UPPSKRÄMD av elak människa.
Förstår hur du känner det. Jag väntar med nr 3 och endel är så snabba på att fälla kommentarer så man börjar fundera negativt.
Nr 1 föddes snabbt på ca 15 min var hon ute (var inlagd pga för lite fostervatten och blev igångsatt) och nr 2 kom i gång spontant och var ute på 1 timme. Dettta gör att man känner sig lite orolig för att det ska gå så snabbt så man inte hinner till sjukhuset.... Givetvis berättade en kompis om en som fött hemma på toa med båda sina barn hemma och hon lyckades ringa ambulansen men hann inte innan pojken var ute och han var helt borta när han kom ut, GRRR inte alls vad man vill höra.
Känner nu med att man går och oroar sig för allt som kan hända runt omkring, på någotvis kanske det blir mer märkbart när man fött flera barn och man känner att dom andra gick bra så då gör det nog inte det nu för någongång händer det ju något..... Vill inte tänka så här alls men det är så lätt att hamna i det.
Är ingen negativ männsiska egentligen.
O onsdags känndes det som regelbundna sammandragningar och dom kom var 4 e min i ca 3 h sen klingade det av men jag hann börja känna lite smått panik, hjälp jag är inte redo osv.
Förlåt, nu var ju inte detta ett stöd precis men jag ville bara dela med mig och visa att jag förstår hur du menar.
Vi får hålla tummarna att vi har bebis snart och att allt går bra.
Kram Kram