• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

CTRL + C för att kopiera listan efter du har markerat listan. Sen CTRL + V så kopierar du in den här.

• Mammiztill2

När har ni tänkt att berätta för era föräldrar, anhöriga, vänner mm.?

• Mammiztill2

Skruttfia. Ska försöka hålla tyst så länge. 4 veckor till puh länge Jag hoppas på att få något vul snart igen. Ska höra med gyn dr då han ringer mig.

• Mammiztill2

Grattis strax , härligt! Försök tillåta dig att njuta och även din man

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-11-04 10:19:46 följande:
    Blev förskräckt när jag såg att jag väntade trillingar så nu har jag reducerat mig till två hjärtan och er andra till ett. Hoppas det blev rätt? :)

Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0)HjärtaHjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 9/11 
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6)Hjärta
    Frida1010: 2/11 (vecka 7+0)Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 44(vecka 5)
    Strax: omkring 21/11
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)
    Jag såg de via min mobil..
    tänkte om de var tecken fel..
    Är de någon som kopierat in extra hjärtan?! eller vad har hänt?!
    jag väntar en liten så de står rätt på mig
  • Mammiztill2

Är det någon som äter Omega 3? Kan någon rekommendera något närke, vart man kan köpa bra sån produkt? Just nu tar jag Albyl och folacin. Har ni fått reda på hur länge ni ska ta folacin? Äter ni andra vitaminer?

• Mammiztill2

Min älskade dotter skrev 2010-11-04 12:22:39 följande:
    mammiz81:jag har oxå tänkt på omega 3.jag får inte i mig fisk alls då jag är allergisk,men ska på inskrivningssamtal till bm om 2 veckor så tänkte ta upp det då.om det är nån sort som är bättre eller så.varför tar du albyl och folacin?de enda tillskott jag äter är folsyra+järn.

längtans: tråkigt med minus...va det testdag idag?de ggr jag misslyckats har jag börjat blöda massor och då kunde jag sluta med progesteronet.men det kan ju oxå göra så att blödningen skjuts upp.så är det testdag och minus så skulle jag slutat.de sätter iaf här på kliniken där jag går testdagen väldigt långt fram,just så det ska bli rätt resultat.

kram!

Jag äter inte heller fisk, de närmsta fisk som jag kommer är fiskpinnar
    vi fiskade upp fiskar nu på hösten, men när ja kollar gravid tidining får man inte äta dessa fiskar..

Albyl har jag för att minska ev risk för missfall, små blodproppar som kan uppstå och blodtillförseln stryps och kan framkalla missfall.

Folacin = Folsyra, Folacin började jag ta då jag nedreglerades sen skulle jag fortsätta på dessa tabletter sa kliniken då jag hade plussat.

Har även Aco kvinna eller vad den heter en Ljung rosa lock. Men den tar jag inte nu då de inte är bra att få i sig för mycket folacin/folsyra.

**FÖRLÅT min text, vet inte varför det blir gått?!**

• Mammiztill2

**Hm nu var inte min text grå?!**

• Mammiztill2
    Storlängtanefterliten. Välkommen

Piggelin80: tack, får försöka mig åka in dit och höra med dem.

Idag ringde de från MVC upp mig och ggav mig tid för inskrivning den 16/11.
    igår hade jag fått tid för hälso samtal den dagen, men ringde gyn idag efter pratat med mvc
    igår vid sjukhuset, där hon som svarade ansåg att jag skulle gå på den MVC hos mig, för att jag hade närmre dit.
    Men hennes värderingar är jag inte intresserad utav.
    Sen då läkarens plan var att ha allt samlat vid sjukhuset.
    Min läkare jobbar idag, hoppas han har tid att ringa mig.

**  Någon som vet hur misfalls risken sjunker efter man sett hjärtat slår?!
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2010-11-04 14:58:19 följande:
    jag har ingen med enbart folsyra,men har nån typ blandgrej från apoteket,nån med massa saker men mest järn och folsyra.men borde jag börja med omega 3 nu eller är det okej att vänta till bm om 2 veckor?

angående missfallsrisken efter man sett hjärtat vet jag inte...har läst att det ska minska då,men är osäker...

albyl,fick du det utskrivet av kliniken av nån särskild anledning just för dig,om du har lättare att få blodproppar,eller är det "bara" för säkerhets skull?

har köpt mammatreggings idag,är så svullen så kan inte ha mina vanliga med resår,oskönt+ att de glider ner på en gång. hittade helt underbara "boobs"-tregging,supersköna!fanns i xs så det är ju kanon!

kramkram!
    vad roligt att du har handlat.. jag har inte orkat mig ut, är så trött!
    vart köpte du dem leggins? vad kostade dem?!
    jag har nog bara 3 par byxor att ta på mig, ett par mysbyxor, ett par träningsbyxor jag hade då jag var överviktig och ett par andra, men de börjar bli trånga.
    Behöver verkligen ut och köpa mig lite nytt.

Albyl Minor
    finns att köpa receptfritt på apoteket och jag ska ta ½ tablett varje dag, Albyl är samma som Trombyl .
    Kostade mellan 35-37 kronor för en sån burk.

Jag ville ta de säkra före de osäkra, och då läkaren sagt de är ofarligt att ta så har jag gjort detta.
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011