• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Min älskade dotter skrev 2010-12-08 09:24:05 följande:
    Ångrar att jag itne frågade igår när vi va på vul ifall han kunde se könet...typiskt!
    Men är inte det lite tidigt? Vid RUL brukar det gå att se. :)
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-08 09:53:55 följande:
    Mumsa73 skrev 2010-12-08 09:09:45 följande:
    Jag har så svårt att hålla reda på när ni andra har bf, Mammiz, vad tror du om en bf-lista i ditt huvudinlägg?
    Ska jag göra en tråd där vi skriver in BF datum?! och lägga i TS?
    Någon som vet under vilken kategori man får lov att lägga att ha en sån tråd?!

MUMSA  fick ni köpa kort med er?? vad kostade de i så fall per styck?!Har inte gjort det ännu, men på fredag är de äntligen dags!
    Jag trodde det gick att ändra i huvudinlägget?

Vi valde att köpa CD och det kostade 50 kr. Bilderna blev dock inte lika bra som på Emma ultraljudsklinik. Men kul att ha ändå. :)
  • Mumsa73

Jag gjorde bara NUPP och nacken var 1,2 mm för båda och vi fick risken 1/870 för båda vilket de tyckte var jättebra. Allt jag har läst här är ju låga siffror och vi ska inte glömma att det är en riskbedömning och inget annat. Jag har läst om de som fått 1/20 000 och som fått ett kromosomsjukt barn och som som fått 1/10 som fått ett friskt barn. Inget är en garanti men ligger man på en risk mindre än 1/200 eller om der är 1/300 så rekommenderar de inte fvp eftersom missfallsrisken, som ligger på 0,5-1%, är högre än risken att få ett barn med kromosomfel.

Så har jag valt att tänka och det känns bra för mig. Vill man verkligen veta ska man nog göra fvp.

Hoppas vi alla får friska barn!! :)

• Mumsa73
    Lillan15 skrev 2011-01-03 19:52:47 följande:
    1 Fråga! Konstig/märklig kanske ni tycker, men inte jag. Jag och min sambo väntar vårt första barn efter IVF. Är nu i V. 16. Eftersom vi är lite äldre runt 37, så undrar jag när man kan starta nästa IVF beh.? efter förlossningen.
    Jag var tvungen att ha ammat klart först, så därför kanske det kan vara bra att vänta, tror också det är bra att låta kroppen återhämta sig och läka minst 6 månader, gärna ett år.
  • Mumsa73
    Min älskade dotter skrev 2011-01-05 08:52:29 följande:
    jag har klämt och tryckt lite på magen för att se om skrutt kanske blir sur och rör sig och sparkar lite.men känns ju taskigt att hålla på för mkt,kanske sparkar för fullt därinne utan att jag känner det....men svårt dessa veckor när man inte har ngn aning om hur det står till...har ju tagit för givet attt allt är bra,va o kollade vecka 14+2 o då va allt kanon.men nu har oron slagit till igen...man behöver ju inte känna nåt ännu,men vet att livmodern ligger i "taket" lixom,så den lligger inte ivägen som en kudde iaf...men bebis är ju ändå inte jätteliten längre och jag är väldigt tunn,tkr jag borde känna....

massa kramisar
    Sitter moderkakan i framvägg? I vilken vecka är du i?
  • Mumsa73
    Min älskade dotter skrev 2011-01-05 10:29:38 följande:
    nej den sitter i taket på livmodern,bra på så sätt att när väl bebis är stor och sparkar mot revbenen så kan det dämpas lite,alltid nåt bra!
    Är i vecka 17 (16+1).

Kramisar!
    OK, jag kände inget förrän i vecka 20 ungefär med första barnet så det är nog ingen fara. :) Kram!
  • Mumsa73
    LindaBell skrev 2011-01-05 20:04:46 följande:
    Varit och sett min lilla bebis på ultraljud idag! Allt såg bra ut så nu kanske man kan försöka känna och ta in att man faktiskt är gravid!! Känns ju inte så innan eftersom jag inte har några symtom alls. Den såg ut att redan ha det lite trångt där inne..
    Vad skönt!!
  • Mumsa73

Äntligen har det börjat röra på sig rejält i magen. Helt klart minst en fotbollsspelare. :)

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2011-01-13 09:36:41 följande:
    Idag är de äntligen dags att träffa min läkare, de behöver jag idag. ska vara där om två timmar
    Hoppas allt går bra!
  • Mumsa73

"Bara" en vecka kvar till RUL. Tycker nästan det varit outhärdligt att vänta. Det buffar på bra i magen och det lugnar mig lite. Magen växer snabbt nu (det är ju två bebisar) så jag har ont i ligamenten och ryggslutet, särskilt på kvällen. Blir antagligen sjukskriven omkring vecka 20-25 vilket jag tyckte lät onödigt tidigt i början av graviditeten, men nu börjar jag förstå. Inget illamående längre och tröttheten är ju lättare att ta så jag klagar inte. Hoppas bara att allt är bra med de små och att de stannar kvar länge i magen.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011