• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Grattis och välkommen hit trevligt med nya i tråden. Hur många IVF har ni gjort, barn sen innan?

• Mammiztill2

MillanPo. Jobbigt med illamående, samtidig. De är bra tecken skönt att dem har hjälpt bra hittills. Jag har ev ett par liggande i någon låda kan vara bra och se om ja hittar dem. Ang postafen. Har jag läst på vissa sidor att deras BM rekommenderat ta någon viss tablett till tyvärr minns jag inte vad de hette.

• Mammiztill2
    katt skrev 2010-10-24 10:47:13 följande:
    Tack tack.............det här är ivf nummer 2
    Okej, har du barn sen innan?!
    jag har ett som kom till på Pergo time.
    Hur känner du dig?!
    Ska du ringa kliniken och lämna besked och få tid till VUL?
  • Mammiztill2

Skruttfia, välkommen hit
    Är du hård i magen med? eller bara svullen?!

De kommer bli en händelserik November månad för oss alla

• Mammiztill2

Vet inte om jag behöver vara orolig? Haft ont i magen tarmar och nere vid livmodern. Helt plötsligt blir jag dålig i magen, väldigt illamående, ont i huvudet och trött. Jag vet inte om jag är, håller på att bli sjuk? Eller Mf på gång. Jag brukar få dålig mage av mensen ska komma, missfall och de gånger jag är sjuk. Jag kände mig inte på topp i morse med dumma tankar och detta hjälpte mig inte. Och sen må fysiskt dåligt som jag gör nu. Ingen idé att ta tempen då jag för någon timme sen tog 1gram alvedon. Innan ja kände mig dålig hann jag dammsuga och var ute på promenad m hunden.

• Mammiztill2

LILLI77 Hur långt gånget var du idag. Då de gjorde Vul? Vad bra ni får komma på 2 vul, så de hinner sätta in åtgärder för ett ev. Utomkvedshavandeskap i tid. Och för er skull kunna få bekräftelse på grav testet visat alldeles rätt . Varför ja blev orolig nu är att jag har vart hård imagen sen innan Td och förknippar mina graviditeter att vara hård. Förlåt, för ja pratar om de, men de är de som oroar mig just idag. Tack för du delar med dig. Jag känner ja behöver stöd då ja tvekas och är orolig.

• Mammiztill2

När sägs de att hjärtat ska börja slå? Ja visst måste vi stötta och hejja på varandra.

• Mammiztill2

jag ska ju in först v 7+0 är rädd om det kan vara för tidigt?!

• Mammiztill2
    Lilli77 skrev 2010-10-25 16:51:38 följande:
    Da tror jag nog att ni kommer se nagot Vilket datum är det nu igen?
    tis. 2/11
  • Mammiztill2
    LindaBell skrev 2010-10-25 17:57:23 följande:
    Jag har varit på flera VUL sista veckorna pga överstimulering men idag kunde man se början till graviditet med hinnsäck med prick i och tidsbestämde till v. 5+3 vilket stämmer ganska väl med ET. Inget hjärta idag dock, för tidigt, men förhoppningsvis nästa vecka, ska tillbax då igen. Fördelen med att vara överstimuleradSkrattande att man får gå ofta! Och det behöver jag för jag blir så nojjig när jag inte har några symtom. Det hade jag ju inte förra graviditeten heller så än verkar ju allt vara i sin ordning! De följer mitt hcg i blodet också varje vecka och det stiger precis som det ska. Kanske man äntligen vågar tro att man verkligen är gravid igen?!!!

Så VUL igen 2/11 och 9/11. Sen har jag inget mer inplanerat i dagsläget. Det den 9/11 är det som ivf-kliniken beställt, de andra är ju kontroller pga överstimuleringen, men blir ju bonus varje gångSkrattande
    då ska vi in på VUL samtidigt, vilken tid ska du in den 2?
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011