• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej :)
    Jo med oss är det bra! Imorgon blir Teo 2 veckor, det har gått extremt fort!
    Hur är det med er?

Nu längtar jag till våren eller iallafall till att snön och isen försvinner från vägarna så man kan ut och gå! Nu har vi isgata här vilket inte är så lockande att gå ut på!

Kram

• blirmamma2012

hej på er =)

Tråkigt att du inte mår på topp just nu! Vad säger Jeppe om parterapi då?
    Kanske du blir piggare nu när våren närmar sig, jag hoppas att du snart blir piggare!!

Livet som mamma är helt underbart...vi börjar få lite rutin på vardagen och Teo är en nöjd kille!
    Amningen funkar ju inte men jag pumpar ut o ger ersättning också! Han växer för varje dag och tiden rusar fram!
    Hur är det med Molly?

Kramar

• blirmamma2012

Hej igen :)
    Jag önskar jag kunde peppa dig så du blev lite piggare, lite fortare! Det är hemskt att vara nere på botten och se allt nattsvart. Men ingenting är för evigt och du kommer snart att få lite sol och energi när våren kommer!
    Att se fram emot Kreta-resan tror jag gör dig gott! Alltid roligt att ha något kul att se fram emot! Allra hellst när man inte mår så bra.
    Tiden går ju ganska fort så snart är det maj och du åker på resan!
    Åker du med kompisar eller familjen? (Du har nog skrivit det innan, men jag är glömsk)

Jag håller tummarna för att du och Jeppe kan få hjälp hos terapeuten! Men lägg inte ner för mycket energi som inte ger dig något tillbaka! Tänk på dig själv och Molly i första hand.

Tänker på dig/er!

Kramar

• blirmamma2012

Blev texten raderad igen? Flört
    Klart jag stöttar, så gott jag kan!
    ¨Kram

• blirmamma2012

Jag vet inte varför texten inte kommer med..kanske om du skriver på mobilen att det blir nåt konstigt?!

Ta dagen som den kommer och ta den tid du behöver. Hoppas Jeppe tänker så också!
    Förmodligen är ditt huvud fullt av tankar som cirkulerar som du inte riktigt kan/orkar hantera därför känner du dig nollad! Ta det bara lugnt försök att koncentrera dig på så lite som möjligt.
    Vad brukar du göra när du mår bra? Försök göra de sakerna som du blir glad av nu också!
    Att avgöra hur din och Jeppes relation ska se ut i framtiden behöver inte avgöras nu, ni har tid och behöver inte stressa fram något beslut!
    Prata med Jeppe och säg hur du känner just nu. Loppet är inte kört, jag lovar :)

Kramar

• blirmamma2012

Hej igen!
    Blev många inlägg idag :)
    PCO trodde jag var en hormonrubbning som var kronisk och något man antingen har eller inte har! Men i mitt fall sa de att jag hade PCO, men när jag gjort en viktminskning på 13 kg så behövdes ju varken hormontabletter eller annan behandling för att bli gravid. Jag tycker det verkar vara en diffus diagnos! Med tanke på hur många undersökningar du gått igenom borde de ju kunnat se det tidigare i så fall!

• blirmamma2012

Det kan säkert vara så att du har och har haft mycket som hänt runt dig nu och kroppen måste väl visa på något sätt att allt inte står rätt till! Istället för att det sätter sig i huvet blir det kroppen som får ta smällen! Hoppas att det snart lugnar sig runt omkring dig så du och din kropp kommer i balans!

Klokt av dig att tänka mer på dig själv och framförallt TA DET LUGNT!

Många kramar!

• blirmamma2012

Hej!
    Det verkar som att ni står och sliter åt varsitt håll och inte kommer någonstans alls! Tråkigt att ni inte kan enas om hur ni ska göra!
    Lite sex vore kanske det som skulle göra susen för ert förhållande Flört En push i rätt riktning, vill han satsa på er så kan väl inte sex vara något hinder!! Ett måste att det fungerar som det ska om ett förhållande ska blomstra, så kör på säger jag Tungan ute
    Ni kan väl ligga och mysa i soffan, så kanske det löser sig helt naturligt!

Med oss är det bra iallafall! Helgen har varit kanonfin med sol och promenader! 
    Peter är dock sjukskriven denna veckan pga av att hans armbåge har svullnat upp till dubbel storlek så det var någon infektion! Rekomenderas att vila, så nu är hela familjen hemma och myser tillsammans!

Ha de gott!

Kramar

• blirmamma2012

Jag längtar till våren nu! Solen ger riktigt bra med energi, bästa medicinen säger min mamma Flört

Jag ska också börja ta upp "bantning" tänkte jag! Har 4 kg kvar till den vikt jag hade då jag blev gravid! Men fler kg ska bort! Tänkte jag skulle ta upp LCHF igen! Tyvärr är jag en riktig godisgris framförallt choklad o glassmonster, så det blir lite svårt att komma igång! Men skam den som ger sig!
    Låter det gå någon dag till bara Tungan ute

Lycka till med ert kärleksliv! Jag tycker du resonerar helt rätt! Bättre att se så dem känslorna finns mellan er nu innan ni flyttar ihop! Kan ju bli lite tråkigt att bo med en bra kompis istället för en person man är atraherad av!

Kram

• blirmamma2012

Jag ska också ner till runt 78-80 kg är min tanke, men fy fan vad långt det är dit! Men jag ska försöka att komma igång med långpromenader och lägga om kosten! Vill börja med zumba också men då måste jag åka typ 5 mil dit o 5 mil hem för att träna 1 timme. Känns lite onödigt dyrt just nu med fp som inkomst!
    Får bli sen när man börjar jobba kanske!

Hur är det med Molly?
    Vi var på bvc igår och mätte o vägde. Teo har nu gått upp till 4200 g och vuxit 2 cm sen födseln!
    Jag har slutat pumpa ur mjölk till honom och ger nu bara ersättning! Han får väldigt ont i magen av det jag har till honom, men mår bra på ersättning. Så nu krabbar vi inte mer med varken amning eller pumpning!

Ha dé!

Kram

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.