Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kan mensen fucka upp sig totalt efter man fött barn? Blir galen nu och tankarna skenar iväg på varför inte min annars så regelbundna mens kommer för och till råga på allt så har jag dumt nog haft oskyddat då jag trodde jag var säker. Hur var det för er andra här som fött barn med er mens och ÄL?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-01-20 21:33:25 följande:
    Ammar du än? Om du gör det så kan det dröja ett bra tag, kan det iofs göra ändå med. Du kan få vänta i ett år innan den kommer tillbaka. Själv vet jag inte då jag började äta minipiller efter efterkontrollen. Dock så kom mensen som normalt när jag slutade äta dem - han äta 6 kartor nu sist. Så då var det inga problem, slutade precis delamma då också.
    Nej jag slutade amma i mitten på november 2011 och första mensen kom tillbaks den 23 december och jag har ju haft sådan regelbunden mens som en klocka i flera år.

När jag fick tillbaka min mens efter de andra barnen så var regelbunden direkt när den kom tillbaka och nu beter den sig såhär. Tankarna far iväg nu åt alla möjliga håll om jag kan vara gravid eller inte, men sex 1 vecka före mens vär väl en säkert period, eller har jag tänkt helt knasigt?
    Jag brukar ha ÄL som tidigast på dag 11 och senast dag 18 och jag hade sex på dag 21-22.
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-01-20 23:04:34 följande:
    Telgebo, du får väl ta ett test å kolla. Helt säkert är det ju inte om ni hade sex då.
    Jag ska avvakta i 1 vecka iaf och tar inget test förrän tidigast på lördag nästa vecka.

Har nu lyckats starta min kurva igen och undrar om någon här kan lägga in mig men vet att ni behöver nåt lösen eller vad det är och hur får jag fram den? Har glömt hur man gjorde.
  • telgebo

Vi4: Ledsen för din skull Ta hand om dig

• telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-01-21 10:37:32 följande:
    Kramlo - trist dip idag Telgebo, du har en flik som heter sharing, under den "get code". Kopiera å klistra in i bim tråden!
    Tack, ska göra ett försök
  • telgebo

Hur startar man en ny kurva? Jag fick mens den 23 december, den första efter förlossningen och har inte tempat denna cykel som fortfarande pågår. Jag tänkte man bara kunde föra in den dagen som mensen började. Jag har helt glömt bort hur man gjorde.

Sedan när mensen kommer hur startar man då en ny? Är det då bara att fylla i att man blöder så startas en ny automatiskt? Jädrar vad fort man glömmer, detta gjorde man på rutin förut så man tänkte ju inte på det.

Tänker nog börja tempa from nästa cykel om nu min mens kan behaga komma.

• telgebo
    Tallkotte12 skrev 2012-01-23 08:23:59 följande:
    Telgebo: du fyller bara i att du fått mens så startar ff en ny kurva.
    Men hur startar man en kurva då? Jag hittar inte alls med den nya layouten, jag är bara van vid den gamla.
  • telgebo
    Emerenthia skrev 2012-01-23 17:21:52 följande:
    Om du går till www.fertilityfriends hemsida och loggar in. Så får du en menyrad till vänster, högst upp i denna menyrad står det med fet stil "Charting Apps". Direkt under denna står det "my chart", om du trycker där kommer du till en kalender, där väljer du datumet där din mens började och så fyller du i det.

Det finns även en menyrad högt upp där det står "home", om du håller muspekaren på den så kommer en undermeny upp som du kan trycka TTC dashboard på, då kommer du också till kalendern.
    ska prova det. Tack för hjälpen
  • telgebo
    Emerenthia skrev 2012-01-25 07:53:57 följande:
    Telgebo, hittade du?
    Jo hittade men det blev fel med en dag men strunt samma.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*