• ohbaby

Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

Våra bästa vänner berättade precis...
    Vi visste att de försökte, vi började försöka samtidigt.
    Då säger mannen i det andra paret till min man att "jag måste prata med dig om en sak"
    Jag visste ju att de skulle kunna vara gravida men dumma jag tänkte att de kanske skulle planera en överraskning för sina underbara fruar :P

Då säger frun i det andra paret:
    Han ska berätta att jag är gravid.

Haha, jag tyckte iaf att det var roligt;)

• ohbaby

Är inte gravid än vad jag vet men tänkte berätta för min man när det väl händer genom en ask med chokladpraliner.
    Det finns en hemsida där man beställer praliner i ask med egen text.

www.chokladfabriken.com/chokladaskar.html

Exakt vilken text vet jag inte:) Kanske "Du ska bli pappa" eller ta en kortare variant: "Hello Daddy!"

• ohbaby

Är gravid efter snart ett år av försök!

Gick upp före min man i morse och testade ett starkt positivt. Smög ner i köket, satte på lampan i ugnen och la in en bulle. Min man kom ner och fattade ingenting alls!
    Jaha? sa han bara... "Ja, det är ju du som har lagt den där" sa jag. "Har jag?", han trodde han hade gått i sömnen och lagt den där! haha.
    "Ja, det är du som har lagt en bulle i ugnen!" sa jag. Då trillade poletten ner;) 

• ohbaby

Vilken rolig idé!

Ja, vi ska berätta för svärföräldrarna på svärmors födelsedag men vi vet inte exakt hur vi ska göra. Vi vill ju göra det på nåt roligt sätt. Har inte tagit nåt digitalt test och de kanske inte fattar en sticka med två streck;)

Har nån mer bra förslag så är det bara att säga till! Vill ha många idéer att välja mellan:)

Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!