Downs syndrom - Vi gjorde abort
Känslan är precis densamma för mig. Tog ett tag att förstå att jag inte är gravid, nu känns det som om jag aldrig har varit gravid, att det bara var en dröm. Känslan jag har nu är tomhet och jag känner mig sorgsen. Hade svårt att möta andra från börja då jag hade svårt att acceptera att allas liv fortsätter, men mitt stannade av.
Jag hade svårt att träffa andra gravida och små bebisar i början, men det har blivit bättre, men jag håller mig på avstånd. Var folkskydd och ville bara vara hemma och bara vara med mig själv och med familjen.
Första dan på jobbet fick jag dessutom veta att en kollega till mig var gravid, blev så sårad, jag skulle ju också vara gravid. Jag har inte pratat med henne om hennes graviditet, orkar inte. Jag har nog inte accepterat att det inte kommer att komma nån bebis till mig.
Jag blödde i drygt 2 veckor, men det kom stötvis, ibland ingenting under en dag och ibland lite grann. Tror att det är olika hur lång tid det tar beroende om man har fått göra en skrapning efteråt eller inte och hur kroppen återhämtar sig.