• Tr0ust

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Lilla fröö skrev 2010-10-31 20:02:59 följande:
    Jag har också ont, fast på vänstra sidan. Har haft det sen i går. Det går knappt över med ipren. Irriterande att varken få mens eller ett plus :(
    Du... Passa dej för att det kan vara utomkvedskap. Förlåt, vill inte göra dej orolig eller skrämma upp dej. Men akta dej för det!

Kram o lycka till!
  • Tr0ust
    LennyB skrev 2010-11-01 12:49:11 följande:
    BIM+44 och som BM ville ett nytt test - och ett nytt minus OCH ingen mens i sikte. Så var det med det! Väntan fortsätter och ett nytt test nästa vecka - då har mensen hoppat två månader. Skit mens!!
    Grattis till mensen för er som nu fått den :) Vilken lättnad, bara att tuta och köra igen!
    Men du... Du kan be barnmorskan göra en gyn undersökning och kolla om mensen är på väg.
    För att det gjorde jag en gång för några år sedan, när min mens var försenda. Hon kunde se om det var på g eller inte. Gör ett försök. Hoppas att du får ditt pluss! :)

Håller tummarna! Lycka till!
  • Tr0ust
    Sessan 83 K skrev 2010-11-01 14:59:28 följande:
    Måste bara skriva av mig lite.....

Idag har jag BIM + 10
    Gjorde gravtest för 3 dagar sen som blev negativt ;( Kanke gjorde jag det för tidigt )

*Har dock fått större bröst:) ( ej ömma eller spända på något sätt, bara mjuka och stora ;) )

*Har haft flytningar, har alltid varit helt "torr" mellan Ä-L och mens

*Idag har jag kissat varannan timme- har aldrig hänt förut- snitt /dag i vanliga fall är kanske 4 gånger

* känner mig "tung" över nedre delen av magen ( äggstockarna ) men gör ej ont! Som en början av mycket, mycket lätt mensvärk ( för jag brukar ha satans ont under mensen ) så jag vet om det är riktig mensvärk eller ej:)

Tror ni att det kan vara så att jag har en liten bebis i magen eller???
    Jag hade ca BIM + 6 och testade mig. Visade negativt. Gjorde ett test på Morgon urinen på ca BIM +7 visade negativt. Jag trodde ju såklart på det testet. MEn mensen kom icke. Så gjorde ett nytt test på ca BIM + 12 då visade det Positivt. Sp den kan allt spöka den lill* bebisen ;) Jag hade också lite olika symptom. Men jag trodde ju bara att jag inbillade mig. Iom att mensen var såpass sen. Men sen så visade sig att så var inte fallet. Jag var med barn.  Går in i vecka 8 idag. ( 7+0 )

Jag håller tummarna för dig.
    Lycka till!
  • Tr0ust
    Frukost skrev 2010-11-02 11:06:01 följande:
    Tr0ust, grattis!
    Nyfiken: Använde du samma sorst test varje gång, vilka? 
    Lycka till! 
    Dom första jag gjorde, på bim ca +6 & på bim ca 7 + , så köpte jag sådanna test på Ica. RFSU test. De röda. Nästa gång jag plussade på bim ca + 12, hade jag beställt hem test ifrån www.testlagret.se . Billigt & bra.
    Tack så oerhört mycket ! Det värmer. Får bara hoppas att allt går bra nu. :)
  • Tr0ust
    Sessan 83 K skrev 2010-11-02 15:08:41 följande:
    Tr0ust
    Grattis!!!  Jag har testade neg i lördag och idag är jag på BIM+11 Så imogon ska jag testa igen och även denna gången i morgonurin! Hoppas på ett +

Kram
    Åh jag hållerverkligen tummarna för dej!

Tack så mycket !

Det värmer! :)
  • Tr0ust
    LennyB skrev 2010-11-02 15:37:52 följande:
    Jag ska ringa dem nästa vecka igen om mensen inte kommit i helgen. Då är den ju två månader sen, så får vi se vad de säger då. Hittills har de inte velat göra några undersökningar mer än cellprovet. De säger bara att jag ska avvakta en vecka till, två veckor till... när det hade gått en månad var svaret men det vet du väl kära du att mensen kan hoppa en månad utan att det ä något med det. Men nu är det ju två månader... Ska ringa iaf även om det känns meningslöst. De verkar ju tro att den blödning jag hade för två veckor sedan var mensen - att  mensen kan yttra sig i några droppar vid ett toabesök och sen inget mer. är en nyhet för mig. Men det var vad hon sa.
    Tack för tummarna! :) Hur mår du/ni ? Fått tid för inskrivning? :)
    Okej. Men är du en sådan som går och hoppas hela tiden och typ tänker på det varje dag? Det är ju så att mensen kan bli försenad om man tänker mycket på barn och så. Psykiskt alltså. Sen så är det klart att du vill ha barn och tänker kanske på det. Helt förstårligt.
    btw, så verkar dom vara helt sinnes, där i ditt län? Vart bor du?

Yes, igår var vi på Hälsosamtal. Gick jättebra! Vi fick en tid, då vi skall skriva in oss, den 30 November. Så det ska bli kul :)

Lycka till nu då!
  • Tr0ust
    Nlie skrev 2010-11-03 10:13:30 följande:
    Skulle vara skoj o vara med här, BIM +5 idag, testade negativt i måndags men fortfarande ingen mens...
    Lycka till! :)
  • Tr0ust
    LennyB skrev 2010-11-03 08:18:24 följande:
    Nej, nej! Vi försöker inte ens aktivt bli med barn. Jag äter iofs inte p-piller längre men vi har tagit det lugnt sen MA i slutet av juni och hoppat av i svängen så att säga :)... Dock vill vi ha barn och har inställningen att blir det så blir det, så nån "babynojja" har jag inte. Har en kompis som jagat sin första graviditet med ägglossningstest, sex på bestämda tider (vare sig de haft lust eller inte) etc och det tog över ett år innan det tog sig (hade mer eller mindre gett upp då och fått tid för utredning). Hon säger själv att den stressen och jakten som det blev mer eller mindre förstörde deras sexliv och till stora delar deras förhållande. Nu har de dock rätt ut saker och ting och väntar nummer två - som de inte jagade utan "bara körde på" :) och det tog inte mer än någon månad denna gång.
    Men JA, det är ju frustrerande när de bara säger att jag ska vänta och ta graviditetstest en gång i veckan. Jag vet ju att jag inte är med barn!!! Skulle ju vara i vecka 10-11 nu isf och det är jag uppenbart inte och har heller inte de minsta symtom. Men som sagt ska ringa nästa vecka om mensen inte kommit i helgen.

Vad kul med hälsosamtal och inskrivning senare i november! Kommer bli en spännande tid för er nu :) All lycka!!
    Okej, men då vet jag. Ja, visst är det så! Jag hållerverkligen tummarna för dig/er!

Ja, det var kul. Ja, jag hoppas bara att bebisen mår bra :)
  • Tr0ust
    Mika1980 skrev 2010-11-05 18:22:08 följande:
    Hej, igår kväll hade jag sån mensvärk så att jag tog en naproxen - var helt övertygad om att mensen var på gång..tempen hade sjunkit något också. Men mensen kom inte! Och tempen steg igen..i dag testade jag igen på eftermiddagen med apotekets test..visade en svag skugga, väldigt ljus men synlig om man vinklade testet. Vet inte vad jag ska tro nu, har läst på nätet om folk som fått spökstreck just med dessa test..

Har köpt clearblue som jag ska testa ikväll eller i morgon bitti (om jag klarar att vänta). Är på BIM+2 i dag och det känns som att mensen kommer när som helst, hoppas inte...
    Kan ju vara missfall? Men jag håller verkligen tummarna. Vänmta med att testa morgonurinet :)
    Jag hade sån fruktansvärt ont i magen när jag fick mitt missfall :(

Kram & lycka till.
  • Tr0ust
    alexander2011 skrev 2010-11-06 00:02:49 följande:
    Tack det hoppas vi med. jag har nog laddat upp med äl stickor för månader framöver o gravtester Solig
    haha, det gjorde jag och min sambo med. Vi köpte 5 st gravtest & 7 ÄL-stickor. Men det var onödiga pengar :P Har använd 3 stickor av gravtesten, och dom visade positivt. Trodde ju inte att jag var gravid så tänkte att vi skulle ha alla dom andra stickorna framöver för säkerhets skull. Ifall typ affären skulle ha stängt om man verkligen behövde testa :P Men nu får de ligga där i badrumskåpet tills nästa gång :) hehe

lycka till!
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!