• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Ja, fast vi valde NUB till slut eftersom blodprovet kan balla ut när det är tvillingar. VI bor inte i Malmö så vi får ta 108:an.

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-03 09:06:51 följande:
    Joo, 199 dagar kvar till förlossning
    Hoppfull
    Skönt att det går framåt! :) Imorgon går jag in i vecka 13!! Helt otroligt. V 12+0.
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-03 09:27:44 följande:
    mumsa    har du vart tidigare i trelleborg?
    Ja, så jag hittar till själva sjukhuset.
  • Mumsa73
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-12-03 11:15:26 följande:
    Grattis till 12 hela veckor! En härlig, magisk gräns att passera tyckte jag.
    Tack, ja känns bra att ha kommit en bit på vägen.
  • Mumsa73
    karin855 skrev 2010-12-03 11:35:30 följande:
    Hej tjejer!
    Hur kommer det sig att så många för göra flertals vul? jag har bara gjort ett i v 8+1

Har fått UL bokat men är ju inte förens 20 januari.

Orolig! vågar inte tro nått än.
    Jag gjorde vUL på kliniken i vecka 7+0 sedan privat i v 11+3 (som vi bekostade själva), sedan ska jag göra KUB/NUBB i nästa vecka eftersom jag är över 35 år och sedan blir det RUL i januari.
  • Mumsa73

V 12+2 idag och NUPP imorgon. Börjar bli nervös. Kämpar fortfarande med illamående och trötthet men hoppas det kommer att bli bättre framöver. Magen börjar titta fram. :)

Hur mår ni?

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-06 13:42:16 följande:

glömt att skriva att jag fick in till akuten igår, hade så ont på vänster sida av magen.
    Fick träffa en gyn dr. han gjorde VUL, och man kunde bara se halva bilden på tv skärmen för de gått i sönder.
    Han gör UL och man ser hela. han kollar med UL apparaten att mina äggstockar såg bra ut?!

Okej, visste inte att man kunde kolla äggstockar med en UL apparat utanför magen?!
    jag frågade varför de gör så ont.
    han svarade mig att de säkert är mina sammanväxningar i buken som gör det..
    Hmm okej.
    jg får väl köpa de hela. jag blev orolig varför ja hade så ont och om detta kunde skada bebisen.
    Men de va svårt att nå fram till läkaren.
    Eg. ville sköterskan skicka mig till kirugen.
    men då jag var gravid tyckte han att jag skulle till gyn först.

Han fråga mig om jag är gravid? och om jag har gjort ul.
    ja förstår inte varför alla frågor?

Kan han inte läsa?
    Tror han inte på mig?
    Var de för jobbigt att slå in på datorn och läsa om mig?!

men men gravid är jag.. och de var väl enbart sammanväxningar som gör ont?!

Mår bättre idag inte lika ont.

Vilken knepig läkare du råkade ut för. Var det på MAS? Jag som inte är opererad och inte har sammanväxningar kan ha "akutont" i några sekunder, hade det förra graviditeten också. Tror det är ligament och annat. Men om du har väldigt ont längre stunder borde de kolla upp lite bättre. Jag skickade ett meddelade till dig med kartlänk.

Jag märker av att livmodern spänner sig (som typ förvärkar) och det hade inte jag så här tidigt förra gången. Fler som känner av det?
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-06 14:43:51 följande:
    Tack för länken.. såg att de var samma papper som jag fick utav BM , får kolla eniro sen hur man kör men de kanske är enkelt att hitta till Tborg och jag kör in till M-ö. vill möta upp min man där.

Jo de gör inte lika ont i dag som tur är
    Så du fick karta med. Fuskigt. :)
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011