Inlägg från: Min älskade dotter |Visa alla inlägg
  • Min älskade dotter

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

tack tjejer för allt stöd!

är i vecka 29+1 idag och det utifrån bf 4 juli.

fick första sprutan igår,läkaren gjorde även flödes-ul. idag andra sprutan,men då kollade han bara flödet i hjärtat på våran lilla tjej.
    nästa flödes-ul är på torsdag. många besök,vilket känns jättebra såklart för att de har stenkoll,men jobbigt på samma gång...

Kramisar!

• Min älskade dotter

hej! våran lilla tjej ligger kvar i magen än så länge iaf...skönt det,men vet ju att det är dax närsomhelst...varit på sjukhuset varje dag på flödes-ul och ctg-kurvor.ska dit idag igen.tal om att bli inlagd,men vi bor så nära så får vara hemma än så länge.
    gjorde viktuppskattning i lördags, 900 gram vägde hon,så endast en ökning på 300 gram på 4 veckor,så tillväxten fortsätter att försämras...men idag är det tilllväxt-ul "på riktigt".va lite för tidigt i lördags,men han ville kolla vad hon vägde.
    återkommer sen hur det har gått idag.

vi fick en sån fin bild på lilltjejen i söndags!han gjorde om den så man verkligen ser hur hon ser ut!älskade gullunge!

Hoppas ni haft en trevlig påsk alla! Skönt med permission mammiz!

• Min älskade dotter

Flödet va som det varit,inte bra men inte heller sämre.tillväxten ligger nu på minus 35.jag blev inlagd på en gång.de är rädda att jag utvecklar havandeskapsförgiftning.sambon får hämta grejer ikväll efter jobbet,jag fick inte åka hem.

• Min älskade dotter

Flödet i navelsträngen va sämre idag.blodtrycket va högt imorse men nu bättre.läkaren sa absolut inte mer än en vecka till,hon trodde på bebis innan helgen.dock är det dåligt med platser på neonatal här så risk finns att jag måste byta sjukhus.hoppas verkligen jag får stanna här.

• Min älskade dotter

Jag fick flytta till annat sjukhus 18 mil hemifrån.flyttades på eftermiddagen idag,sambon kommer hit om ett tag.imorgon ska vi nämligen bli föräldrar.de har beslutat att snitta mig,hon får för lite näring och mår bättre utanför magen.jag har börjat få havandeskapsförgiftning oxå så de vill inte vänta mer.känner mig så orolig över våran lilla tjej...Sköt om er alla! Kramisar!

• Min älskade dotter

Snittades igår och ut kom vår fina lilla tjej,865gram vägde hon.hon är en liten kämpe och mår trots omständigheterna okej.ligger på neonatal i kuvös och får lite hjälp med andningen.idag fick hon ligga på mitt bröst,hon är så liten.många slangar kopplade med mat och så. Kram så er!

• Min älskade dotter

Hej tjejer!

det verkar som det blir några bebisar här inom snart framtid,spännande!

Vi blev efter två veckor flyttade till vårat hemsjukhus,grymt skönt att komma närmare hemmet. Bor på sjukhuset med vår lilla tjej. Hon mår trots omständigheterna bra. Hon sondmatas och ligger på värmebädd. Då vi sover måste hon ligga uppkopplad så de kan se saturation och puls,men hon är väldigt stabil.
    Igår vägde hon hela 1403 gram och hon är nu 37 cm lång!Stora tjejen!LÄngtar tills vi får komma hem,så långtråkigt och instängt här. Får om det är fint väder gå ut med henne om jag har henne på bröstet

Idag,på morsdag, blev vår älskade tjej 1 månad!

Lycka till alla! Kramar!
    .

• Min älskade dotter

Hej tjejer!

Sppännande i tråden nu!

Vet inte hur länge vi blir kvar...trodde på permis nu till helgen,men de verkar inte vilja släppa oss härifrån...hon går upp bra i vikt och vägde igår 1480 gram!men annars känns det som det står still.
    Värmebädden ligger nu på 36 grader.
    Hoppas på att få komma hem snart,det är så tärande att bo här.Hon är ju så stabil och från början lät det mer som att de ville att hon skulle väga mer.nu verkar de vilja att hon ska kunna äta  en del själv för att få permis...blir galen snart...
    Vi hann skaffa ngn försäkrning alls innan nåt hände...menmen...

Lycka till tjejer!

• Min älskade dotter

spännande i tråden!

vi ska få dagpermission imorrn,sen eventuellt sova hemma natten till fredag ifall allt går bra. Hon sondmatas fortfarande men har börjat med flaska,orkar bara enstaka måltider än.Ska få gå hjärt - och lungräddningskurs nu i eftermiddag.
    ska bli så underbart att komma hem!sambon jobbar men min fantastiska svärmor är här och hjälper till.Är hos oss nu och tvättar allt och ska städa hela lägenheten,så snällt!

Lycka till alla! Kramisar!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011