Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Jag testade ganska svagt tre flesta dagarna det var ca 14 dagar efter insättning av ägget så runt en vanlig BIM. Sen blev det starkare och starkare.
    Vad testar du med? Har du en digital?

• Lindis1974

Åh vad bra Millan. Får ni komma på något tidigt VUL?

• Lindis1974

Om man gått igenom något jobbigt och vill så kan man få göra VUL tidigt i v 7 för att se hjärtljudet. Det kan ju lugna än om man tycker det känns osäkert. Det kan de säkert göra på Ackis eller om du har en privat gyn?

Ang. Moderkaksprovet så vill vi göra det så tidigt som det går ( om det mot alla odds skulle vara fel igen ) då kan man ju undvika den sena aborten som jag tycker var så hemsk.

Jag blöder lite nu igen.. Eller skumma mörka flytningar i af. Fast väldigt lite. Det är nog helt borta snart.

Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

Vet inte om jag frågat förut men i vilken vecka fick ni avbryta?

Stor kram

• Lindis1974

Då avbröt vi nästan samtidigt. I v 16 var vi.
    Visst var ni oxå på Akademiska då? Du kanske t o m som jag bor i Uppsala?

Nej han sa inget om Folsyra. Jag åt ju det under grav . men slutade nu men tänkte börja nu igen.

Det är ju så bra att du frågar jag är den som kommer på frågorna hemma. Jättedumt!

• Lindis1974

Ja visst var det skit. Jag kom igång direkt oxå. Värkar mellan 09-16 vattnet gick 1400
    Sen kl fyra då stannade allt upp och ingenting hände. Fick hur mkt medicin som helst. Vi fick börja om helt dagen efter och 1700 kom den ut. Vi tittade inte på den. Så jag vet inte var det var. På något sätt kändes det lättare för oss ibland ångrar jag mig , ibland inte.

Kul att du bor i Uppsala. Vi kanske har sett varandra. Vi bor i Kvarnbo Äng/ Herrhagen

Vad duktig du är som tränar. Jag måste komma i gång. Tränar tennis dock en gång per vecka. Kom nyss i gång igen. Det är skönt :)

• Lindis1974

Hello

JAg har varit gravid två gånger nu och har inte mått illa en enda gång så det är inget dåligt tecken :)
    När jag tänker efter så har nästan alla min vänninor mått bra så och det har alla barn.
    Men jag vet hur det är.. vid min grav. så kände jag efter hela tiden om jag ändå inte mådde lite illa;)

• Lindis1974

Millan: ja två dagar. Skitjobbigt var det. Vi kom in på tisdag och åkte hem fredag morgon.

Ja me har bott överallt Gränby, fålhagen, Svartbäcken , centrum och till slut köpte vi hus:) och här blir vi nog kvar :)

Vad mysigt att du är gravid. Har glömt fråga om du har barn innan?

• Lindis1974

Vad bra att du bokat VUL. Brukar kännas lite bättre efter dig

Har ju inte heller några egna barn en bonusson på 15 dock. Han är ju som min oxå.
    Är även jag 36 men med IVF och så får vi se om jag hinner få mer än ett men vill gärna ha två ja me...

• Lindis1974

Jo tack det känns lite bättre. Är gladare och lugnare. Lite ivrig att komma i gång igen. IVF är ju en jobbig process och jag vet inte riktigt hur vi kommer vidare med det. Blir spännande på onsdag :)
    Hur mår du? Känner du dig gravid ?

• Lindis1974

I dag var vi på besök på RPC ! Vi gör ju IVF och har 5 embryon i frysen. Vi bestämde oss för att prova igen på en gång. Så nu äter jag hormoner för att få i gång mensen och sen blir det en till medicin när den kommit och i slutet av mars stoppar vi in ett embryo. Känns jättebra att komma i gång igen och jag mår lite bättre för varje dag.
    Kram till alla :)

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort