• Mammiztill2

plus efter ivf

Ja visst är de tyst här inne. Härligt du har kommit såpass långt. Går in i 20fulla veckor i morgon. Bebis har vart väldigt stilla i ca 5dagar nu känns tråkigt

• Mammiztill2

Hej. Tack för ditt svar. lycka till i morgon. Var hos bm idag. Mätte magen sf måttet var 23cm är i vecka 20+1. Bebisens hjärta slog 130slag per min. Ska tillbaka nästa vecka och få göra ul. Bm. Tyckte man skulle börja göra tillväxt ul redan i vecka 28. Och även flödes kontroll. Den 17 feb. Ska ja till sjukhuset ta farväl av min älskade läkare som slutar efter följt mig i fem års tid så sorgligt. Ska även få träffa den nya läkaren som även är ansvarig på spec mvc. Må så gott, kram

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-02-05 20:55:09 följande:
    Hallå!

Varför tyckte bm att ni ska göra tillväxtultraljud? och flödes kontroll?? Du behöver inte svara om du inte vill.

Vi var hos bm i går  och allt såg bra ut. Hjärtljuden låg på 140-145 slag och magen mätte 24cm. Barnmorskan sa att de kommer att snitta mig i v38 eller i början av v39. Datum får jag när jag träffat läkaren i mars. Ska bli skönt på ett sätt att få ett datum för förlossning samtidigt som halva spänningen ligger i väntandet och spänningen inför när barnet kommer att födas...

Nu har jag fått alla tider ända fram till efter bf, och det datumet vet jag ju att jag inte kommer behöva eftersom det blir snitt och de aldrig gör planerade snitt efter bf.

Kram 
    Skönt du har fått tider, spännande då tiden räknas ner när ni ska få träffa miraklet.

vi ska glra tillväxt och flödes för att tidigt snappa upp om även denna bebis verkar mindre till växten, då vår dotter låg på -19% och var väldigt liten då hon kom ut med igång sättning.
  • Mammiztill2

Skönt att räkna ner dagarna tills du kan gå hemma. Förstår de måste vara tungt och jobbigt att jobba så mycket. Jag såg på rul innan bm sa könet att de var en pojke ska få gå på regelbundna ul. Går på spec mvc. Ska iväg nästa torsdag. Var där förra torsdagen. Gick in i vecka 24 idag.

• Mammiztill2

hej

har fått kompliktioner och är inlagd sen lite mer 2 veckor tillbaka. bebis kommer inte kunna stanna grviditeten ut. utan kommer hamna på neonatalen.

BEBB11 jag tänker på dig. hoppas bebis kan stanna resten av veckorna  kramar till dig

• Mammiztill2
    1 Tea skrev 2011-04-20 11:23:09 följande:
    Det börjar närma sig 35+5 idag!
    vad härligt att du har kommit så långt grattis
  • Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-04-20 12:21:05 följande:
    Hej Tjejer!

Vad kul att höra att det närmar sig för oss!
    Jag är i vecka 36 och har 27 dagar kvar tills vi ska in för att snittas...! Känns overkligt att det snart bara är 3 veckor kvar...

Var hos barnmorskan i går och bebisen har nu vänt sig igne så nu ligger bebisen åter igen med huvudet upp och stjärten ner... Spelar nte så stor roll då det blir snitt. Detta gör dock att SF måttet blir större än om bebisen ligger med stjärten upp. Jag har gått på några extra kontroller men i går fick de sin förklaring när de märkte att beisen ligger som den gör...

Lycka till nu!

Kram 
    Härligt att du har dagar att räkna ner till! Önskar dig, er all lycka till inför ert snitt.
    Själv har jag 14 dagar kvar, tills de måste ta ut bebisen.
    Må så gott
  • Mammiztill2

Jag kommer vara i vecka 33. Senast vägde bebis strax under 1 kilo. Tillväxthämmad. Bebis kommer behöva vård på neonantal. Sen hemsjukvård.

• Mammiztill2

Den 4 maj föddes min pojk i akut kejsarsnitt. 7 veckor för tidigt. Vägde 1508 gram efter totalt 10veckor på sjukhuset blev vi utskrivna men har hemsjukvård nu

• Mammiztill2

Grattis pinkiepie vad roligt att se ditt nick igen

• Mammiztill2
    pinkiepie skrev 2011-06-07 07:51:37 följande:
    tack grattis själv till sonen...
    Tack!  När har du BF?!
  • Mammiztill2

Jag började också testa så tidigt

• Mammiztill2
    pinkiepie skrev 2011-06-08 21:27:00 följande:
    enligt fl har jag den 12feb så det är ett par månader kvar :)
    Ett tu tre är sommaren över och julen står vid vår dörr... Hoppas tiden kommer att gå fort fram för dig!
  • Mammiztill2
    pinkiepie skrev 2011-06-11 10:50:10 följande:
    dum som man är testa man igen gubbens tjat efter som han inte fattar att man har plussat. när jag testa i går blev mitt sträck på stickan svagt jag som haft så starkt så nu fattar jag ingen å blev väldigt orolig så nu är man inte på topp kan jag säga vet inte vad de kan betyda
    Hur har det gått vännen?!
    jazmine25 skrev 2011-06-18 17:55:27 följande:
    Jag testade precis pluss på RD 15 och jag är så glad. Vågar knappt tro att det är sant. Vet nu hur man räknar BF. om jag räknar från senaste mensen så är jag i v4+2 idag. När började ni må illa?
    GRATTIS till plusset
Svar på tråden plus efter ivf