• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Men oj. Jag menade inget illa alls.  Jag förstår absolut varför du tempar! jag menar bara att jag skulle tycka det var jobbigt att tempa då jag skulle bli så orolig, lika orolig som jag läser in att du är. Ber väldigt mycket om ursäkt om du tog det fel.

Det enda jag menade är att jag läst en massa trådar där veckoindikatorn visat galet och att det gått bra i slutändan ändå och att många därmed tyvärr oroat sig i onödan. Det va absolut inte för att tillrättavisa nåt!

Du är absolut ingen dålig blivande mamma! Du är ju en kvinna som redan bryr dig nåt så otroligt mycket om din graviditet och som kommer ge ditt barn enormt mycket kärlek tuifrån det!

• ceke
    telgebo skrev 2011-02-28 10:19:48 följande:
    Har nämt 100 ggr nästan att jag inte har nån pappa med i bilden, han önskar livet ur barnet så är det nån som kommer jubla över ett MA är det han. Jag har kämpat i 19 månader på egen hand att bli gravid så ingen stöttning här då ingen som känner mig ens vet att jag är gravid.
    Förlåt. Den infon hade jag missat.
  • ceke

Det är lugnt Telgebo, inte ska du be om ursäkt heller! Det är så lätt med missförstånd via text.

När det gällde veckoindikatorn tänkte jag faktiskt inte på nåt du skrivit om dem, utan mer bara allmänt att jag hoppas att jag lyckas hålla mig ifrån dem om jag skulle bli gravid... 3+ är ju det bästa man kan få på dem, som jag förstått det.

Håller tummarna för att tempen hoppar upp för dig imorrn igen! I vecka sex brukar man väl kunna se hjärtljud, är det inte så? Eller det kanske är vecka 7? Annars.. om du är superorolig.. går det inte att åka in akut och be att få bli kollad? Det är ju ett sätt att förhoppnignsvis stilla sin oro en aning på om inte annat..

• ceke
    telgebo skrev 2011-02-28 11:13:48 följande:
    Jag går med gråten i kroppen nu och nu kommer tårarna. Jag har faktiskt tänkt tanken på att åka in på akuten men så läser man vad alla morlakärringar på FL tycker att varför i helvete ska du ta upp plats på akuten? Gedet till dom verkligen har behov av det som blöder och har smärtor mm inte bara för att stilla din oro och kika på bebis. Och tänk då om det är för tidigt att se hjärtaktivitet då? Då kommer jag ju leva i en skitjobbig sits kanske helt i onödan i över 1 vecka.
    Inte ska du bry dig om moraltanterna här på FL heller. Lyssna på dig själv istället. Däremot har jag ingen susning om det där med när man kan se hjärtljud och är det för tidigt så kan det ju som du säger bara bli ännu jobbigare. Usch. Lider med dig. Hoppas att det är termometerstul som Kramlo läst om och att allt kommer gå bra.
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-28 11:18:32 följande:
    Fan vill bara spola fram tiden orkar inte leva just nu.
    Känner igen den känslan från när jag gick och väntade på provsvaren förra veckan.. Men försök hitta på nåt. Ta en promenad, gör nåt med nån vän, försök fördriva tiden så gott det går. I a f för mig brukar tiden gå fortare när jag umgås med nära och kära och gör nåt som jag gillar, även när allt känns piss.

Hmm.. jag har en vän som är läkare.. han sa till mig för ett tag sen att "Cissi, sluta oroa dig för att du inte kan få barn, försök njut av att bara vara ni två så länge istället. När du väl blir gravid kommer du va ständigt orolig, sen när barnet väl föds kommer en livslång oro för att det ska hända barnet nåt..., så försök skippa oron dessförinnan i a f".. Hehe.. det kanske ligger nåt i det han försökte säga... Men.. min oro för att inte kunna bli gravid pga mitt blödningstrassel kommer finnas tills jag väl blir gravid, och tja.. då kommer väl nästa oro att ta vid, nåt annat kan jag inte tänka mig
  • ceke

Ok. Då blir det ju svårare. Men de här andra sakerna du var på väg att fastna för, är det nåt du kan sysselsätta dig med? Det måste ju va jättejobbigt att bara sitta inne själv och grubbla...

I o m att jag har samma mönster med att vilja springa på toa för att se om det är spottings som kommer så kan jag sätta mig in i den rädslan lite grann och kravet på närhet till toalett.. Men.. du kan ju inte sluta leva för det. Tyvärr finns det ju inget du kan göra för att förbättra/försämra dina chancer som det är nu, så försök satsa på att må bra själv under tiden, så gott det går i alla fall. Sen vad vi människor mår bra av är ju olika saker, om det är att va aktiv hemifrån, att titta på film, måla, promenera, rensa ut nåt gammalt förråd eller vad det kan va. Försök hitta nån sysselsättning som lurar bort dina tankar lite!

• ceke

Telgebo: jag tycker också att din kurva ser finfin ut fortfarande.. men den oro du har kan nog inte tas bort av något nån av oss skriver, utan det är väl tyvärr bara tiden som kan. Kram på dig

MiAmore: Får hoppas att mensverken är en positv sak! jag menar,.. det är ju på tok för tidigt för mens

Ego: Min mage är lugnare än vanligt! ???? Min kropp förvånad mig denna omgång. Hoppas den fortsätter att förvåna mig med ett plus i slutändan också.. men det vågar jag nog knappt hoppas på. Är faktiskt även glad bara den beter sig mer som den ska! Proveran jag åt de två senaste cyklerna ställde nog till en hel del som verkar ha gjort det värre.. eller så är det den som ligger bakom att denna cykel än så länge är lugnare än normalt, vad vet jag. Är glad så länge kroppen är med på noterna, inte gör ont i magen hela tiden med hugg etc samt inga spottings!

• ceke
    telgebo skrev 2011-02-28 19:14:57 följande:
    tack

har lite problem hur jagska göra nu, min klocka damp ner i golvet imorse och funkar inte och jag har ingen klocka eller mobil, hur 17 ska jag veta när kl är 8.00 då?
    Du kan inte ställa tv:n då? en del tv-apparater har ju väckningsfunktion... Eller be någon ringa dig?
  • ceke

Eller.. om du har hemtelefon.. så finns det en funktion att man ringer ett nr (står i telkatalogen) och begär väckning. Då ringer hemtelefonen på rätt tid...

• ceke

Och min temp kan va både högre och lägre om jag sovit dåligt, så vet inte om det eg har nån superinverkan... Sist jag sov görkasst så var den i o f sig galet hög innan ÄL och den tempen discardade jag...

AnnJan: Skriver GRATTIS i även denna tråden  Härligt att se!

Jag är fortfarande förstummad över min kropp! Dag 21 och än så länge spottingsfri... Wonderful!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*