Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-04-03 10:03:33 följande:
    Bubblamaj: Va fint att se att tempen gick uppåt idag istället för nedåt! Jag fortsätter att hoppas att det ska bli två streck på en sticka innan detta är klart!

Bumbi: Även din kurva ser ju fin ut! Och maken till ÄL-dipp har jag nog aldrig sett

Irika: Hoppas det var en fästdipp där på DPO7!
    Ja, jag blev helt förvånad över temphöjningen men precis som bumbi skriver gjorde jag ju också ett negativt test på dpo 11 så jag vågade faktiskt inte testa idag. Men i morgon gör jag det om inte mensen kommit.

Nu ska jag kolla in era kurvor!
  • Bubblamaj
    Dag och natt skrev 2011-04-05 06:40:39 följande:
    Har sett att min temp har börjat dala sen några dagar tillbaka, och idag kom mensen. Blä för den!
    Vad tråkigt! Min kommer också idag är jag säker på. Vi får satsa på tolvor!
  • Bubblamaj
    Kinderägg skrev 2011-04-14 15:07:52 följande:

Hmm...har vi ändrat nåt i BIM och chart-tråden ? Ska vi lägga in BIM redan innan vi fått vårt kryss ? Jag för min del tycker att vi ska vänta på krysset innan vi lägger oss på BIM-listan, blir lite mer säkert och aktuellt då så att säga, det är ju inte säkert att man får ÄL osv

Jag håller med dig Kinder, när vi nu har ett tillförlitligt sätt att kolla bim så skadar det ju inte att använda det. Inga onda känslor alls,  ingen får känna att man gjort nåt dumt men jag tycker att vi kan köra på grundtanken

Förresten fick jag eggwhite idag tidigare än vanligt. Typiskt också när jag ville att äl skulle vänta lite extra. Jag ska på kontraströntgen på måndag och då är det ju lite dumt att gå in och störa mitt i ägglossningen...
  • Bubblamaj

Ah, så kul MiAmore, äntligen! Tionde försöket eller hur? Kan du inte lägga in din kurva igen så får vi njuta av fler pluskurvor? Själva har vi i vår genomgått utredning som visar på minskad funktion i ena äggledaren o vi är därmed berättigade till IVF. Privat eftersom vi ju har fått ett barn förut. Vi har bestämt oss för att försöka ett tag till o sedan i höst ev ta nästa steg. Välkommen Jam08, önskar att ni också får ert efterlängtade barn snart!

• Bubblamaj

Vad kul Bumbi och Savannah, grattis!

• Bubblamaj
    Växjö skrev 2011-05-09 12:58:06 följande:
    Hej alla!

Den här månaden är första gången som jag tempar. Har alltid haft svårt för ÄL-tester och tänkte prova den här metoden istället! Nu har det dock dykt upp en fråga som kanske ni lite mer vana tempare kan besvara! Kommer det "röda krysset" att komma automatiskt eller måste man själv lägga till det den dagen som man antar/vet att man hade ägglossning?  
    Välkommen! Det röda krysset kommer upp av sig själv om FF tycker att du haft äl. Det är bland annat baserat på om de tre senaste temparna är högre än de tre föregående (kanske knepigt förklarat) och om du markerat äggviteflytningar eller vattniga flytningar. Men temparna är viktigast. Har du nån kurva att lägga in i chart-tråden?
  • Bubblamaj
    Växjö skrev 2011-05-09 17:08:27 följande:
    Tack för infon! Jag förstod hur du menade! 
    Om man ska lägga till sin kurva, hur gör man då?!!  
    Gå in på FF och klicka på Sharing och under Charting Homepage klickar du på Setup. Där längst upp finns adressen till din FF-hemsida (som du för övrigt kan designa lite som du vill och även bestämma vad du vill visa). Kopiera adressen och klistra in den i www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Ska bli kul att se din kurva!
  • Bubblamaj

Är det någon mer som har goda erfarenheter av akupunktur i samband med ofrivillig barnlöshet här?

• Bubblamaj
    Dag och natt skrev 2011-05-19 18:06:07 följande:
    Vad jobbigt med magsjuka telgebo, hoppas du känner dig bra snart. 

Alltså jag tror inte jag har haft nån ÄL den här månaden! Kan ni kika på www.fertilityfriend.com/home/2fc511 och säga vad ni tror? Jag har aldrig råkat ut för det förut på mina charts. 
    Nej, jag tror inte heller att du haft ÄL än men den kan ju fortfarande komma. Den enda gången jag blivit gravid hade jag ÄL dag 22 och jag har alltid ÄL dag 14-16 annars.
  • Bubblamaj
    Dag och natt skrev 2011-05-21 20:57:29 följande:
    Idag kom krysset,  hade ÄL i onsdags, samma dag som Bubblamaj såg jag  
    Och nu flyttade FF tillbaka mig till måndagen eftersom jag tog bort en notering om tveksam eggwhite. Vi får väl se vilken dag det var när jag nu får mens (eller inte). Lycka till, Havsklippan!
  • Bubblamaj
    Ntme skrev 2011-05-22 13:11:51 följande:
    Telgebo: just nu är allt nytt, är inne på 2a cykeln med temp. Förra månaden hade jag en konstig dipp 7dagar efter ÄL, ska bli kul att se om det blir samma denna månad;) skulle behöva en manual för vad allt betyder;)
    Vad kul att du vill tempa, Ntme! Jag tycker det är en jättebra metod och efter några cykler kan man se hur kroppen beter sig. Lycka till!
  • Bubblamaj
    Kinderägg skrev 2011-05-23 08:07:07 följande:

Undrar hur länge man ska orka utsätta sig för detta, BIM närmar sig med stormsteg och jag mår lika dåligt över det varenda gång. Jag vill ju sååå gärna men benen slås undan varje gång, får mer och mer ångest för varje bim som kommer. Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, känner mig gnällig och uppgiven idag och då blir det oftast inte så positiva inlägg.

Kram till dig, Kinderägg! BIM och dagarna runt omkring är faktiskt aldrig roliga, man får försöka skämma bort sig lite extra. Vi som har lyckan att ha barn sen förut får ta många kramar från dem!
  • Bubblamaj
    Ntme skrev 2011-05-25 08:46:47 följande:
    Hur ska tempen bete sig vid ÄL?
    Dagen efter ÄL ska tempen höja sig på något sätt. Det är lika vanligt att den höjer sig i små steg i några dagar som att den tar ett skutt upp till en bra nivå. Vanligt är att den efter några dagar ska höjas åtminstone 0,5 grader. Jämför några av våra kurvor så ser du hur olika det kan se ut!
  • Bubblamaj

Tack snälla ni för alla grattis! Än så länge är plusset svagt men jag tror på det ändå! Är så glad!

• Bubblamaj
    telgebo skrev 2011-05-28 14:13:33 följande:
    Man kan inte utläsa något om man är gravid eller ej förrän man testar har jag lärt mig av att bara se på tempen.
    Men hoppas får man ju göra förstås! Hoppas på dig Smurfan!
  • Bubblamaj

Det där ser ju faktiskt positivt ut Havsklippan! Vad roligt, grattis!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*