• Nilam7

Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

Jag har köpt en bok som heter "du ska bli pappa" som jag ska ge min sambo i present när/om testet visar plus... Har tjuvläst lite i den och tror den kommer bli perfekt! Om jag nu kommer kunna hålla mig.... Och om det nu blir nåt *hoppas*

• Nilam7

Jag har kommit på hur vi ska berätta för min sambos föräldrar, det är ju väldigt passande att det är jul snart... Så jag köpte en fotoram på Ikea och i stället för att sätta in ett foto i den skrev jag "Här kan ni sätta in ett kort på barnbarnet som kommer i sommar. God jul!" och slog in den som en julklapp. Kommer bli riktigt spännande med julklappsutdelningen i år... :)

Till min mamma har jag köpt en mugg som det står "mormor" på, hon ska också få den i julklapp. Pappa är svårare att komma på något till, får klura lite på det...

• Nilam7

Åh, stort grattis!! Jag tycker det har kommit många bra förslag i den här tråden, själv ska jag ge bort mormor-mugg till min mamma i julklapp och det ska bli såå kul o se om hon fattar direkt eller blir förvirrad... :) om vi nu lyckas hålla masken, man vet ju aldrig när man är så här hormonstinn...
    När jag skulle berätta för sambon samma dag som jag plussat hade jag slagit in en "du ska bli pappa" bok som han knappt hann öppna innan jag började storgråta och kastade gravtestet i huvudet på honom... Så jag hoppas inte det kommer upprepas på julafton... ;)

Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!