Hej!
Vad tråkigt att höra gumman. Jag vet att det blir tungt när man själv har så mycket känslor i kroppen och man vill så gärna.
Ja första gången jag tog upp att jag ville kolla upp mig/oss så blev han nästan arg. Sa att han absolut inte var redo för att hamna i sjukhus svängen osv... Jag lyssnade och det gick ytterligare tid. Men efter 1 ½ års försök så sa jag bara en dag att jag hade ringt till våra kliniker, att jag fått tid på kvinnohälsan efter sommaren. Han sa inget mer då eftersom jag sa att det först bara är jag som ska dit. Sen blev jag/vi rekommenderade till Peter i Katrineholm istället, han som är/var vår läkare. Jag ringde dit och fick tid, visserligen något senare men vi chansade på honom. Jeppe blev ju nu tvungen att följa med eftersom jag inte har körkort. Han var med mig hela tiden och visade inte å mycket. När vi senare kom till hans test av simmarna så skakade hela han och då såg jag verkligen på honom att han var lika rädd och orolig för besked som jag. Men det är ju klart.
Jeppe tar heller inte blicken ifrån det han gör när vi pratar, inte alls faktiskt. Så jag förstår att det är jobbigt men Peter bearbetar säkert på sitt sätt. Jag menar han ser ju hur du kämpar och förändras för att ni ska nå erat mål, ni har nu kommit in i svängen och allting närmar sig snabbare nu. Men prata med honom, så mycket du kan. Visa honom hur du känner och var ärlig. Jag vill inte att ni hamnar i detta som Jeppe hamnade i.
Apropå det, så "pratade" vi några ord igår kväll, han slet inte blicken från datan, jag sa att jag tycker det här känns som ett skämt, att han inte gör mig lycklig längre och att jag inte vet vad det är för känslor jag bär på längre. Han sa att ja jag vet, jag tycker likadant... sen sa vi inget mer och han fortsatte kvällen som vanligt! Jag blev ju helt paff! Hur kan man bara fortsätta som tidigare fter att man sagt sådana saker till varann?
Jag har fått hjälp på jobbet nu from nästa vecka att inte behöva gå in så mycket och bli ansvarspedagog på småavdelningarna, för att undvika lyft av barn osv. Jag har tänkt att söka havandeskapspenning men tror jag väntar åtminstone april ut. Får ju söka from 18 maj så vi får se.
Nej vi har inte hittat någonting så igår sa jag att jag tänkt på om jag skulle stanna kvar här och att vi går till banken för att splitta lån och ekonomi så han kommer loss för att försöka köpa sig en lägenhet, men jag fick inte någon direkt respons så jag vet inte...
Jag är vaken med tuppen idag! Härligt på en lördags morgon! NOT!!!
Men solen skiner redan och jag hoppas på lite mer värme så ska jag nog försöka mig ut på en promenad idag.
Ta hand om dig!!!
Kram Kram