Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

okej med incest??

Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:09:57 följande:
    Haha nej, men derimot ett hån mot SEX att bara säga att det är okej. Jag startade den här tråden för jag ville se vad folk tyckte om det här. Och jag är försvånad över hur många som tycker det är okej. Jag tycker det är sjukt äckligt och att de som har sex med familjemedlemmar är sjuka jävlar som borde in på psyk. Och det är MIN åsikt.
    Du tycker alltså inte att lagen är bra i dagsläget?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:44:57 följande:
    Vad är lagen i dagsläget?
    BrB 6 kap. 7 §

Ett års fängelse.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 16:12:05 följande:
    Knäppt :s
    Det är ju precis det vi säger, att det inte ska vara olagligt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 16:16:49 följande:
    Men fängelse är ett staff OCH man är en fara fara för omgivningen. De som inte har gjort någonting kan ju inte få fängelse för det.
    Nu verkar det nästan som att du håller med oss "förespråkare" i att det inte ska vara olagligt, är det korrekt?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-25 16:02:55 följande:
    Hahaha skön ;)
    Du får gärna svara på den här frågan nu när du är här igen. Glad
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-17 16:44:21 följande:
    Nu verkar det nästan som att du håller med oss "förespråkare" i att det inte ska vara olagligt, är det korrekt?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jodine skrev 2010-09-25 16:40:45 följande:
    Incest är aldrig okej. Visst finns det de som "valt" att ha sex/leva ihop fast de är bror och syster, men de borde faktiskt inte tillåtas att fortsätta.
    Varför borde de inte tillåtas att fortsätta?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jodine skrev 2010-09-25 16:57:28 följande:
    För att jag tycker att det är sjukt att vilja ha sex med sina egna syskon. Eller mamma/pappa med för den delen.
    Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
    Jodine skrev 2010-09-25 16:57:28 följande:
    Jag vet att det inte blir missbildningar, men OM de skulle få barn tänk då vilket liv barnen skulle få när omgivningen får reda på att deras föräldrar är släkt.
    Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jodine skrev 2010-09-25 18:06:54 följande:
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference.
    Ja, och jag påpekade att det inte är skäl att förbjuda all incest (vilket många vill göra).
    Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor"
    Ok, du tycker att det är "sjukt", något som inte avgörs av  vad du tycker. Mea culpa. Men tycker du att dina tankar/åsikter om saken är skäl nog att förbjuda andra att syssla med det du tycker är äckligt?
    Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.
    Mycket moget att gå till personangrepp så fort argumenten tryter. Ja, att påskina att jag sysslar med incest är att gå till personangrepp och det är också ett dolt ad hominem eftersom syftet är att få mig att framstå som att jag har något personligt på spel i det här. Jag har en bror och en halvsyster, juridiskt sett så kan jag ha sex med båda två men jag finner den tanken "något" äcklig och motbjudande.
    Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
    Du blev inte påhoppad, du blev ifrågasatt.
    Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
    Varför skulle inte två män kunna ha barn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-26 00:28:56 följande:
    Detta är min åsikt nu när jag har funderat på det: Jag tycker att om man är sexuellt attraherad av sina syskon så ska man få tvångsvård (Inte 24/7, men att man ska gå och diskutera varför man är det, se var problemen ligger). Jag tycker absolut att det ska vara lag på att systern ska göra abort om hon blir gravid med sin bror.
    Vad är det i en sexuell relation mellan syster och bror som är så skrämmande och farligt för samhället att det motiverar psykiatrisk tvångsvård och kränkningar av självbestämmandet av den egna kroppen som en tvångsabort är?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:10:50 följande:
    Det är väl självklart!! Barnet har mycket större risk till missbildningar och sjukdomar när det är två syskon som får barn.
    Hur mycket större är den risken, vet du det?  Jag behöver inga exakta siffror utan bara på ett ungefär. Är det 2%, 50% eller 100%?
    Barnet skulle säkerligen också tillhöra den stora gruppen som skulle är äcklad av folk som har sex med sina syskon, alltså vara äcklad av sina föräldrar och sig själv, vilken jävla INAVEL!
    Du spekulerar ganska vilt här, barnet kanske älskar sitt liv, sina föräldrar och sin situation. Här kommer vi också till några filosofiska problem, är det bättre att ha ett liv än att inte ha det?
    Och eftersom syskonen gillar att ha sex med sin släkt kan de väl lika gärna sätta på sin unge?
    Återigen drar du slutsatser som inte får stöd av premisserna. Det är inte släkten de tänder på primärt utan just den andra personen. Vidare så hävdar du att någon som är beredd att idka syskonincest också per automatik är beredd att dels ha sex med sin avkomma och dels begå rena övergrepp.

Du bör nog tänka över det där en gång till och se om du kommer till samma slutsats.
Svar på tråden okej med incest??