• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

bumbi, men se där, ett streckat kryss,  precis vad jag funderade på, funderade på om du skulle ha kunnat få det ett par dagar innan tom, men det var nog några tempar som var lite för låga där. Kroppen kanske behöver lite längre tid på sig denna gång om du fått tre barn så pass tätt.

• Vi 5

Smurfette, stort grattis! Så roligt!

Många med fina kurvor nu, det blir några spännande dagar!

Telgebo, ja, men du behöver dricka vatten också, eftersom te (och kaffe) är ju ofta urindrivande, så du kanske behöver mer vätska i kroppen ändå. Och din temp ser fin ut fortsatt!  Med tanke på all din oro är det inte heller så underligt om du spänner dig och får ont i huvudet. Jag funderar på om du inte kan ta kontakt med en bm och få prata lite, (eller få remiss till någon att prata med) det låter ju urjobbigt att oroa sig så pass som du verkar göra nu. Man mår ju inte bra av att gå runt och bära på så mycket oro hela tiden. Jag har också varit orolig efter mitt ma och sedan efter att jag förlorat mitt första barn blev det ännu värre, så jag vet lite om hur kämpigt det kan vara. Att få prata med någon brukar ju ofta lätta lite på oron och i bästa fall kan man få prata med någon son kan hjälpa en att hitta strategier för att oroa sig mindre. -kram!

• Vi 5

miapia, det borde ju vara tabletten som drog ner tempen 0.2, så jag skulle nog discarda den, eller fylla i typ sleep deprived (så pricken blir vit), du sov ju inte 3h i sträck innan.

Kinderägg, så härligt att höra!!! Vad glad jag blev för din skull. Hoppas att lättnaden, pergon och spolningen gör susen. När är det eg. man får pergo utskrivet och vad är det den gör? Får kanske googla lite.

Smurfette, härligt! Roligt att få sitt allra första plus

Telgebo, nej det är kanske inte så lätt att få tag i någon bm innan, men försök att få fram oron när du kommer dit så att du kan få lite extra stöttning! Hoppas du känner dig bättre i morgon!

Trassel så trist, hoppas ni blir friska snabbt denna gång!

Håller tummarna för många fina tempar i morgon!

• Vi 5

MiaPia, har du testat i dag? Det ser fint ut

AnnJan, fin kurva, ser lovande ut!

Bangalen, fin kurva för dig med, även den ser lovande ut.

Flake har ju också en väldigt fin kuva.

Hormonstinn, jag tycker att din kurva ser lovande ut och undrar ändå om inte äl var så tidigt som du trodde, då är ju tempen väldigt fin nu Och de där "dragningarna"  låter väldigt lovande, jag har haft sådana när jag har varit gravid och känt dem redan ett par dagar innan bim Jag tror inte att just de kan ha med förkylningen att göra. Annars skulle möjligtvis äl kunna vara nu?  

Telgebo, åh vad glad jag blir för din skull! Försök nu att bevara den där känslan så at t su kan plocka fram den om du blir orolig och osäker igen. Kankse du kan skriva ner hur det känns och hur du tänker just nu och läsa det om du blir orolig för att bli lite peppad. Det är ju helt normalt att symptomen kommer och går!

• Vi 5

Kram till Telgebo som har det kämpigt med oron! Jag har googlat runt för att se vad man vet om temperaturen under själva graviditeten och det verkar inte alls vara lika mycket som man vet om temperaturen vid äl och fram till befruktning. Har läst på några ställen att tempen kan variera en del hos gravida även om den oftast ligger högre då än före äl. Om tempen sjunker under coverline i mer än 3 dagar i rad kan man behöva oroa sig för ma, men en enda dipp är ingen anledning till oro för ma/mf. Den kan variera lika mycket som efter äl, och det vet vi ju från våra kurvor att det ändå är en hel de. Jag kollade också på Isas gravidkurva, hon har fortsatt tempa och hennes temp sjunker gradvis under graviditeten.
    Jag håller annars med Ceke, det bästa sättet att fördriva tiden när man är orolig är att försöka hitta på något som upptar ens tankar. Bistår med fler förslag, som jag själv tycker kan funka som tidsfördriv; planera någon liten utflykt med ditt barn efter dagis, göra någon ny avancerad maträtt eller lyssna på något radioprogram du inte brukar medan jag pysslar med något (tex plantera om blommorna). Tiden kan ju gå så oändligt långsamt när man är orolig över något. *kram*

Jag har glömt att skicka en kram till Bengalen, som visst ändå var rätt glad över en fin kurva

Undrar verkligen hur det gått för MiaPia?

Och hoppas att AnnJans temp vill gå upp lite mer i morgon igen.

Undrar också över Minnie, hon är med i en runt-40-som vill ha barn tråd och pausar där med. Annars har jag ingen koll.

Undrar också om Trassel kommer att ha högre temp och kommer att få äl utritat av FF

Är jättenyfiken på om inte Hormonstinn faktiskt är gravid denna gång! Men jag förstår om du vill vänta med att kolla med tanke på din osäkerhet över äl. Jag skulle nog har svårt att låta bli att testa länge till om jag vore du  

Själv tror jag att äl är på ingång, ska försöka få med mig maken nu dag 12 och sedan dag 14 och hoppas att det ska räcka till.

• Vi 5

telgebo, några rader ovanför din i vår chart och bimtråd.  
    Jag hade också missat detta med din situation med pappan som inte är lika intresserad av syskon som du och att du inte träffar din dotter så mycket som du vill! Jag ber om ursäkt om mitt inlägg med utflykt som förslag därför lät okänsligt! Och, ja som jag förstod det var det dipp i 3 dagar i sträck under coverline som verkligen var illavarslande, tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan jag hittade den infon på annars hade jag kunnat länka.

Hormonstinn, även jag tackar för de kurvorna, det var intressant! Hur känner du dig i dag? 

• Vi 5

Fru Höst, jag tror inte att jag har sett någon information om det, men jag tror att det kan vara individuellt, men för mig verkar den vara högre... Trassel, jag tror att din kurva tänker synka ihop sig med min igen *hoppas*

• Vi 5

MiAmore, härligt, håller tummarna för dig! Det låter lovande med symptomen med.

Flake, vad skönt att bli tagen på allvar, men jag kan tänka mig att det ändå känns lite blandat med någon oro med. Men änk så bra mo du kan få cyklerna kortade och förstås att det leder till graviditet!

Ceke, så härligt, din glädje smittar av sig Det där med spottings vet jag knappt vad det är, så jag är väldigt lyckligt lottad med det. Min mens har i princip alltid satt igång med en störtflod, det är bara att rusa till toaletten när det kommer.

Bengalen hoppas nu att även dina spottings håller sig borta och att det inte blir några alls på ett bra tag

Telgebo, men så bra! Det låter som en toppenbm som förstod din oro och som kunde boka in dig så snabbt! Hoppas nu att det går att se något, det är ju lite tidigt, så det kan ju vara svårt att se hjärtat, men jag ska tänka på dig i morgon!  

Hormonstinn, har man verkligen förhöjd temp av matförgiftning? Jag tror mer och mer på att du är gravid för varje dag    men jag vågar knappt skriva det för jag vet ju hur du tänker Håller tummarna som 17

Kinderägg, snart dags för äl för dig med

• Vi 5

In the making, Vårflickan och StarC Välkomna hit! {#emotions_dlg.flower} 

Telgebo hur har det gått? Har loggat in flera gånger för att se om du skrivit något. Håller fortfarande mina tummar!

Hormonstinn, aha, men fin temp oavsett

Ceke, härligt det ser riktigt bra ut!!!

Miamore, spännande och lite jobbiga dagar nu närmast då! Hoppas den håller sig hög nu.

Trassel, vilken fin dipp, har ni fått till det också, så att det finns en chans? Vet ju att ni varit sjuka nästan hela tiden...

StarC, jag kan inte heller låta bli att tempa flera  gånger ivland, jag brukar ta den som ligger närmast i tid eller där förutsättnignarna är mest lika och så kommenterar jag i kommentarsfältet. Någon gång har jag lagt in ett snitt mellan de närmsta, (i ditt fall skulle det bli 36.3)

Håll gärna tummarna för att min man orkar med ett försök i kväll, jag tror att äl kommer att vara natten till imorgon om det är som det brukar. Maken har dock varit förkyld och sovit dåligt i 2 nätter nu, plus att han jobbar lång dag i dag.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*