Inlägg från: Bubblamaj |Visa alla inlägg
  • Bubblamaj

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Annjan och Decembra: det ser ut som att ÄL närmar sig?
    Bengalen: Helt okej längd från mens till Äl nu va? Det verkar ju som att ÄL kommer snart.
    Smurfette: Heja dig! det verkar som att ni legat i, härligt!
    Vi4: Fin tempökning, hur ser det ut idag? Fortsatt uppåt?

Här är det lång väntan...Trodde att jag vid det här laget skulle veta hur det blev men eftersom jag dumt nog testade dag 9 och 10 (neg förstås) så har jag inga tester kvar hemma och dessutom blir man ju så besviken så nu väntar jag helt enkelt ut mens. Eller tempökning i morgon...Jag har alltid en lutealfas på 11 eller 12 dagar och det är ju dag 12 idag.
  • Bubblamaj
    Bengalen skrev 2011-02-11 06:15:23 följande:
    Bubblamaj: Ja, det är helt otroligt. Jag hoppas så att det kan betyda att min akupunktör äntligen har hittat rätt strategi med mina örtmediciner. Nu väntar jag bara på en rejäl temphöjning. Hade trott och hoppats på att jag skulle få fullt utslag på min CB fertilitetsmonitor idag men icke, fortfarande bara hög fertilitet. Jobbiga dagar i sänghalmen, hahaha!

Spännande att följa din kurva. Nu hoppas vi på en tempökning idag och givetvis ingen blödning.
    Åh, äntligen, hoppas den "normala" cykeln kan ge resultat den här gången!

Här blev det tyvärr stor tempdipp idag så jag väntar på mens så jag kan bryta ihop en stund o sen gå vidare.
  • Bubblamaj

Telgebo, det där ser jättebra ut, försök att inte oroa dig alltför mycket!

Vi4: Nu är jag jättespänd, har du nån feeling den här månaden? Ser väldigt bra ut!

Annjan: Ingen tvekan om ÄL här inte!

Bengalen: Vad glad jag är för din skull, ser ju fint ut!

• Bubblamaj

Den här är i allafall väldigt aktiv och du är jättevälkommen! I bim-tråden (klicka på länken i trådstarten) lägger du till din kurva. Gå in på fertilityfriend, sharing, homepage set upp så ser du adressen där! Fråga igen om det var otydligt!

• Bubblamaj
    Tallkotte12 skrev 2011-02-16 22:20:26 följande:
    Tack tack =)

Jag tror jag kommer gilla det här med att tempa Jag slutade med ppillrena i slutet av januari (efter 5,5 års konstant knaprande...) för att förhoppningsvis få någon slags koll på cykeln tills jag och sambon ska starta verkstan i maj/juni (vi gifter oss i slutet av maj!).

Så jag skaffade en termometer med 2 decimaler och tempade en vecka (och fick väldigt svajiga värden) innan jag förstod att man behöver tempa vid samma tid varje morgon... Därför har jag bara fört in mina tre sista värden efter att jag började tempa vid samma tid, men de verkar ligga rätt stabilt ändå, 36.27, 36.21 och 36.26... Men håller självklart tummarna för att få en höjning nån gång! =)

En  fråga till: Jag vet inte riktigt under vilken rubrik jag ska lägga till min kurva i bim-listan... I trådstarten står det om "AKTIVA TEMPARE SOM INTE VILL BLI GRAVIDA ÄN:" vilket stämmer för mig, men jag hittar inte den rubriken i de sista inläggen... Här är min kurva i alla fall, om någon annan vill lägga till den i bim-listan på rätt ställe! www.fertilityfriend.com/home/33cb75
    Jag skrev dit din rubrik och la dig där, det verkar funka!
  • Bubblamaj
    miapia43 skrev 2011-02-17 13:40:36 följande:
    hej alla! nu är jag inne och hälsar på lite. har tagit det lugnt från ff.

vill gratta alla som plusssat.

sedan vill jag fråga om man kan få en tempdidd på 4 till 5 dagen. är inte det tidigt.ni kan ju se in kurva så förstår ni vad jag menar.
    Ser vad du menar, jag vet faktiskt inte om dippen kan komma så tidigt. FF säger dag 6-10 har jag för mig men det finns säkert undantag. Måste bara säga att jag är imponerad över din och mannens fantastiska svit- har du lite lust-tips att dela med dig av?
  • Bubblamaj

Telgebo: Fin temp idag!

Bengalen, MiaPia och Annjan, heja heja! Fina tempar allihop!

Kinderägg: Rynkar på näsan Kram till dig! Samtidigt känner du ju din kropp väldigt väl, vilket ju iofs är nån sorts trygghet...

• Bubblamaj
    Bengalen skrev 2011-02-20 21:15:36 följande:
    Så du har börjat få känningar.Förvånad
    Vi är ju på samma DPO fast jag har testdag tidigare än dig. Själv känner jag ingenting men har börjat oroa mig för att de underbara spottingsen ska dyka upp när som helst.
    Jag håller på er, Annjan och Bengalen!
  • Bubblamaj
    miapia43 skrev 2011-02-20 23:11:13 följande:
    ja jag kan skriva i din inbox om du vill hihi
    Ja!

Din kurva är verkligen perfekt den här månaden. Det känns som att det dags att det tar sig nu!
  • Bubblamaj
    Kinderägg skrev 2011-02-23 17:55:40 följande:
    Usch nu börjar jag verkligen bli nervös inför morgondagen, jag som har längtat och sett fram emot den så länge. Det börjar gå upp för mig att imorgon KAN vara dagen då hoppet om ett sista syskon släcks och det känns verkligen jobbigt. Hela min kropp värker mer än vanligt, hjärtat slår dubbelslag oftare än vanligt, känner mig otroligt stressad, blir nog inte mycket sömn i natt skulle jag tro. Ni får gärna hålla en tumme för oss imorgon kl.9.
    Lycka till och hoppas på ett positivt svar!

Fick förresten plus på ÄLstickan idag, dag 12 istället för 19...Konstigt.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*