• Lojjo

UPPSKRÄMD av elak människa.

Jag är så ARG just nu! Jag väntar mitt tredje efterlängtade barn. Mina två tidigare förlossningar har varit fantastiska med ca ett år emellan. Nu har det gått 4 år till nr 3 och det är klart att det är pirrigt att göra om allt igen. Till saken hör att jag innan min första förlossning var jätterädd och trodde jag skulle dö av smärtan MEN blev positivt överraskad både den gången och nästa.

Igår pratade jag med en fyra barns mamma som bara var tvungen att berätta att HON hade sin ABSOLUT VÄRSTA förlossning med nr 3. ALLA höll typ på att dö. FRUKTANSVÄRT.

Varför varför varför berättar hon detta för mig? Nu snurrar tankarna igen, jag som varit relativt lugn. Jag vet ju att jag gjort detta förut och att det har gått bra.... men nu...

Visst är det hemskt att vissa människor inte kan hålla truten? Har NÅGON en positiv känsla att förmedla inför förlossning nr 3, egna erfarenheter?

Behöver ditt stöd tack..

• Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.
  • 7 små apor

Bad du henne att sluta berätta?

• jkallo

Jag har visserligen inte fött tre barn utan "bara" ett så jag har ingen erfarenhet att dela med mig av det. Däremot vill jag säga till dig att verkligen inte lyssna på den mamman. Snacka om att bara vilja skrämma upp dig! Lita till dig själv och att du klarar detta hur bra som helst!! Kommer gå jättebra!

Stort lycka till!!

• Lojjo

Jag avbröt henne ganska snart och sarkastiskt med VAD SNÄLLT att du delar med dig av det här...

• 7 små apor

Jag tycker personligen att det är bättre att säga precis som det är, att du skulle ha sagt att du blev skrämd. Helt enkelt för att om du vill att hon skulle ha lärt sig något är det enda sättet. Risken är ju stort att hon istället tycker att du är fläng i huvudet. Poängen är att det är lätt att missförstå när man inte är rak i kommunikationen.

Jag tror definitivt inte att hon är en elak människa utan tex att hon behöver bearbeta, att hon trodde att du ville höra eller något annat som vi bara kan spekulera i.

• Cad 1955

Av mina 3 förlossningar så var faktist 3:an både den snabbaste och lättaste.{#emotions_dlg.flower}

• Delapitated

Jag har också bara genomgått 1 stackars förlossning men bara den var underbar :) Men det jag tänkte berätta nu var faktiskt en av "bbkompisarna" :) Hon födde sin tredje (om jag minns rätt) o det hade visst gått jättebra! Hon hade kommit in på förlossningen o sen typ två timmar senare hade hon sin lilla bäbis i famnen! Hon sa det att det bara blir lättare o lättare eftersom kroppen gärna "kommerihåg" och gör allt för att det ska gå så smidigt som helst. :)

Jag hoppas att det ska gå bra för dig o att det går för dig som för denna bbkompis jag hade :) Tänk att komma in o sedan någon timme senare hålla sin bäbis :)
    Tänk positivt så kommer det nog gå bra! :)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • maria8080

Tjenixen,

Har "bara" fött ett barn och det var 10år sen, väntar nu mitt andra ngn gång i mars (tror vi)...
    Vill bara säga att alla är olika och bara för hennes tredje förlossning var jobbig betyder inte att din kommer vara det, och det var väldigt okänsligt av henne att snacka som hon gjorde.

Även fast de kanske inte var av elakhet så måste man ju kunna sätta sig in hur mottagaren kan ta det...

Jag delar med mig till dem som undrar om min första förlossning men utelämnar vissa saker då de inte är så positiva (för mig) och jag vill inte att bekanta som ska föda ska behöva bli skrämda av de som hände mig... För chansen att de händer dem e ju ganska liten :)

• Millan 78

Förstår hur du känner det. Jag väntar med nr 3 och endel är så snabba på att fälla kommentarer så man börjar fundera negativt.

Nr 1 föddes snabbt på ca 15 min var hon ute (var inlagd pga för lite fostervatten och blev igångsatt) och nr 2 kom i gång spontant och var ute på 1 timme. Dettta gör att man känner sig lite orolig för att det ska gå så snabbt så man inte hinner till sjukhuset.... Givetvis berättade en kompis om en som fött hemma på toa med båda sina barn hemma och hon lyckades ringa ambulansen men hann inte innan pojken var ute och han var helt borta när han kom ut, GRRR inte alls vad man vill höra.

Känner nu med att man går och oroar sig för allt som kan hända runt omkring, på någotvis kanske det blir mer märkbart när man fött flera barn och man känner att dom andra gick bra så då gör det nog inte det nu för någongång händer det ju något..... Vill inte tänka så här alls men det är så lätt att hamna i det.
    Är ingen negativ männsiska egentligen.

O onsdags känndes det som regelbundna sammandragningar och dom kom var 4 e min i ca 3 h sen klingade det av men jag hann börja känna lite smått panik, hjälp jag är inte redo osv.

Förlåt, nu var ju inte detta ett stöd precis men jag ville bara dela med mig och visa att jag förstår hur du menar.
    Vi får hålla tummarna att vi har bebis snart och att allt går bra.

Kram Kram

• Annix 1

Det där är verkligen sjukt. Jag var rädd inför min första förlossning och bad männiksor som fått barn att inte berätta skräckhistorier, men det kunde int elåta bli. Inte ens om man avbröt dem när de berättade.

Allas förlossningar ser olika ut. Jag har hört att det är vanligt att det gåt lättare för varje gång.

• tittiemma

nu är det visserligen över 20 år sedan jag fick barn (4st)men nr 3 kom lätt och behändigtGlad

Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.