Jag beundrar dig verkligen TS! Jag har gått ner i tid och jobbar bara 50% numera, just för att jag funnit det svårt att"gå ihop". Jag har tre barn (väntar en fjärde) och vill gärna hinna umgås, göra läxor på ett kvalitativt sätt, låta dem ha någon aktivitet och kontakt med kamraterna, hinna laga bra mat och sköta hus och hem, utan att själv gå i stöpet på vägen! Jobbar själv med patienter med stress, depression och ångest, och kan se att det kliver ned i åldrarna. men det har självklart inte bara med skolan att göra, utan också på (det har garib rätt i) att många aktiviteter är lika med status i detta land. Det ska musiceras, idrottas och personlighetsutvecklas redan i förskoleåldern! Och därtill jobbar föräldrarna mycket och har egna aktiviteter. sedan finns ju naturligtvis allt annat i omvärlden som bidrar till detta.
Funderar ofta på hur alla människor får tiden och orken att gå ihop. Och ser ju allt för ofta att de tyvärr inte får ihop det....
Så jag kan förstå att det kan kännas övermäktigt med så mycket läxor, om barnet dessutom har inlärningssvårigheter och det faktum att många föräldrar måste jobba långa dagar. Stor styrkekram till dig TS, du gör ett bra jobb! Säg ifrån till ditt barns lärare, det gjorde vår klass, och det blev faktiskt bättre.