• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej. OJ vad ni har skrivit idag! Så mycket som jag hade tänkt kommentera.. men har inte riktigt tid nu. Får skriva mer imorrn istället! Har inte hunnit kolla på någras kurvor...

Men AnnJan och Trassek tack för lugnande ord! Jag har faktiskt blivit lite lugnare igen efter att ha läst om folk som haft cellförändringar.. Men jag vet.. borde inte googla så mkt!

Kinderägg: Vi får hoppas att det inte är nåt tok med din killes simmare!!

Bengalen: Härligt där!!

Ego: Första dagen (eller halvdagen sen lunch) utan spottings/mens här och åhhh va skönt det känns. Underligt dock. Dag 7 och halvöppen tapp, men i mellanläge. Öh? FÖrra cykeln var den i högsta läget men stängd på dag 7. Va 17 säger detta om hormonerna i kroppen egentligen??

• ceke

Hmm.. jag börjar fundera.. Om ni var jag... skulle ni då avvakta ett försök för att först få provsvaren från vävnadsprover från tappen? Började precis fundera på det... och jag är ju på dag 8 idag så det börjar bli dags att fundera på det då jag antar att ÄL som vanligt är dag 13-14... Nu verkar dock kroppen ÄNTLIGEN ha slutat upp med att spotta för denna gången.. så nu har jag väl sisådär 89-10 dagar utan skiten innan den drar igång igen.. Tjihoo va skönt det är att slippa bry sig om trosskydd för några dar...

Tegelbo: Ser ju fortfarande bra ut på kurvan, men tror att jag också hade varit orolig. Tror faktiskt att jag ska sluta tempa om jag nån gång skulle lyckas bli gravid..

• ceke
    telgebo skrev 2011-02-18 16:39:25 följande:
    Ja, nu hoppas iaf jag att tempen håller sig jämn fram tills värkarna sätter igång i v.38-42. Tog nyss ett CB digital, hade räknat med gravid 2-3 men det visade gravid 3+ så nu är jag konfunderad om jag är längre gången än vad jag tror.
    Men, det är ju positivt i a f ! Betyder väl att du har mycket hcg

Här börjar det närma sig ÄL. Tror jag. Fick en hög temp idag, men har discardat den faktiskt.. har sovit på hotell, va ute med några kollegor till kl 2 inatt, drack en öl vid midnatt, har inte sovit många timmar och det va varmt på rummet.. Så tror inte på tempen idag direkt... Men jag får se hur den ser ut imorrn bitti, om den ska få komma med på kartan eller ej.. Inga eggviteflytningar än i a f, men en öppen tapp i mellanläge. Hm?
  • ceke

och jag är också glad! fick precis veta att cellproven samt biopsin från tappen va bra! blev skitskraj när läkaren ringde efter en vecka men hon ville berätta innan hon gick på en veckas semester så jag slapp oroa mig!

• ceke

tack verkligen... känns helt underbart skönt. och vilken lättnad! phuuuu de ska utreda vidare och hon ska återkomma efter semestern om hur. känns också bra. men känns skönt att det i a f inte va nå cellförändringar el livmoderhalscancer!!!

• ceke

japp! kommer hänga fast vid Hanna!!! så otroligt omtänksamt av henne att ringa på en gång!

• ceke

Tegelbo: Tror som Vi4 om testet!

Själv trodde jag helt rätt om gårdagens temp för idag var den tillbaka till stadiga runt 36.5... tror ÄL kommer som den ska på måndag Det är i a f ett stort plus, att ha en cykel som med ÄL och BIM funkar som klockan Nu ska den bara börja funka som den ska mellan ÄL och BIM också

• ceke
    Bengalen skrev 2011-02-20 21:15:36 följande:
    Så du har börjat få känningar.Förvånad
    Vi är ju på samma DPO fast jag har testdag tidigare än dig. Själv känner jag ingenting men har börjat oroa mig för att de underbara spottingsen ska dyka upp när som helst.
    Åh va det där fördjävliga spottingsarna är hemska!! Det finns en tråd för oss... eller snarare medlemsgrupp, så välkommen dit till ett störthärligt gäng spottare http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/plusjakt-for-oss-med-spottings-96/forum/m56207702.html
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-02-20 21:08:25 följande:
    Vad skönt att läsa Ceke, då kan du slippa tänka på det mer.
    Japp, underbart! I a f det värsta scenariot undanröjt (hoppas jag)! Utredningen kommer fortsätta på nåt sätt. Hur får jag veta först v 9 då läkaren kommit tillbaka från semester och hunnit prata med överläkaren. Ska bli spännande att se vad de hittar på. Personligen tror jag det i slutändand kommer landa i en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios, men det återstår väl att se...

Men skönt att de här proveran va bra! Så nu kör vi hårt på detta försök att baka bebis och hoppas på det bästa Och det ska bli riktigt spännande att tempa denna cykel. Blir första tempcykeln utan provera under lutealfasen. Får se hur det artar sig... Tror inte på nån trifasisk kurva denna gång i a f, men hoppas kan man ju
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-02-18 19:03:39 följande:
    Åhh...vilka underbara nyheter !! Skönt att det finns läkare som verkligen tänker på sina patienter.
    hehe.. om du har nån gävletidning så kan du hålla utkik efter en Dagens ros till Hanna på kk
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*