• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

MillaPo 
    Bra att du får kolla upp det!

jag kan emellanåt känna att jag blir väldigt andfådd, men tog de som att de är för ja är gravid.
    låg inne på hjärtavd under tiden jag sprayade.
    får väl se hur det går för mig med, trode de hörde till då blodmängden ska öka dvs bli andfådd och känna att hjärtat slår extra emellanåt.
  • Mammiztill2
    MillaPo skrev 2010-10-28 12:56:23 följande:
    BM sa att hjärtat kan komma att rusa lite men det ska tydligen inte va så här tidigt i graviditeten...men alla e vi väl olika. Men endå skönt att få kolla upp det.

inte långt till vårt VUL nu...pirrigt
    Jätte spännande är det.
    de hade visserligen känts bättre för min del om någon kunnat hälpa oss att passa dottern den tid vi är inne
    än att hon kommer få sitta ute i vänt rum själv :( känns inte alls bra den tanken.
    sen vet ja inte vem jag vågar, kan fråga för jag vill inget berätta för någon.

MillaPo, har dina symptom kommit och gått eller de har vart full ös varje dag?
  • Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-10-28 13:53:16 följande:
    Svårt med tiden nästa vecka här också. Det är tyvärr höstlov.
    Får du också bara ha ditt barn 15h/vecka.. men inget under loven?!
    Mumsa73 skrev 2010-10-28 13:53:57 följande:
    Ska jag skriva i vilken vecka jag är i när det är VUL?
    Ja, de är kul att veta hur långt gånget man är då man ska in på kontroll..
    MillaPo skrev 2010-10-28 13:54:25 följande:
    Mammiz83: Illamåendet är varjedag men i skiftande styrka, idag e den jätte illa. Brösten är tok ömma o har varit hela tiden, men tröttheten går upp och ner, värre vissa dagar än andra. Hur är dte själv?

Vad svårt med din dotter. Men tycker du kan ringa fert i säga som dte e till dom så kanske hon kan få sitta i receptionen med en bok eller så. För hon var väl ganska stor endå va, tycke ja att ja läste förut runt 5 år? Du kan ju inte få mer än ett nej från fert...Glad Hoppas det löser sig för dej!
    Kan maila dem och se om de hinner svara, vågar inte ringa och fråga.. men sån är jag många gånger.. Rädd för att störa.

Min bröst har aldrig vart jätte ömma, inte blivit större som jag tycker typ varje nygravid har.
    Jag har däremot ömma bröstvårtor vid beröring, de kan göra ont i bland då jag fryser.
    Illamåendet, de var jag glad över igår och tänka Yes nu får jag ett symptom till.
    Men vaknade vid 03-04 och mådde lite illa då jag vaknade.
    sen har dagen vart rätt lugn, tills nyligen då jag börjar känna av illamående.

saknar ju den känslan som många tycka sig ha ömma bröst!

Jag vaknar 1-2 gånger per natt och behöver kissa, Min mage/tarm, illamående som kommer och går och varierar i styrka. Känslig mot dofter och vissa tankar på vissa saker.
    När de blir kallt och B-vårterna gör ont ler jag och säger -Ja,jag är gravid
    När illamåendet kommer blir jag sprudlande glad tills jag börjar till slut rynka på näsan över att vara illamående
    Sen att jag att jag har min TRÖTTHET från morgon till kväll, jag somnar in gott
  • Mammiztill2

Grattis MIKS gud så underbart . . Hannah grattis till ditt plus. Hur många dagar var de sen du tog din sista ovitrelle? Jag började testa på rd 7 minus sen plus från rd9

• Mammiztill2

Känner mig ledsen idag vet inte varför och ingen anledning. Symptomen är med mig idag, som illamående sen jag vaknade. Så förstår inte varför jag känner mig så ledsen och känslig. Undra om det är hormoner tro? Är trött som bara den.. Ska ni göra något trevligt i helgen? Svärföräldrarna kommer nog till oss i morgon. Så det blir att städa, handla hem mat och gott. Hoppas jag kan vara piggare i morgon el hinna sova middag.

• Mammiztill2
    Vul lista Hjärta

Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0)
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6)  
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 44(vecka 5)
  • Mammiztill2
    MUMSA73    Önskar dig, er all Lycka till i morgon
  • Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-10-31 15:09:36 följande:
    Tack för att du tänker på mig!!!
    Stötta och hejja på varandra tycker jag är viktigt , att känna att de finns dem som tänker på en
  • Mammiztill2

STRAX Välkommen hit och än en gång grattis kul att du kom hit, roligt med mer liv i tråden Har ni funderat vilka som ska få äran att få höra den underbara nyheten först?

• Mammiztill2
    längtans skrev 2010-10-31 21:27:13 följande:
    Hej hej

Kikar in lite, vill inte jinxa så jag skriver inte in mig på någon lista än.

I morgon är det 2 veckor sedan ÄP, alltså BIM. Jag har plussat sedan
    i torsdags. Har TD om 3 dagar, sen ringer jag väl IVF Falun och Läkarhuset
    i Gävle, då får jag väl tid till VUL.

Jag har nu under 2,5 år fått två missfall, så rädslan är enorm...

Detta var min 3:dje IVF (plus ett FET), jag fick på RD 2 tillbaka 2 stycken små, spännande.

Mammiz: dig känner jag igen, har även läst din blogg förut....tror du brukade läsa min också innan
    jag la ner den ;)

STORT grattis till alla!
    Grattis!

har du fått pröva trobyl/albyl minor mot dina tidiga missfall?
    eller fragmin sprutor?!

Hmm de kllingar inga klockor än vem du är... blev väldigt nyfiken vem du är som förr läste min blogg..
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011