Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Tråkigt att höra Millan, ta hand om dig.
    stor kram

• Lindis1974

Ja Millan är nu i gång igen med hormoner. Ska föra tillbaka en frysis i sluter av mars.
    Så får vi se hur det går. Hoppas du blir gravid snabbt igen och allt går bra då.
    Kram

• Lindis1974

På tal om att vänta då verkar det vara så olika men två läkare vi träffat nu sa att det inte fanns någon anledning att vänta så vi kör i gång trots att ingen mens kommit.
    Man får nog känna efter själv vad som känns bäst. Har hört allt från ingen till vänta ett halvår...

• Lindis1974

Hello

På fredag e det dags:) känns spännade och nervöst ...

Jag ångrar inte en sekund avbrytandet. Visst det var skitjobbigt men det var rätt beslut för oss. Och visst tänker man lite extra när man ser ett barn med DS. Det kommer vi säkert alltid göra

Kram

• Lindis1974
    Limpan 83 skrev 2011-04-05 12:08:35 följande:
    Hejsan,

Var på spec. mödravården igår på samtal. Jag fick tid för mkp på måndag nästa vecka. Är sjukt nervös för att jag själv ska orsaka ett missfall. Det är det som gör att det tar emot. Men jag hade ju tagit antingen mkp eller fvp så det känns skönt att få det överstökat.

Fick även göra ett UL där vi såg att min livmoder är hjärtformad. Aldrig sett det tidigare och ingen har nämnt det för mig. Läkaren sa att det var ganska vanligt. Det som kan bli problem är att barnet lägger sig i säte därför att den inte får plats att vända på sig. Så det återstår att se. Känns som att jag har större saker att oroa mig för just nu.

Hur mår ni andra?? Hur går det för er??

Stor kram
    Hej

Vad skönt att du fått tid. Efter det kommer allt säkert kännas mykcet bätte.
    Jag har oxå en hjärtformad livmoder. HAr fått höra det där oxå att den inte kan vända sig då så ja vi får helt enkelt se hur det blir.

Jag kör ju IVF och ifck i fredags tillbaka ett befruktat embryo. Hoppas så att den vill stanna kvar i mig.

Srot kram
  • Lindis1974

Bra iaf Millan att mensen kom och inte krånglade. Nästa gång kanske ;)

En fråga. Hur länge fick ni vänta på svar på blodprovetet ni tog ? Vi har väntat 5 veckor nu. Kom det hem m posten el fick ni ringa ?

• Lindis1974

Japp. Det provet menade jag. I morgon är det över fem veckor sen vi tog det. Jag ringer nog och kollar. Trodde vi skulle få brev hem men missuppfattade nog.
    Jag med hoppas så :)

• Lindis1974

Jag ringde i fredags och svaret hade ej kommit. Barnmorskan ringde då labbet i Stockholm. Svaret hade fastnat där av någon anledning. Hursomhelst var alla prover helt normala. Känns jättebra :)

• Lindis1974

Testdag är den 18 april. I dag är det 9 dagars sen embryot blev återfört. Gjorde tyvärr en test i dag. För tidigt jag vet ... Negativt så klart. Är för ivrig ;)

• Lindis1974
    Limpan 83 skrev 2011-04-11 15:34:53 följande:
    Hehe ja det där med testandet känns igen :) Började ca 1 vecka innan BIM men har haft turen att få svaga streck så tidigt som på BIM -5 och BIM-4. Men det där kan man ju inte veta. Hoppas att det tar sig för er nu!

Var och tog mkp idag. Fy det är så obehagligt!! Men det gick snabbt och smidigt trots obehaget såklart. Nu väntar några helvetesdagar innan jag får svaret. De skulle ringa oavsett vad det visade, så att jag skulle få ett snabbt svar.
    Nu ska jag bara ta det lugnt i ett par dagar och hoppas att den lill* vildingen stannar i magen.

Kram
    Skönt att ha moderkaksprover gjort. Förstår att dte blir jobbiga dagar nu det är den stora skräcken jag har om jag blir gravid igen. Den där väntan...

JA det visar sig ju så olika det med tester och svårt att veta vilka som är bra. Vad använde du för test?

Stor kram
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort