UPPSKRÄMD av elak människa.
Vi har 6 barn. 5 har jag fött vaginalt och ett med planerat snitt. Jag kan garantera dig, LYSSNA INTE på någon, visst, erfarenheter och olika upplevelser kan vara bra att höra (tycker jag själv) så man vet vad som KAN komma. MEN egentligen, varför lyssna när det KAN bli helt tvärtom?
Nu vart 3:e här planerat snitt men 4:e var smidig. 5:e smidigare och 6:e min jobbigaste. 1:a och 6:e här var smärtsammast och jobbigast. Att det ska gå fortare och fortare, lättare och lättare är INTE sanning, det stämmer säkert för många men långt från alla. Har fått höra många gånger på förlossningen att ALLA förlossningar är unika, hur många barn du än fött, även för samma kvinna.
Och det kan jag bara skriva under på. Smärtan har varit olika för mig, helt klart.
Vad jag menar är, bry dig inte om det hon sa. Att just 3:e skulle gå si eller så - skitsnack! Det kan bli jättejobbigt, det kan gå smidigt - vare sig det är din 3:e eller 9:e förlossning.
Tro på dig själv och försök att inte lyssna så mkt på andra för hur deras förlossningar vart påverkar ju verkligen inte hur din kommer bli. Och bara för "Huldas" förlossning var fruktansvärd, eller "skitlätt" så behöver inte din bli lika!