Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Undrar också hur det har gått!!
Undrar också hur det har gått!!
Jag blev flyttad 4 dagar tillbaka sist trots att det var en IVF-graviditet (också Skåne). Hur långt tillbaka vill de flytta dig?
Vad spännande att få reda på kön. Jag hoppas jag får det också senare i veckan. :)
April1977, så fruktansvärt! Kram!!! Tycker att sjukvården borde vara mer frikostig med ul när det gäller oss IVF:are. Du har inte gjort något fel!
RUL gick bra idag. Allt såg jättefint ut och vi fick reda på att det är en kille och en tjej. :)
Tack ska ni ha!
wanie, grattis!
Jag fick också byta bf trots att det är IVF. Fast att ul har större felmarginal. Är redan trött på den offentliga sjukvården efter att ha gått på en privat och serviceminded IVF-klinik. :)
Frida1010 & Skruttfia82, håller tummarna för er att allt går bra med era bebisar!!
Mammiz, går du privat på spec-MVC? Jag tillhör nämligen Ystad vilket är flera onödiga mil (Malmö och Lund ligger närmre) men det är sån byråkrati, är tvungen att åka längre bara för det. Eftersom det är tvillinggraviditet så blir det spec-MVC så fort det gäller sjukskrivning och liknande.
Jag är i vecka 22+5 idag om jag går efter IVF:en och börjar bli rejält tung. Fast fördelen är att omgivningen börjar betrakta mig som höggravid så jag får en massa hjälp från allmänheten, om jag tappar ngt eller liknande. :)
Har inte vågat köpa kläder och sånt än eftersom det är en riskgraviditet. Kände mig mycket säkrare när jag väntade ett barn. Men jag har bestämt mig för att slappna av mer efter det privata UL i vecka 25. Min önskan är att de ska vara ungefär lika stora och att allt ser bra ut.
Skruttfia, skönt att vara hemma igen!
Frida, hoppas allt går bra!!
Jag har blivit sjukskriven på 50% p.g.a sammandragningar och tvillinggraviditet, men vågar jag gå ner i tid? Vad händer om fk inte godkänner det? Har hört att det kan vara svårt med fk trots att tvillingklubben rek. heltidssjukskrivning från vecka 20-25. Och hur snabbt brukar det dröja innan man får svar från fk?