Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2011-03-11 10:16:57 följande:

Trassel, snygg höjning idag på 13 dpo! Det ser lovande ut! Jag vet ju att du är tveksam, men kurvan är fin

Bubblamaj, så trist, lutealfasen blev lite kort...

FruHöst, säger som de andra den ligger fortfarande över coverline så än finns det hopp!

Telgebo, det är ju toppen med hög temp, stabilt och fint. Det verkar ju som att allt över coverline (men inte är feber) är normalt även om det svänger en del, så du behöver nog eg inte fundera på den alls.

Kinderägg, då är det dags för en högre temp idag, så att du kan få ditt kryss

MiaPia, även du bör ju få en högre temp idag  

Angående min egen kurva så tror jag att jag hade ÄL två dagar innan FF:s streckade visade så troligtvis var lutealfasen som vanligt- inte så rolig visserligen med dipp redan på dag 8 eller nåt sånt. Hur som helst- nya tag om en vecka...

Trassel: Nu är det allt spännande- vilken fantastisk kurva!
    Även Vi4 har en lovande kurva, ska följa noga.

Fru Höst: Din kurva är ju lite skum men du har ju överlag haft låga tempar så det behöver ju inte betyda så mycket- över coverline gillar vi ju.

Heja Kinder och MiaPia!

Bengalen, varför blir det så här igen? Vi vill ju se en sån kurva du hade förra månaden!
  • Bubblamaj
    Vi 4 skrev 2011-03-17 10:20:12 följande:
    ingen här?! Jag bara väntar och väntar och kan inte tänka på annat. Tempen ner ett hack idag, men jag tog den tidigare och hade varit vaken en stund så lite svårt att veta. Mens borde kommit nu, är ju 15dpo, men den tänker väl retas lite och vänta till i kväll (eller imorgon, en gång tidigare har jag haft luealfas på 16 dagar).

Flake, håller tummarna för huset och att ni får det för det bud ni lagt! Vad härligt med fina äggblåsor och tidigare äl, "bara" att köra
    Jag är här! Sjuk med feber idag så jag kommer att ha stenkoll på alla inlägg! Tänker du testa idag eller hur känner du?
  • Bubblamaj

Vad roligt MiaPia, grattis! Ni har försökt länge, eller hur?

• Bubblamaj

Hej Irika!
    Vad jag förstår borde du haft äl när du har en sån tydlig uppgång. Jag upplever samma sak den här månaden men tror ändå att jag haft äl (kollade dessutom med äl-stickor) och jag väntar in resten av lutealfasen för att se tempen. Hur lång lutealfas har du?

• Bubblamaj
    EEJ skrev 2011-03-28 11:15:19 följande:
    Min lutealfast är 12 dagar så vitt jag förstått...
    Sedan jag började tempa har min cykel fått fnatt och varierat mln 25-28 dagar, men så vitt jag kan se så flyttas äl dagen mln dag 14-16 så det verkar ju stämma rätt bra ändå.

FF satte ut ett kryss med äl dag 14 men tempen idag den dök under det röda strecket..... Det känns ju inge vidare nä jag vet att jag annars ligger på runt 37 mellan äl och bim.

Det är ju sista försöket innan det blir en -12:a.
    Kan du inte lägga in den i vår charttråd så kan man följa dig. Ju fler desto roligare! Vilken dag är idag, alltså vad jag menar är om det finns chans att det är äggfästningsdag för då är det ju tydligen vanligt att den dyker för att sen höjas igen. Det brukar ju vara dag 7-10.
  • Bubblamaj
    miapia43 skrev 2011-03-30 13:16:21 följande:
    hej alla! tänkte bara berätta att jag var på vul igår och han såg inget. kan ju vara tidigt att se sa han. men slemmhinnan borde varit tjockare. ska ta hcg i blodet imorgon för att se om det är något. det kan vara missfall jag fick i lördags. men jag medelar när jag vet.

någon som sett något på vul i vecka 4,5.

sedan stort grattis till flakes.

kram miapia43
    Åh, jag hoppas det finns nåt där inne ändå!

Själv gjorde tempen ett skutt upp idag så nu går hoppet samma väg. Beställde tester idag, BIM-5
  • Bubblamaj

Ceke, vad roligt! Stort grattis!

Irika: Jag skulle nog ändå satt ut 36,5 men gjort en notering. Över tid kommer kurvan kanske se ganska normal ut ändå.

• Bubblamaj
    EEJ skrev 2011-03-31 21:33:22 följande:
    Nä jag tror inte på äl sekret.  Jag är på 7 DPO. Fast jag kan ju vara helt ute och cykla .....

Men de går inte att få några långa strängar utan det är mer typ grynigt och väldigt klibbigt. Inte så halt som jag uppfattat att jag kan märka vid Äl.

Jag tryckte på creamy, hur fel kan det bli ..?
    Vi är ju ganska lika i dpo och jag har också creamy/sticky-flytningar nu. Tror det är ganska vanligt och som du säger- hur fel kan det bli?
  • Bubblamaj

Goddagens!
    Tack alla ni som tar sig tid att kolla på min kurva. Visst ser det väl ganska bra ut men hoppet rör sig ju åt samma håll som tempen (antar att ni är likadana ) så igår kändes det bättre. Jag fick hem tester igår och testade naturligtvis, knäpp som jag är, mitt på dagen. Negativt såklart på DPO 9. Mannen och jag har kommit överens att testa i morgon, då är det BIM-2. Om tempen fortfarande är hög vill säga annars känns det meningslöst. På tisdag ska vi till fertilitetskliniken och fortsätta vår utredning, ska bli spännande. Om inget plus dyker upp innan dess.

Bengalen och Vi4: Är det Äl på gång tror ni?

Lycka till ni andra som ligger i samma fas som jag just nu- högre tempar åt folket!

• Bubblamaj

Bravo Telge, fortsätt glöm! Hoppas du känner dig stabilt gravid. Kram

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*