• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej!
    Nej här är det hur lugnt som hellst...
    Kanske till helgen?! Återstår att se!

Allt bra med er?

Kram

• blirmamma2012

Hej!
    Trappor och färdknäppar provar jag ofta ;)
    Igår var jag hos BM och hon gjorde hinnsvepning så igår kväll och under natten gick slemmisen! Har haft lite förvärkar under natten, men det har stannat av nu under morgonen. Men det verkar ju iallafall vara något på gång nu! Äntligen!!

Hör av mig snart igen, med ny rapportering :)
    Kram

• blirmamma2012

Hej igen!
    Nu när du ser att jag skrivit tror du kanske att här har blivit tillökning...men NEJ inte det!!
    Jag blir så irriterad, har lite förvärkar på kvällarna som sen klingar av. Känns som mensvärk men inget mer händer.
    Ska till bm på måndag igen. Jag som hoppades på att det inte skulle behöva bli fler besök hos bm nu innan förlossning, men det verkar som att det blir det!
    Skönt att veta är dock att på torsdag sätter de troligtvis igång mig om inget hänt innan dess!

Jaja var tvungen att gnälla lite!
    Hoppas allt är bra med er Solig

KRAM

• blirmamma2012

Ja det känns helkonstigt! Jag kan inte riktigt förstå att jag verkligen blir mamma inom en vecka!
    Nu hoppas jag bara att det sätter igång, vill ju se vem det är som bökar runt är inne :)

Ha de gott
    Kram

• blirmamma2012

Hej!
    Nu är Teo här :) Kom igår kl 00:56 51 cm lång och vägde 3776 g. En riktig liten guldklimp!
    Vi mår alla 3 toppen, ska förhoppningsvis få komma hem imorgon om allt är som det ser ut nu iallafall!
    Ja det här är helt otroligt, jag fattar inte att det är verklighet!

Allt bra med er?
    Många kramar från oss :)

• blirmamma2012

Hej igen :)
    Tack tack, vi mår bra förutom lite svårstartat med amningen. Jag har mycket mat men han får inte till sugtaget ännu. Men vi jobbar på det ;)'
    Förlossningen gick bra, kom in vid 19:30 var 5 cm öppen, fick bada en stund och hade öppnat mig bra efter det. Han var ute kl 00:56 den 6:e februari!
    Imorgon kommer jag förhoppningsvis hem om amningen går bra! Det är nu livet börjar Solig

jag lovar att skriva snart igen!

Kramar

• blirmamma2012

Hej!
    Hur är det med er? Hur går det för dig och Jeppe?

Nu har vi varit hemma i 4 dagar och det har varit de mest omtumlande dagar i mitt liv!! Teo och jag har lite problem med amningen så han tappade 500 g i vikt från födseln till sin 4:e levnadsdag! Vi fick åka in och hyra en pump så jag kunde ge honom mat! Tyvär har det nu börjat strula igen så jag släpper ingen mat i pumpen. Här har kommit många tårar under veckan! Men förhoppningsvis kommer det att lösa sig bara jag slappnar av och inte har 100000 tankar i huvet!
    Tack o lov har jag Peter som är ett otroligt bra stöd! Älskar honom oändligt mycket =)

Imorgon kommer bvc på hembesök, får se nu så han gått upp i vikt bara!

Ha det gott!

Kramar

• blirmamma2012

Hej :)
    Hur är det med er?
    Här börjar det bli mer under kontroll. Peter jobbar första dagen idag!
    Amningen går sådär, istället får jag pumpa ut och ge på flaska. Har börjat släppa mat igen! Tack o lov :) Amningsenheten vill ju förståss att jag ska amma honom, men det går inte så bra! Teo kastar huvet bakåt, får iinget bra tag och ger upp alldeles för lätt! Tyvär ger jag också upp :( Men vi ska på återbesök idag och hoppas de kan komma med några bra tips!

Bvc var här och vägde Teo, han hade gått upp nästan till sin födelsevikt! Det kändes skönt att veta att han nu blir mätt och belåten! Och ökar i vikt!

Ha det så bra!!

Många kramar till er!

• blirmamma2012

Hej!
    Jo på amningsenheten gick det bra! En jättetrevlig kvinna som visade och förklarade på ett helt annat sätt än de andra gjort! Sa också att huvudsaken är ju att han får mat i sig inte på vilket sätt. Tycker jag att det funkar att pumpa ut och provar att amma ibland var det inga problem han kan lära sig att amma ju starkare han blir. Kör med ersättning om det inte går att pumpa ut tillräckligt!
    Jag provade att amma honom när vi var där och då gick det väldigt bra! Han fick tag riktigt med "nya" amningsnappen! I vanliga fall tröttnar han efter 4-5 tag. Nu kunde han ta närmare 20 så det tar sig kanske :)

Kändes bra när vi gick där ifrån!

kram

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.