• Linnea H

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej!

Får man smyga in här? Är på 6+2, BF 19 juni. Plussade för en knapp vecka sen, det är vårt fjärde IVF och första graviditet. Vi går på St Göran. Har tid bokad där för besök m UL nästa fredag 5/11.
    Känner mig mycket orolig för MA dock - inga symptom förutom kissnödig vissa nätter. Har bara fått svaga streck på Clearblue gravtest, inkl ett jag tog idag. Borde det inte ha blivit starkare?
    Fattar inte hur jag ska stå ut med att vänta till UL för att få veta om det är ok. Maken är lugnare, som alltid.

Sorry för att jag är lite negativ/orolig.
    Grattis till alla som har plussat i alla fall.

• Linnea H

Hej, jag nojjar fortfarande, inget is i magen här inte...
    Skrev fel förra igr, det är idag jag är på 6+2.

Mammiz såg att du undrade om jag hade väntat så hormonnivån hade hunnit stiga - jo jag tycker det, jag hade BIM för ca två veckor sen, så det är därför jag är orolig, jag tycker helt enkelt att det borde vara ett starkt streck nu. Jag vet inte alls om det är vanligt med MA vid IVF, jag är bara orolig. Sen är det ju det att jag inte har några symptom överhuvudtaget... jag känner mig inte alls gravid. Får se nästa fredag.

Piggelin - vilken underbar historia - Grattis!!!

• Linnea H
    Vul lista Hjärta

Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0)
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6)  
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 44(vecka 5)
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5)
  • Linnea H

Välkomna båda två!

Och lycka till i morgon Mumsa73!!

Jag längtar så till fredag och UL, har fortfarande inte några direkta symptom. Vill bara få veta om det är "på riktigt".

• Linnea H

Grattis Mumsa73 och wanie!!! Jättekul - helt fantastiskt!
    Välkomna Smulans och Akkie 77!

Lycka till i morgon LindaBell, Mammiz81 och Frida1010!

• Linnea H

Grattis till alla som har fått se små hjärtan och lycka till MillaPo idag!

Cleo36, jag tror inte man måste ha med killen men det är väl kul för de att se också. Jag tror de flesta har med sin kille, Hos oss sa de bara: och så kommer ni då osv, det var "ni" hela tiden, så de räknar nog med att killen är med. (Vi går på St Göran).

• Linnea H

Hej, här är det både bra och dåligt...
    Ja det fanns ett embryo med ett hjärta som slår men det är för litet, vilket inte såg så bra ut. Dr sa att det var svårt att mäta men det var ca 7-7,2 mm men det borde ha varit 12 mm. Det kan vara så att det inte utvecklas som det ska utan håller på att stanna av, jag ska därför på nytt VUL om en dryg vecka så får vi se. Det kan också förklara att jag inte direkt haft några symtom.
    Jag är väl inte jätteglad just nu men får försöka intala mig att det fortfarande finns en chans. Dr ville inte säga något direkt utan det var mer "det kan gå bra eller det kan gå dåligt". Men jag sätter upp mig på listan så länge i alla fall.

Vul lista Hjärta

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 8/11
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)Hjärta Nytt VUL 15/11
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 17/11(vecka 6)
    Strax, cirka 21/11 (vecka 7 el 8)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• Linnea H

Skruttfia: jag ska hålla tummarna lite extra för dig. Hoppas hoppas det går bra!

Frida 1010: 7, 5 är jättebra vid 7+0 verkar det som. Oroa dig inte, förlåt om jag skrämde upp dig!
    Jag trodde vår var jättelångt efter men jag har kollat upp/surfat runt lite nu efter VUL. I slutet på v 6 är de runt 7 mm och i slutet på v 7 runt 12-13 mm. Sen varierar det vad det står i de olika graviditetskalendrarna runt om på nätet också. Jag ska bara kopiera in vad jag läste i en: "Under vecka 7 växer din bebis med en otrolig hastighet. I början av veckan är bebisen 7-8 mm och i slutet har den nästan fördubblats i storlek och ökat till 9-15 mm!" Så jag har bestämt mig för att tänka att vår kanske fäste sent och och ligger tre fyra dagar efter. 
    För min del är det mest det med symtomen - jag vet att man kan ha noll symtom och allt är ok, men när jag äntlingen började få lite och de sen försvann... det känns lite trist. Kombinationen av det + lite litet embryo tror jag det var som gjorde Dr fundersam men som hon sa - det finns ett hjärta, det kan gå bra, det är bara att vänta.

Och det vet vi ju alla hur lätt det är att bara vänta Maken säger att jag inte ska oroa mig, det är ungefär lika lätt

Jag önskar er alla en trevlig helg! Om ni har något illamående ni inte vil ha kan ni skicka över lite så jag får lite symtom

• Linnea H

Mammiz, du vet att vi håller tummarna för dig! Hoppas att det blir jättefint VUL, visst var det jättebra förra gången för dig? Är det nu du ska på inskrivning hos MVC? Eller är det återbesök hos IVF-kliniken?

Jag har faktiskt känt mig lite illamående idag, bara vag känsla, absolut inte i närheten av att kräkas men hoppas ändå att det beror på att räkan har börjat växa. Inbillar mig också att brösten kanske börjat spänna lite igen. Hoppas hoppas.

Skruttfia har du hört något? Hoppas positivt!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011