• Lojjo

UPPSKRÄMD av elak människa.

Jag är så ARG just nu! Jag väntar mitt tredje efterlängtade barn. Mina två tidigare förlossningar har varit fantastiska med ca ett år emellan. Nu har det gått 4 år till nr 3 och det är klart att det är pirrigt att göra om allt igen. Till saken hör att jag innan min första förlossning var jätterädd och trodde jag skulle dö av smärtan MEN blev positivt överraskad både den gången och nästa.

Igår pratade jag med en fyra barns mamma som bara var tvungen att berätta att HON hade sin ABSOLUT VÄRSTA förlossning med nr 3. ALLA höll typ på att dö. FRUKTANSVÄRT.

Varför varför varför berättar hon detta för mig? Nu snurrar tankarna igen, jag som varit relativt lugn. Jag vet ju att jag gjort detta förut och att det har gått bra.... men nu...

Visst är det hemskt att vissa människor inte kan hålla truten? Har NÅGON en positiv känsla att förmedla inför förlossning nr 3, egna erfarenheter?

Behöver ditt stöd tack..

• Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.
  • pluppfamiljen

Min 3 förlosning var lättast av alla mina förlosningar Hjärta 5 var jobbigaste men det var barnmorskans fel. 

Blivande 6 barns mamma
  • önskas3

Jag har 4 barn & alla förlossningarna har varit fantastiska,olika men underbara=)
    1:a = lång men inte speciellt smärtsam
    2:a = snabb inte speciellt smärtsam
    3:an = kejsarsnitt (bebben låg i säte)
    4:an = igångsättning,tog 8 timmar från det de tog hål på fosterhinnorna till "Mini" kom:) inte heller särskilt smärtsam.

Jag menar inte att jag INTE haft ont,men man hanterar smärta olika. Själv blir jag väldigt "avskärmad" & tänker BARA på bebisen jag snart får. Lite grann..................................... BARA DENNA VÄRKEN OCKSÅ,SNART FÅR JAG MIN BELÖNING!!!

• martina81

Alla goda ting är tre. Din förlossning går säkert lika bra som de tidigare. Fy på folk som ska skrämma upp med skräckhistorier!

• Milkina cerka

Först och främst Grattis och försök att inte lyssna på den som oroar dig så.

Tredje förlossningen var den som gick fortast av de tre jag genomgått - så fort t o m  att jag inte insåg att det var "allvar" förrän det var för sent och mannen fick ringa ambulans.. sedan hann vi inte mer än ut ur samhället så föddes vår minsta i den med en ambulanssjukvårdare till hjälp.
    Britsen kunde varit mjukare , annars gick det helt perfekt.

Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Primigenia

Oroa dig inte min lillasysters 3:e barn kom ut som en fast ring påfingret med en klick smör = han gled ut på nolltid

• LindaB78

Ingen förlossning är den andra lik. Och har de övriga två gott bra så ska nr 3 oxå gå galant!!! Lyssna inte på andras skräckhistorier. Föd på ett sjukhus med neo så kommer kan du känna dig trygg med att OM det tillstöter komplikationer så kommer du bli väl omhändertagen och både du och barnet kommer att må bra i efterhand.

Pepp, pepp! Du klara det!!! Tänk på det söta barnet som du snart kommer att få träffa!

• rödtopp

Att 3:an tar längre tid  är skitsnack!! Det fick jag oxå höra speciellt som det är 11 år mellan 2 och 3.

vaknade 05:00 av en värk som snabbt följdes av flera åkte in 10:00 och dottern kom14:00 .
     det va min "jobbiga" tredje förlossning skit i va folk säger alla förlossningar är olika !
     Lycka till!

.  

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Mejamus

Har ingen erfarenhet att komma med, väntar själv 3e barnet (med en paus nu på 4 år med) i oktober. 
    Min första förlossning var normal, blev lite tagen på sängen med smärtan och kämpade emot länge tills jag fick in andning osv.
    Min andra förlossning var perfekt. Och nu förväntar jag mej att 3an ska bli lika bra! Ingen ide och gå omkring och oroa sej i onödan. Jag vet vad som väntar och jag kommer göra det bästa av det. Blir dte som min andra förlossning har jag inte ett dugg att oroa mej för. Visst, kan det bli komplikationer men det är ingen ide att tänka på det. Inget man kan göra nåt åt, varken nu eller då.
    Försök tänka positivt och strunta i skräckhistorierna. Detta blir din förlossning, inte deras! 

• Myrongen

Jag frågade min BM om det ligger något i att 3:an ofta "trilskas" (man hör mycket konstigt om just 3:an). Hon hade en förklaring jag tycker låter bra: Som regel är andra förlossningen lite snabbare och lite mindre smärtsam än första. Tvåan upplevs därför som positiv eftersom man jämför med första. När det är dags för trean jämför man inte med första (vilket man kanske borde) utan med andra som man kanske minns som mer positiv än den faktiskt var (det var ju så mycket lättare andra gången). Man går helt enkelt in för tredje förlossningen med inställningen att det ska gå fortare än tvåan och kännas mindre. Blir det ungefär lika upplevs det som en svårare förlossning eftersom man har en rosa-skimrande bild av hur enkelt det kommer bli. Mycket psykologiskt mao...

Nån som hängde med...? ;)  SÅ jag försöker tänka på hur jag fixade ettan medans jag väntar på trean :)   

• tackförfisken

Trean gick väldigt snabbt.Några timmar hemma med lite värkar ,20 min i bilen och 15 min på förlossningen. Sedan var hon ute :) En dröm förlossning :) hade total kontroll och behövde ingen smärtlindring. Lyssna inte på dumheter utan slappna av.

• kattm

Nu har jag inte ens fött ett barn ännu, men min chef har fött tre barn. Hon sa att den sista graviditeten och förlossningen var helt underbara för henne, för hon kände att hon förstod vad som hände hela tiden. Hon kände igen vad som var första sparkarna, hon kände igen vad som var krystvärkar etc, och klarade sig t o m utan epidural etc. Så det kan nog bli så för dig också! Hoppas att du får den bästa förlossningen hittills.

Svar på tråden UPPSKRÄMD av elak människa.