• Linnea H

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Tror mitt illamående var falskt, i natt har jag börjat blöda. Det känns som det brukas kännas när mensen är på gång. Känner mig deppig och trött (kunde inte sova sen) och vill helst ligga kvar hemma i sängen. Tyvärr måste jag till jobbet.
    Jag har ringt t IVF-kliniken för att kolla lite vad som gäller, får se vad de säger är de ringer tillbaka.

• Linnea H

Härligt Mammiz, skönt att det var bra.

Jag blödde lite inatt (färskt/ljusrött) och ont i magen typ mensvärk under natten/morgonen, inte alls mkt blödning eller ont nu under förmiddagen. Så inte så mycket blödning men iom att det såg ut som att embryot inte riktigt hade utvecklas som det skulle när vi var på VUL så ser det ju inte bra ut.
    Jag pratade med kliniken, BM var jättegullig och tyckte synd om mig. Hon sa att det låter tyvärr som missfall men jag ska ha kvar tiden på måndag om en vecka för att se då. Har det blivit missfall vill de ju se att allt är ok också, att det har kommit ut som det ska. Hon sa att det bästa var att bara vänta och låta det gå, det finns ju inget man kan göra för att stoppa det för det beror ju ändå på att embryot inte mår bra och det bästa är om det kan komma ut naturligt så man slipper tabletter/skrapning. Vi får se.
    Jag är bara så nere just nu, detta är första gången jag är gravid någonsin (fjärde IVF) och jag/vi har varit så glada och så helt plötsligt detta. Jag vet ju att det är vanligt med MF men ändå, känner mig arg och ledsen. Oerhört svårt att fokusera på jobbet idag.
    Som svar på frågan: idag : 8+0

• Linnea H

Nej, slutade med Progesteron för länge sedan.
    Det var ca 7mm, borde ha varit 12-15 tror jag.

Kom på att idag är så att säga den dag jag skulle fått mens denna månad om jag inte hade varit gravid, är det lättare att få MF just då? dvs är kroppen kvar i menscyklerna fast man är gravid så att den försöker stöta ut livmoderslemhinnan?

Samtidigt kan jag ju inte låta bli att hoppas, har ju inte haft så jättemycket blödning än och Dr sa ju att det kan gå  bra fast embryot var så litet. Men det är klart; symtom som har slutat, embryo som är för litet och blödning... tre saker i kombination är ju inte bra.

• Linnea H

Skruttfia så glad jag blir för din/er skull! Härligt! Hoppas allt är finfint på torsdag.

Mammiz enl vad jag har läst så växer de ca 1 mm dag i vecka 7 så det låter ju bra. Som du säger det är jobbigt att vara orolig så kan du vara lugn är det ju bra.
    Jag försöker också att inte oroa mig, det blir ju inte bättre. Känner att min dag inte har varit så bra pga att jag är trött och ledsen. Blev lite gladare nu: den deadline jag trodde var på onsdag är på fredag istället - jag behöver inte vara så stressad och jag behöver inte jobba över idag utan kan gå hem och sova så det blir en bättre dag i morgon.

En liknelse som jag tycker stämmer: att oroa sig är som att gunga på en gunghäst, det går åt en massa energi men man kommer ingenstans.

• Linnea H

Jag räknade ÄP = ÄL och då stämde det med vad Dr sa när vi var där.

Här händer inte mycket, lite lite blödning kanske, men inget färskt. Men har lite liknande mensvärk så det är kanske på gång. Insåg igår att jag har vekligen inga symtom kvar, kvällströttheten är också som bortblåst, orkade vika tvätt och stryka igår kväll. Stor skillnad mot en vecka sen. Inte alls lika hungrig heller. Tråkigt...

• Linnea H

Jag ringde till kliniken idag och bad att få komma på UL denna vecka istället för på måndag, kände bara att jag klarar inte av att vänta över helgen, så jag ska dit i morgon. Då får vi se men jag är helt inställd på att det inte finns något kvar. Har inte haft några symtom på en vecka nu. Jag har haft lite till blödning men inte mycket alls så kanske måste jag få medicin för att sätta igång det hela. Det ska i alla fall bli oerhört skönt att få svar.

• Linnea H

Samtidigt: grattis till er som det ser bra ut för, kul att det är så många som har fått se hjärtan!

Tessi - ojoj! Men härligt att det ser bra ut med lillen som är kvar.

• Linnea H

Game on!
    Vi fick ett glädjebesked - embryot lever och har vuxit fint (från 7 till 15 mm på en knapp vecka ). Det är fortfarande litet men inte "för litet" och hjärtat slår som det ska.
    Vi blev superförvånade och jätteglada förstås.
    Man vet ju aldrig vad som händer men nu ska jag inte oroa mig utan vara glad för just nu är det faktiskt bra.

• Linnea H

Apropå dagar - Dr räknade som att vi är 8+3 idag och det är vad jag får med FLs räknare också.

Frida - hugg/ont hade jag också för ett par veckor sen (nu har jag ju inga symptom alls), vet inte om det kändes på samma sätt men det gjorde ont så jag fick böja mig framåt. Jobbigt men tydligen väldigt vanligt, Akkies förklaringar stämmer med det jag har fått veta. Hoppas det gick bra idag.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011