• laban1

Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie

Är det fler än mig som saknar ett riktigt högerparti att rösta på, de skulle vara konservativa och driva bland annat dessa frågor

Sänk skatten till max 35% av inkomsten för alla även höginkomstagare. Avskaffa Värnskatten. Låt alla ha samma inkomstskatt procent ovasett inkomst Ta bort alla gratisbidrag såsom, bostadsbidrag, studiebidrag mm Låt universiteten kosta pengar för att öka motvivationen hos studenter samt att höja statusen på högutbildade Låt sjukvården vara mer privat samt att endast ha en grundförsäkring som ingår via skatt, vill man ha bättre/snabbare vård får man skaffa egen försäkring Sluta finansiera onödiga saker med skattepengar såsom, konstfak, genusforskning mm Sluta beskatta bensin och andra saker i miljösynpunkt för jag anser att man själv kan välja hur mycket man vill bry sig om miljön öka summan som försvarsmakten och polisen får, så att vi som sköter oss kan känna oss säkra Ändra om invandringspolitiken, låt de invandrare som har de kvalifikationerna (t.ex om det behövs läkare mm) få stanna men låt inte de som inte får jobb bli svenska medborgare. Krav på flytande svenska ska även vara ett krav. Självklart ska kortfälliga uppehållstillstånd för flyktingar finnas. Hårdare straff på våldsbrott Alla bistånd som ges till utlandet ska ha en motpresentation. Avskaffa LAS Avskaffa värnskatten

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-12 20:33
    Kan rekommendera att ni ser denna film från nobelpristagaren i ekonomi. Han liksom jag är väl utbildade innom ekonomi och förstår varför vi ska ha ett mer kapitalistiskt system.

• Svar på tråden Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie
  • ThePointOfItAll
    laban1 skrev 2010-09-12 20:30:38 följande:
    Förklara på vilket sätt min syn är felaktig. Jag vill att arbete ska löna sig, jag tycker att människor kan ta vara på sig själv och inte behöver styras av staten. Tycker det är mindre solidariskt att stjäla pengar från hårt arbetande personer ge till de som glider runt
    Kate Ryan skrev 2010-09-12 15:33:08 följande:
    Tummen upp, fast så är jag brunskjorta också Flört
    Och då menar du att arbetare bara glider runt medan bankdirektörerna sliter häcken av sig?
  • andraadvent

Jag är i grunden med på stor del av det du skriver. Själv anser jag att det daltas för mycket med folk och jag tycker många är riktigt oansvariga individer. Ex bostadsbidrag och viss forskning. Det är för mig orimligt att jag får en massa snyftreklamer framför mig i var och varannan reklampaus ex stöd cancerforskningen. Detta kan väl våran höga skatt gå till istället för ex genusfoskning exempelvis.

LAS tror jag ligger bakom många ofungerande arbetsplatser ute i landet. Ex när jag var på en skolpraktik på ett äldreboende en gång så fanns det en massa som arbetat där för länge och kändes som att deras ideér inskränkte på de boendes sfär. Ex stod det i verksamhetsbeskrivningen att de var daglig utevistelse men i praktiken var de boende inlåsta där. Lite off topic men jag tror många organisationers problem ex med ex låg standar på äldreboenden beror på LAS och inte på underbemanning. Man kan inte göra sig av med folk som inte gör ett bra arbete.

Avgift på skolorna tror jag vore bra men i mindre mängd. Något som är överkomligt så studenterna inte bara flummar runt på lösa kurser men som ändå är resonabelt att betala tillbaka. Ex 10 000 kr - 20 000/ termin/ läsår. Det ska vara kännbart att läsa en kurs "bara för skojs skull" utan att ha en yrkestanke bakom det. (tycker jag) och då planerar man ju bättre.

Ja som vanligt skriver jag så mkt att ingen väl orkar läsa... :P Men jag skulle gärna ha lite mer uppstyrt med vad våra skattepengar går och inte som idag. Ex konstnärslön gör mig lätt illamående.

• banansmoothie

"Sluta beskatta bensin och andra saker i miljösynpunkt för jag anser att man själv kan välja hur mycket man vill bry sig om miljön"

Men vad fan, det är fan inte din egen värld som du kan skräpa ner hur som hellst! Den tillhör alla människor och nej det är inte rätt för en människa att ensam bestämma om denne bryr sig eller inte. Det är därför vi är ett demokratiskt samhälle.

• pluvdo

Lustigt. Du vill att invandrare skall tala flytande svenska, men du som jag förmodar är svensk kan inte ens skriva ordentligt. Och så kallar du dig "väl utbildad". Fint.

• andraadvent
    pluvdo skrev 2010-09-13 03:32:08 följande:
    Lustigt. Du vill att invandrare skall tala flytande svenska, men du som jag förmodar är svensk kan inte ens skriva ordentligt. Och så kallar du dig "väl utbildad". Fint.
    Varför dessa typer av inlägg på så många diskussioner på FL?! Inte sitter man väl och korrekturläser allt man skriver.
  • sverker11
    laban1 skrev 2010-09-12 20:30:38 följande:

Kan rekommendera att ni ser denna film från nobelpristagaren i ekonomi. Han liksom jag är väl utbildade innom ekonomi och förstår varför vi ska ha ett mer kapitalistiskt system.

">

" target="_blank">

Det finns inget nobelpris i ekonomi. Det är ett pris som riksbanken instiftat för att snylta på nobelprisets goda namn.

Att det finns en massa teorier om att ett mer kapetalistiskt samhälle skulle vara paradiset är ungefär lika sant som att komunismen är den enda väge till frälsning. Alla snygga teorier har ett inneboende fel. I den riktiga världen handla inte människor som de borde göra för att teorierna skall stämma.

Nog om det. Jag skulle okså vilja se ett eller ett par ordentliga högerpartier om inte annat för att det skulle sträcka ut den politiska skalan. Som det är idag klumpar alla ihop sig i mitten och det finns inga riktiga allternativ.
  • pluvdo
    andraadvent skrev 2010-09-13 16:50:38 följande:
    Varför dessa typer av inlägg på så många diskussioner på FL?! Inte sitter man väl och korrekturläser allt man skriver.
    Så du tycker inte det är lite lustigt att en person som vill kräva av andra att de skall kunna svenska för att bo i Sverige inte kan ordentlig svenska själv?

Jag tycker den bristande självinsikten är underhållande.
  • Applebaum
    TheReLe skrev 2010-09-12 20:44:41 följande:
    Vilket synnerligen torrt samhälle du förespråkar. Nej, tack till det. Vad händer med känslor, kulturyttringar? Allt det basala som gör oss till människor? Det organiska, biologiska oförnekbara i en människa, ska det gasas, pressas undan, förtryckas till förmån för att en del ska bli vad; ännu rikare? Skrattretande nästan? Vilken liten människa du är och så obetydlig i historien och så stor du tror du är?
    Känslor och kultur har väl för tusan inget med skattesatser och politik att göra? Det är ju precis sådant som staten ska hålla sig utanför och ge fan i vad folk väljer att göra med.
  • Annika i Gbg
    andraadvent skrev 2010-09-13 16:50:38 följande:
    Jo, vill man bli tagen på allvar i en diskussion där man exempelvis kräver att invandrare ska tala flytande svenska innan de får uppehållstillstånd så bör man nog korrekturläsa innan man trycker på "posta". Alla kan göra fel men i denna TS finns det alltför många fel för att det ska vara ett misstag. Han är helt enkelt urusel på att uttrycka sig på svenska samtidigt som han begär flytande svenska av en invandrare. Då ber man faktiskt om kritik!

Jag hade aldrig röstat på en politiker som lade fram samma åsikt i punkt efter punkt på olika sätt flera ggr efter varann på det sätt TS gör. Pinsamt!
Svar på tråden Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie