Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

okej med incest??

Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:12:56 följande:

Men vafan? Gillar ni inavel eller? Vad skulle ni tycka om er morbror var er pappa?

Personangrepp är inte intressant för diskussionen. Nej, jag gillar inte inavel och försvarar inte heller inavel utan det man kallar incest. Det är en viss skillnad där.
    Menhir skrev 2010-09-28 14:22:44 följande:
    Jag är kluven - egentligen tycker jag folk ska få göra som de vill i så stor utsträckning som möjligt. Men är alltid incest mellan syskon ett fritt val? Jag tvekar...
    Om inte straffar man med gällande lagstiftning båda parter ändå, även den som inte är frivillig annars är det inte den lagen som gäller utan då handlar det om övergreppslagarna.
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 16:18:09 följande:
    Vad är kibbutzen? :)
    Ett slags judiskt kollektivsamhälle, läs mer här.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 16:20:49 följande:
    JA, det tycker JAG.
    Varför tycker du det?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Imortaelis skrev 2010-09-29 19:00:24 följande:
    Jag anser då verkligen inte att incest är okej överhuvudtaget. Man har inte sex med sitt kött och blod. Punkt slut.
    Det är fel för att det är fel alltså?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 19:18:17 följande:
    Det är FEL för att det är SJUKT och VIDRIGT. Punkt slut. Alla tycker och känner olika.
    Motiverar man sina moraliska ställningstaganden vad man själv tycker är äckligt så finns det ganska lite kvar som man tycker är rätt. Vill man sedan införa förbud och straffåtgärder så krävs det betydligt mycket mer än en äckelkänsla, det krävs att man kan motivera det.
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 19:18:17 följande:
    Varför tycker du INTE att det är fel?
    Därför att det handlar om två vuxna individer som själva får välja vad de vill göra i sovrummet (eller på köksbordet, eller på toaletten), jag har vare sig rätt eller intresse att ha åsikter om den saken och jag förväntar mig att andra inte bryr sig om och dömer mig för det jag gör eller fantiserar om.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:24:23 följande:
    För att de kommer antagligen inte föda några bajskorvar till barn. Syskon som får barn kommer få missfoster till ungar.
    Hur stor är den risken? Vet du det?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:29:48 följande:
    Jag tycker det är lika sjukt att behålla ett barn som blivit till mellan syskon som av våldtäkt.
    Men hur tror du det känns för ungen att ens morbror är ens pappa?! :S
    Det går bra att erkänna att du inte vet vad svaret är istället för att byta ämne. Men då måste du också erkänna att ett av dina argument inte är så starka som du trodde.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:33:45 följande:
    ARGUMENT? Är det här någon jävla tävling? JAG TYCKER att det är vidrigt. Och nu svarade DU inte på min fråga. Hur tror du det känns för ett barn att bli kallad inavel?! Och det värsta är att den skulle vara tvungen att le och säga med sin mongolida blick; Ja Jag är inavel.
    Det är en diskussion eller en debatt om du hellre föredrar det. Svarar du på min fråga om jag svarar på din?

Isåfall kommer här mitt svar:
    Jag tror inte att det känns speciellt bra att bli kallad inavlad, jag tror att sex som leder till barn mellan syskon är problematiskt på flera sätt, bland annat att avkomman kan bli lidande. Det betyder dock inte att jag vill förbjuda det ocj jag vill inte se någon tvångsabort om det väl händer. Sex som inte kan leda till barn har jag inga som helst problem med.

Hur var det nu, vet du hur hög risken är för fosterskador hos barn vars föräldrar är syskon?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:43:07 följande:
    Nej, det vet jag inte och jag bryr mig inte, bryr mig främst om barnets känslor.
    Då kanske du inte ska uttala dig om den saken förrän du vet det? Du kanske inte ska påstå att "Syskon som får barn kommer få missfoster till ungar."?
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:43:07 följande:
    Varför vill du inte ha tvångabort?
    Därför att det kränker rätten till självbestämmande över den egna kroppen och det är ett kränkande ingrepp av ett slag som samhället inte ska syssla med.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Imortaelis skrev 2010-09-29 20:44:00 följande:
    Vad jag har hört så:
    "Om det finns en risk 2% för svårt handikappade barn hos obesläktade föräldrar och en 4%-ig risk hos besläktade föräldrar, så innebär det att risken ökar med 100% när föräldrarna är nära besläktade"
    Ja, 4 är dubbelt så mycket som 2.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Imortaelis skrev 2010-09-29 20:48:50 följande:
    Citerade bara.
    Men ja dom flesta inser nog att 4 är dubbelt så mycket som 2
    Det hoppas jag verkligen, annars så bör man nog se över sina kunskaper i matematik.
Svar på tråden okej med incest??