• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Linnea H skrev 2010-10-31 21:45:50 följande:

Välkomna båda två!

Och lycka till i morgon Mumsa73!!

Jag längtar så till fredag och UL, har fortfarande inte några direkta symptom. Vill bara få veta om det är "på riktigt".

Spännande vecka för många de är nog först efter vul som de verkligen går in i huvuddet hur allt står till,
    efter man har gjort de kommer man snart säga att när man känner kittlingarna, buffarna ifrån bebis att det först då känns verkligt. men Vul;et är vår allas första målstolpe att klara oss till
  • Mammiztill2
    längtans skrev 2010-10-31 22:21:49 följande:
    Jag hette tidigare "Bumms" här på fl...var i pergotime tråden "pergopinglorna" Har sedan tidigare en son som fyller 5 snart!

Jag äter trombyl, prednisolon,  Tar fragmin spruta varje dag och tar progesteron vag morgon och kväll! Dosettvarning kanske!
    nu föll du mer på plats dock minns ja inte någon blogg adress till dig.
    Men pergo pinglorna känner jag allt igen dig ifrån Åh ditt förra nick
    De var en hel del olika blod förtunnande du tar..
  • Mammiztill2

Idag har jag passerat de dagar då mina två missfall skedde och även då mina två utomkvedshavandeskap hände, nu hoppas ja att allt ser bra ut i morgon. Har börjat få växt värk i magen igen de kommer och går.

• Mammiztill2

De ska bara gå bra för oss alla lycka till i morgon

• Mammiztill2
    Smulans skrev 2010-11-01 18:18:19 följande:

Hej!

Jag är i vecka 5+0 (tror jag?) efter vår första IVF. Får jag vara med här?

Vi har VUL 25/11, det känns som en evighet dit... Vad härligt att läsa om era tickande hjärtan!

Välkommen Kul med nya ansikten, visst känns det som evigheter!!
    När hade du ÄP, ET och TD?! hur många dagar var ditt odlat?
    var de ert första ivf?!

många frågor, ja e nyfiken :)
  • Mammiztill2

Karin välkommen tillbaka hur långt gången är du nu?

• Mammiztill2
    Akkie77 skrev 2010-11-01 19:31:41 följande:
    Hej!

Jag undrar om jag får vara med här? Är gravid efter IVF med donerade ägg.
    Har gjort tre IVF:er som fick avbrytas pga de befruktade äggen ej var normala.

Så då beslöt vi att ge upp den tanken och genomgå en äggdonation istället, var i Riga för en månad sedan och satte in två embryon 4/10, tre fick gå till frysen. Alla blastocyster.

Testade positivt 14/10, vilken lycka efter nästan 10 års längtan att se ett plus!!! Knappt vi vågar tro det.

Jag är nu i v 6+6 med BF ca 20/6. Ska göra VUL 11/11 och kommer då vara i v 8+2. Det ska bli så spännande att se om det är en eller två som fastnat. Det blir liksom mer verkligt när vi ser hjärtat slå...

Har mått ganska bra förutom illamående och minskad aptit. Hade riktigt ont i magen för en vecka sedan och en brun blödning, men det gick över som tur är.

ska bli spännande att följa er här!

KRAM
    Grattis, och välkommen hit! 
    wanie skrev 2010-11-01 20:25:01 följande:
    Var på första VUL idag och det såg bra.Ett litet tickande hjärta !!!Hjärta
    Åh stort grattis till dig med
    Linnea H skrev 2010-11-01 22:15:18 följande:
    Grattis Mumsa73 och wanie!!! Jättekul - helt fantastiskt!
    Välkomna Smulans och Akkie 77!

Lycka till i morgon LindaBell, Mammiz81 och Frida1010!
    Tusen tack
  • Mammiztill2

Hej har fått sett liten med hjärta som slog är i vecka 6+6 enligt läkaren. Jag fyller *Själv i ett hjärta då jag kommer hem!* så himla glad nu ska jag fira och köpa mig någon gravid tidning.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011