Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Havsklippan: Stor varm kram. Ta hand om dig

Gravid v.32+3 BF 23/10 Bara 53 dagar dit
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-08-31 22:21:15 följande:
    jag har faktiskt inte en aning, trodde verkligen det var på G - när EW  å molet började. Men, det har ju liksom inte "brytit ut" - jag brukar ha jättevärk! Jag brukar inte använda ÄLtester, så vet inte om jag "brukar" få utslag - vet dock att jag fick det då yngsta blev till...

Är väl kanske en smula stressad nu - mycket att göra både hemma och på jobbet - så kan ju kanske bero på det... Dock är jag inte superstressad.

Om man inte har/får ÄL - får man stegring ändå?
    Jag fick höjning även när ÄL testen var falska och jag inte hade ÄL men FF var osäker.
    Gravid v.32+3 BF 23/10 Bara 53 dagar dit
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-01 16:54:57 följande:
    Fia - ja, det var tempstegringen jag menade =) Bra, för då lär jag ha haft äl i tidigare cykler iaf, för har haft riktiga höjningar! Å är så glad idag, från att ha knappt synliga streck på äl testen så har jag idag fått nästan starkt!! Hoppas på fullt utslag imorn el på lördag!! Telgebo - jag hör vad du säger - men jag vill inte lyssna på det örat =) Jag intalar mig att jag har ÄL, pratade med en som jobbat på ferten tidigare och jag skulle inte vara orolig tyckte hon. Så jag tänker fortsätta vara positiv å hoppas på det bästa, orkar inget annat just nu!
    Förstår det men läs Fias inlägg ovanför ditt, det var det som hände mig troligen. Hoppas att det är ÄL på gång för dig nu.
    Gravid v.32+4 BF 23/10 Bara 52 dagar dit
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-01 19:03:57 följande:
    Telgebo - du fick alltså utslag på ältest men inte tdmphöjning? Fattar jag rätt då? För om jag läser Fias inlägg rätt så om man inte får höjning så har man ej haft äl. Vilket isf verkar helt logiskt å som jag trott det varit.
    Rätt uppfattat men ÄL-test är ju som Fia skrev ingen garanti att ÄL verkligen sker utan bara att LH hormonet finns.
    Gravid v.32+4 BF 23/10 Bara 52 dagar dit
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2011-09-01 23:27:07 följande:
    aha! Men då behöver jag inte fundera längre då - om jag har ÄL. Eftersom jag alltid haft lite senare ÄL å mindre mens, men alltid haft temphöjning! Vill testa med ÄL tester denna månaden för att "bekräfta" dubbelt!
    SandraMaria skrev 2011-09-01 20:51:03 följande:
    Nu har jag lagt till min länk i BIM och Chart listan. Lägger till den här också: www.fertilityfriend.com/home/36d207

Tack Du och Jag, för hjälpen!
    Varsågod! Hoppas på temphöjning imorn igen - då bör det bli ÄL på dag 22 tycker jag!
    Alla de månader som Äl testen var positiva men inte hade ÄL ändå så blödde jag jättelite och så var den så långdragen och seg till skillnad mot hur det var när jag hade ÄL. Jag hade och har iofs hypothyreos. Efter det upptäcktes och jag sattes in på Levaxin så kom ÄL igång och jag plussade rätt så omgående efter det men fick då MA och 9 månader senare plussade jag igen och har nu BF om 7 veckor ca.
    Gravid v.32+5 BF 23/10 Bara 51 dagar dit
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-09-02 06:19:18 följande:
    Testade med min nya idag fick 36,0 den gamla fick jag 36,2 så den mätte inte alls lågt som jag trodde, byter nog efter mens. Jag tempar också i samma sida, men ibland för att undra om det verkligen stämmer så testar jag andra också.
    Ska man byta temp så ska man inte byta under pågående cykel utan försöka att hålla sig tills man påbörjar en ny cykel dvs får mens.
    Gravid v.32+5 BF 23/10 Bara 51 dagar dit
  • telgebo
    SaraK83 skrev 2011-09-02 19:55:00 följande:
    Ok, gissar att du har ungefär som mig. Har ÄL och mens kanske 6 ggr per år, men har inte pco. Eftersom jag fått så många missfall nu och det tar så lång tid mellan försöken fick jag pergo utskrivet även att jag har lätt att bli gravid när jag väl får ÄL. Du har inte funderat på att be om det?
    Vet du varför du har så långa cykler?
    Gravid v.32+6 BF 23/10 Bara 50 dagar dit
  • telgebo
    SaraK83 skrev 2011-09-03 08:34:23 följande:
    Telgebo: nä jag har alltid haft så, både långa och oregelbundna. Gyn. sa att vissa har så bara. Trodde att det var pco men icke. Annars när man inte försöker få barn är det skönt och har aldrig innan tänkt så mkt på det.
    Låter ju som nåt homonellt. Har du nyss slutat med p-piller kan det bli så men gud vad jobbigt det måste vara att ha så oregelbundet precis när man planerar barn och inte har en susning. Du har inte funderat på en fertilitesmonitor?
    SandraMaria skrev 2011-09-03 11:30:30 följande:
    Nu tror jag att jag haft ÄL. Men tempskillnaden är inte hög. Så det kanske beror på att jag förut har använt örontemp. Då har det stigit en hel grad. Nu är det bara 2-3 decimaler. :S
    En tempökning på 0,2 har jag för mig räcker. Gud var så länge sedan jag höll på och tempade så jag känner mig lite ringrostig.

Kanske dags att göra ett test på FF för att kolla om man fortfarande har koll
  • telgebo
    SaraK83 skrev 2011-09-03 18:51:37 följande:
    Telgebo: har inte ätit p-piller på 4 år och fått en dotter efter det också. Men funkar lika bra med ÄL stickor. Har ju blivit gravid varje gång vi försökt, har tyvärr blivit MF 3 av 4 ggr. Men nu blir det pergo så då blir det tidigare ÄL och fler försök .
    Varje gång ni försökt men då har du ju inga problem, bara att ha sex då mao eller jag fattar inte riktigt tror jag.

Jag har också varit en frögurka och blivit gravid 4 ggr på 1 enda försök, men nu tog det 21 långa jädra månader innan de ville sig. Tror det berodde dels på åldern och dels på att jag gick med obehandlad hypothyreos som gjorde att ÄL hakade upp sig då och då och gjorde mensen kort och konstig, men har dock alltid haft en regelbunden mens med en cykel på 28 dagar och dagen efter har mensen alltid kommit om jag inte vart gravid då.
  • telgebo
    SaraK83 skrev 2011-09-04 09:21:27 följande:
    Telgebo: jag fick pergo för att jag har ÄL så sällan och efter att vi försökt snart ett år med 2 MF och 1 MA tyckte läkaren att vi skulle få ÄL att komma tidigare så vi får fler chanser. Är otroligt frustrerande att vänta på äl i 2-3 månader. Tog ut min spiral i oktober förra året. Jag känner mig jätte glad att få lite hjälp så att inte nästa försök blir i november.. Sen åt jag p-piller precis innan jag blev gravid med min dotter fick då också lite tidigare ÄL. Så jag kanske behöver lite extra hormoner som rör om där inne .
    Jo jättebra att du fick det. Måste vara skitfrustrerande att vänta på ÄL så länge som 2-3 månader. Jag tyckte ju själv att det var jobbigt och segt och då hade jag ÄL som tidigast på CD 12 och som senast på CD 15.
    Gravid v.33+0 BF 23/10 Bara 49 dagar dit
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*