Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

nattfrost: Kollar du på SVT 1 direkt från Ullevi?

Gravid v.23+6 BF 23/10 Bara 112 dagar dit
  • telgebo
    nattfrost skrev 2011-07-04 05:27:57 följande:
    Spelade in det, tvärsomnade på soffan efter 3-årskalas för sonen=)

Vi4: Testdag idag?? Håller tummarna
    Ha ha, ja det drog ju ut på tiden, men jag kollade klart och vad bra trött dagen efter.
    Tallkotte12 skrev 2011-07-04 07:04:58 följande:
    Håller tummarna för er som är runt BIM! Min temp hoppade ner ett rejält steg idag, innerst inne hoppas jag väl att det betyder att ÄL är på gång, men det märker jag väl dom närmaste dagarna...
    Hur går det för dig?
    Vi 4 skrev 2011-07-05 11:12:44 följande:
    nattfrost, nej tyvärr, prickade bara in dag 12 och 13, så dt är därför jag är så säker Bara att ta nya tag, men jag blir så irriterad på mig själv för att jag ändå lyckas hoppas så himla mycket. Lycka till nu alla. Nu är det fru Höst som är på tur tror jag.
    Skit också, verkade ju så hoppfullt. Men du om du inte fått mens när du kommer tillbaks efter semestern så kanske.
    Än är hoppet inte ute så länge inte mensen kommit eller hur?
    Decembra skrev 2011-07-05 11:17:27 följande:
    Tempen störtdök idag, så det är bara att vänta några timmar på mensen... Tråkigt Vi 4 också, med neg test.. 
    Skit också, men som jag sa till Vi 4 så länge ingen mens kommit så finns hopp.
    Gravid v.24+1 BF 23/10 Bara 110 dagar dit
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 14:06:06 följande:
    Nja, det går sådär... det var nog bara en "normal" dipp igår. Den tredje omgången med mens verkar ha lugnat ner sig, kommer det en fjärde så ringer jag gyn! Tror att det dröjer ett tag till nån ev. ägglossning för mig, ÄL-testen visar negativt och jag har inga flytningar att tala om heller. Så det är nog bara att vänta och se!
    Vilken dag är du på?
    Jag skulle bli helförvirrad om jag hade haft mens sådär 3 ggr på kort tid för jag är ju van vid att få mens dag 29 och blöda i 6 dagar och ha ÄL dag 15-17 nånstans. Allt som avvek tydligt från det sökte jag gyn för under bebisverkstan. I mitt fall så berodde det ju på min hypo som upptäcktes då.

Det är s jädra drygt med den där väntan, väntan på ÄL, väntan på BIM, väntan på att mensen ska ta slut, bara en massa jädrans väntande hela tiden.

Håller tummarna att cykeln stabiliserats sig nu och att ÄL är i antågande pronto, typ imorgon eller innan helgen iaf.
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 15:07:21 följande:
    Är på dag 20 sen första omgången mens. Hade jag haft regelbunden cykel förut så hade jag också blivit orolig, men eftersom detta är första mensen sen i januari, så väntar jag och ser lite istället.

Men har jag inte sett några tecken på ÄL när juli är slut, så är det nog dags att ringa gyn! Då har det dessutom gått 6 månader sen jag slutade med pillren.
    Hade du ingen mens alls när du åt p-piller? Wow, det slapp inte jag på den tiden jag åt det, hade mens varje månad.
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 15:25:32 följande:
    Jodå det hade jag. Men jag slutade ju med pillren i januari och fick första mensen nu i juni...

Så det jag menade var att om jag hade haft flera månader med regelbunden mens nu precis innan den här konstiga mensen så hade jag också blivit orolig.
    Jaha det var så du menade. Jag märkte faktiskt inget konstigt när jag slutade med mina Mercilon efter 2 år, min mens var regelbunden på en gång efter avslut däremot vet jag inte om jag hade ÄL månaderna direkt efter avslut.
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 15:50:04 följande:
    Ja, det verkar vara väldigt olika det där, hur fort det går för olika personer. Jag hade hyfsat regelbunden mens före jag började med p-piller, då brukade den ligga på mellan 28-35 dagar. så jag hoppas att kroppen bara behöver en inkörningsperiod och att det inte är något annat som krånglar till det.
    Men det har ju gått ett halvår sedan du slutade med dom. Hur länge åt du? Du gör ju som du vill såklart, men vore jag dig så skulle jag nog boka en tid hos gyn för att kolla hur allt är än att spilla massa tid bara på vänta och hoppas liksom, men alla är vi olika. Jag är ju lite äldre än dig kanske och har ju inte samma tid på mig som en på 25-30 liksom.

Jag fyller ju 37 år och med tanke på hur länge jag höll på för att bli gravid med detta barn så kollar jag upp saker direkt hos gyn. Nu är jag ju gravid, men innan det alltså.
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 17:04:11 följande:
    Åt p-piller i 5,5 år ungefär. Jo, jag har funderat på att kontakta gyn redan nu, men eftersom jag precis blivit av med mensen antar jag att de vill att jag ska vänta och se om jag får nån ÄL av mig själv... Men visst, ringa och prata med dom kan man ju alltid göra! Hmm.. Får fundera på det!
    Jag tycker du ska göra det, ring och säg som det för det låter lite lång tid i mina öron att cykeln är så segstartad liksom.
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-07-05 17:19:40 följande:
    Jo, fast enligt andra här på FL har deras gyn sagt att det är "helt normalt" att det ta 6 månader innan mensen kommer...
    Ok, ja jag vet inte faktiskt då jag inte själv haft nåt problem med det hela utan den har kommit en piller mens rätt kort efter avslut och sedan så har nästa mens kommit runt 29-32 dagar senare och så har det rullat på tills jag försökte bli gravid och då gick det på en gång på 1 försök med alla 3. Denna gång så tog det betydligt längre tid. Men är du orolig eller så så tycker jag absolut att du ska rådfråga gyn, kan ju vara hormonellt betingat också det är ju just det man aldrig vet när man ätit hormoner så länge.
  • telgebo
    nattfrost skrev 2011-07-05 17:35:03 följande:
    När vi försökte skaffa sonen så ringde jag gyn när jag min kropp inte kommit igång efter sex månader. Fick en tid och en vecka innan tiden insåg jag att jag hade äl. Gick iaf, vi prickade ju äl och jag började misstänka att jag var gravid vilket jag också sa till den studerande bm som tog hand om mig. Hon tryckte ner mig i skorna totalt, gjorde ett VUL och sa att Ja gravid är du ju iaf inte, det ser ut som om dina äggstockar fortfarande "sover", kom tillbaka om 6 månader så hjälper vi dig då. Blev helt förstörd, fick ingen hjälp alls så jag bölade resten av den dagen, tre dagar senare plussade jag=)

Bara en liten historia.

Jag tycker absolut också att du ska ringa gyn, man måste ju inte ha otur och få en okunnig studerande som helt uppenbart borde haft någon annan med sig också, studerande får gärna studerar på mig men då ska dem ha en erfaren med sig.
    Men gud vilken osympatisk kärring rent ut sagt. Hur kunde hon säga så? En BM gör ju inte ens VUL.
  • telgebo
    nattfrost skrev 2011-07-05 19:42:43 följande:

Okej, mycket möjligt att jag minns fel, hon kanske studerade till något annat, hon var iaf fruktansvärd. Det första hon frågade mig när jag låg i gynstolen var

Kliar det?? (om mitt underliv) Jag: Nääe borde det göra det?? (Jag var bara 19 då och hade inte riktigt lärt mig att man kan ifrågasätta vården)...men ingen mer kommentar om det. Nåja det är längesedan nu och glömt (nästan), hoppas att hon blev trevligare med lite mer kunskap innanför pannbenet ;)

Ha ha, vilket ursäkta mig, pucko. Hon pluggade nog till läkare för det är bara de som gör VUL nämligen men  men. Det finns folk till allt. Har också mött många rötägg inom vården, kommer inte på nåt just nu. Jo en gyn som frågade under fertilitetesbehandlingen om jag var säker på om jag ville ha barn...Ähhh ja annars skulle jag väl för fan inte söka hjälp för det. Vad tänker vissa med . My lord liksom.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*