*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Hoppas inte jag trampat nån på tårna men som sagt, det är ju bara att sätta dit sin kurva igen om man är tempsugen! Lycka till tjejer med era egna kurvor nu!
Lycka till du med!
Jaaa, min kurva ser fin ut, men det är progestrontillskottet som talar mer än en graviditet. Kroppen funkar inte alls. Har blödit massor, har ont och längtar bara tills läkarkontakt och mens. Tyvärr.
Får hoppas på nästa cykel!
Bubblamaj: Ser bra ut!!
Ingen fara
Mmm, kommer träffa femte nya läkaren i rad.. så bra läkarkontakt vet jag inte. Känner väl inte riktigt att jag blir tagen på allvar.. men nu jävlar. Nu är jag på krigsstigen. Nu SKA jag få hjälp. Känns som att de mer riktat in sig på att vi inte försökt få barn i ett mer än ett år än, än att jag har jätteproblem med cykeln. Jag menar.. det ska inte spruta blod ur slidan när man går på toa och gör nr 2... och det upp till en vecka innan beräknad mens... så har det varit denna cykel. Och därutvöver ständiga ganska rikliga spottings sen dag 19 i cykeln (av 27-28).
Jag vet ju inte hur min kurva ser ut utan proveran. Och de har inte tagit några hormonprov för att se om jag ens behövde nåt progesterontillskott. Slarvigt kan jag tycka! Proveran har bara ställt till allt ännu mer. Den skulle ta bort spottingsarna, men de blev flera resor värre istället.
Progesterontillskottet gör ju att tempen ökar och det är antagligen därför min kurva stegrar sig. Det kontamineras mer och mer progesteron i kroppen för varje tablett... Men denna cykel hade jag ju ett ordentlig skillnad i temp innan och efter ÄL även innan tabletterna började verka.. så det tyder väl på att gulkroppen i a f i början av cykeln ändå producerar progesteron av sig själv.
Kinderägg: Jag har rätt riklig mens.. och nix, det är inte mensen som börjat. Har bara vanliga spottings mellan toabesöken. Tog ju sista proveran idag också, så mensen kan det inte va.
Det har lagt sig lite, så avvaktar. OJojoj, det verkar va många läkare uppe på KK! Adra är en muslimsk kvinna i slöja. Helt suverän att träffa! Hon var min bästa julklapp, typ Hade en tid med henne 22 december...
Kram tillbaka!
Tack alla förresten för stöttning i går. Idag känns det bättre, även om det fortfarande känns en hel del i tjejmagen och spottings, blödningar vid nr 2 vid toabesök etc är desamma.
Har en läkartid på kk ¨på torsdag. Så avvaktar tills dess.
Min temp tog ett ordenligt steg neråt idag. Antar att den fortsätter nedåt nu när jag inte längre tar Proveran. Längtar efter mens och att den ska klinga ut. Längtar efter några dagar utan trosskydd etc. Längtar efter sex med min älskling!
AnnJan: Hoppas det gått bra på jobbet idag och att det fortsätter så imorrn! och att stressen inte påverkat ÄL..
Just ja.. Va ju till gyn igår och nu har en ordentlig utredning om mina blödningar tagit start, verkar det som och hoppas jag på. Det började med cellprov och andra prov från tappen, koloskopi (de knipsar en bit av tappen och skickar till lab), samt VUL. Va tydligen superöm när läkaren tryckte på livmodern, men det hon kunde se såg bra ut i a f. Får se vad dessa prover visar och utifrån det hur de går vidare sen. Får svar på det om några veckor. Hoppas proven är bra så det inte är nå cancer eller sånt skit! Fast är de inte bra, är det väl nåt mer svårdiagnostiserat.. hmm.. Jobbiga väntan. Usch, gillar inte att vänta på svar...
Fick se en hel massa äggblåsor som var på G in i tävlingen om vilken som ska bli vinnaren för denna cykel SÅNT gillar jag med VUL! Och det på ag 2 i cykeln. Helt otroligt egentligen att de kan ses redan då ju!