Sist gjorde vi en t-shirt till min mamma när hon fyllde år. Köpte papper i bokhandeln som man skriver ut själv från datorn och stryker på tyg. "Jag ska bli mormor" Hon hade den jämt!
Vi hade gjort ett tidigt VUL och la bilden med andra kort som kom från framkallning och visade en del av släkten. (jag knäpper massor med kort så de är vana att få buntar med kort att gå igenom)
En kompis scannade in VUL bilden och fick den framkallad som pussel på ifolor tror jag. Hon monterade isär och la i en glasburk med lock som hon la en tygbit över, knöt en fin rosett och gjorde en egen gammeldags etikett där det stod "Hembakat"
Nu knäppte vi kort på gravstickan med telefonen och gömde instruktionerna till den i mammas badrumsskåp. Skickade ett sms, "Vi behöver hjälp att tyda en sak, gå till badrumsskåpet" sen skickade vi mms:et på stickan och efter ett tag kom ett svar" JAG SKA BLI MORMOR IGEN!!!!!!!! Vi fick vår dotter att fråga sin farmor om hon fick sova där. Javisst svara farmor, när då? I mitten på april, svara vår dotter och då förstod farmor :)