• Mammiztill2

plus efter ivf

denita skrev 2010-11-08 18:18:20 följande:
    Vad härligt Mammiz81!!!
    Ni som har gjort KUB-test. Hur går det till? Får man svar direkt?
    Jag ska göra mitt nästa vecka. Är nervös som bara den.
    Jag har inte gjort det, utan bara NUPP då fck jag svar direkt

men KUB ska man ju ta blodprov först.
    Lycka till.
    inväntar svar o även jag får göra KUB
  • Mammiztill2

Bebb. Härligt du sluppit mer blödningar. Och härligt du redan har kommit till vecka 15 längtar att komma vidare och fram i veckorna

• Mammiztill2

Bebb ja har knappt några symptom alls och senast i torsdag såg allt bra ut. Har bokat in privat ul nästa söndag men ev av bokar jag de då vi har fått tid till kub den 10dec.

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2010-12-07 20:29:25 följande:
    Hallå!

I torsdags fick jag frågan för första gången. Är du gravid???

Ja, vad säger man. Ja det är jag och sen var snacket i gång om både det ena och det andra.
    Iofs så fick min syster frågan först under kvällen (Var på julfest med jobbet) När hon och två kompisar var på toa, säger den ena av tjejerna högt och tydligt... Jag visste inte att din syster är gravid... Jaså, visste du inte säger min syster då som blev helt paff...

Vi har väntat in i det längsta för att se om det kommer gå vägen då jag blött endel och varit nojig som tusan, nu syns det väl och jag har svårt att dölja det vad jag än har på mig. Nu kör vi på och ska försöka njuta och prata om graviditeten med alla som vill höra:)))

Nu när folk börjat fråga känns det mer naturligt att berätta att vi ska ha barn. Går nu in i vecka 17 och känner mig piggare på dagarna men är otroligt trött på kvällarna igen...

Hur mår ni andra? Har ni fått mage än? Har ni berättat för de ni känner?

Nu ska jag försöka se lite på Vem kan slå Filip och Fredrik...(Tredje gången gillt, somnar ju varenda jäkla gång jag sätter mig vid tv:n)

Kram på er allihop! 
    visst blir man paff då andra kommer fram till en och gratulerar?!
    jag blev de för någon vecka sen då jag var med tösen på Vårdcentralen kommer en personal fram och gratulerar mig och säger- för du är väl gravid?!

jag har börjat få mage.

åh långt gånget du, ni är skoj snart dags för RUL då

jag har berättat för 2 kompisar och min pappa men svärföräldrarna och min mamma vet inte. min mamma misstänker har redan fått frågan..

hoppas du orkar hålla dig vaken ikväll då
    förresten, har du börjat känna av bebis?
    Har du fått mage själv?!

Idag kom äntligen min angelsound, när min man kom hem ifrån jobb la vi oss direkt i sängen och lyssnade efter en stund hörde vi, sen lät vi dottern höra hon blev glad.
    Nyligen då dottern somnat gick ja nu och a mig på soffan och opplat in angelsoundet i en abndspelare letade upp bebis och spelade in   blev så glad.
  • Mammiztill2

jag är 12+0 idag

åh så nära tilll RUL  längtar jag med men får vänta till mitten av januari.

På fredag väntas KUB UL

• Mammiztill2

Hannah välkommen. Lycka till idag. . . . Idag ska vi i väg på KUB på eftermiddagen. Jätte nervöst.

• Mammiztill2

Klart de inte är några fel! Vi är GRAVIDA med små MIRAKEL. Mitt KUB gick jätte bra. och vad 'stor' vår buse har blivit från att sett den då den endast var 4 celler till nu Wow.

• Mammiztill2

Hej på er! Allt bra med er alla? Ni som vart iväg på RUL tog ni reda på könet? Vi ska iväg på rul den 17e. Så jag hoppas denna vecka som kommer nu går fort. Vi tre är jätte nyfikna på vem som bor i min mage. Vi har förresten beställt vagn redan ja bara älskar att shoppa och planera inför bebisens ankomst i juni När ska ni andra ha barn?

• Mammiztill2

varför räknas din graviditet som risk gravidiet?

jag ska göra privat ul på Emma kliniken med 3D/4 D troligtvis.
    vi vill ta reda på könet mest för att kunna planera ;) sen spelar de inte någon roll va de är för kön.

vi har faktiskt redan beställt vagn! :-O   en Emmaljunga city cross

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-01-11 21:53:43 följande:
    Mammiz81!

Kul att ni beställt vagn, den ska jag genast gå in och titta på...!

Att graviditeten är en riskgraviditet beror på att  min tidigare graviditet slutade med en komplicerad förlossning och ett sjukt barn... Jättejobbigt och ett rent helvete att gå igenom...  Berättar gärna mer men då kan jag skriva i din inbox.

Kram 
    om du vill så inboxa
Svar på tråden plus efter ivf