakom hennes  förlossning.
     Lita på dig själv och din kropp, du har gjort det förut och kände dig trygg när allt var över kom ihåg det och lita på dig själv!
    Lycka till!
    Kram

Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.